Aby osiągnąć optymalne parametry pracy paska rozrządu 5524XS, istotnym jest ustawienie właściwego napięcia instalacyjnego przy zachowaniu odpowiednich procedur. W związku z tym, że konstrukcja paska ulegała zmianom przez lata, silnik ten wymaga teraz dwuetapowej procedury ustawiania napięcia paska. Zgodnie z zaleceniami OE zmodyfikowano wartości napięć. Prosimy o przestrzeganie tych nowych zaleceń i nie wprowadzanie do testera STT-1 samego oznaczenia paska 5524XS.
- Pasek jest założony standardowo i napięty poprzez obrót koła napinacza w kierunku przeciwnym do obrotu wskazówek zegara przy użyciu narzędzia Gates nr GAT4567 lub GAT4568. Obydwa narzędzia wchodzą w skład zestawu GAT4820 (nr OE 0188-J1 lub 0188-J2) – fot. 1.
- Narzędzie to jest niezbędne do obracania napinacza i utrzymania w określonej pozycji przy dokręcaniu śruby blokującej (25 Nm) – rys. 1.
1. Początkowo pasek musi być zainstalowany z napięciem wyższym od normalnego (napięcie wstępne). Napięcie jest mierzone za pomocą dźwiękowego testera Gates STT-1 na odcinku pomiędzy wałkiem rozrządu a pompą wtryskową. W tym celu do urządzenia należy wprowadzić kod 3586.
2. Następnie koło pasowe na wale należy obrócić osiem razy w kierunku zgodnym z obrotem wskazówek zegara.
3. Napięcie musi być ustawione na ostatecznym poziomie, jego wartość powinna być ponownie potwierdzona testerem STT-1. Kod do wprowadzenia to 3458.
Zastosowanie procedury dwuetapowego ustawiania napięcia (zalecana w tym przypadku przez producenta samochodu) pozwala ograniczyć powstanie ew. rozbieżności i redukuje wielkość spadku napięcia w dalszej eksploatacji pojazdu. Procedura ta będzie pokazana na naklejce na pudełku zestawu i paska PowerGrip® zgodnie z rys 2. Najbardziej aktualne dane dotyczące zastosowań dostępne są w katalogu internetowym na stronie www.gatesautocat.com.
Komentarze (0)