Valeo oferuje klientom rynku części zamiennych szeroką ofertę produktów w dziedzinie oświetlenia. Dzięki gamie europejskiej liczącej 1790 referencji w zakresie głównego oświetlenia, 290 w zakresie oświetlenia dodatkowego, 560 w zakresie sygnalizacji przedniej i 1140 w zakresie sygnalizacji tylnej, Valeo systematycznie wzbogaca swój katalog i zapewnia dostępność części dla wprowadzonych na rynek nowych pojazdów.
Oświetlenie i sygnalizacja Valeo
Branża Systemów Oświetleniowych Valeo (Valeo Lighting Systems) nazywana też branżą Oświetlenia i Sygnalizacji to posłannictwo, aby „widzieć i być widzianym”. Jak wynika z definicji, jest to rozwiązywanie problemów, napotykanych przez kierowców, a wywoływanych ciągle wzrastającym ruchem drogowym i koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa jazdy zwłaszcza przy złej pogodzie i w nocy. Celem jest ułatwienie kierowcy obserwacji otoczenia, dzięki lepszej widoczności, a także wyraźne sygnalizowanie położenia pojazdu innym kierowcom.
Oświetlenie i Sygnalizacja Valeo produkuje reflektory główne i dodatkowe, korektory zasięgu reflektorów, spryskiwacze, światła przeciwmgielne, światła sygnalizacyjne, zapalniczki i gniazda wielofunkcyjne. Valeo Lighting Systems produkuje ponad 90 milionów świateł rocznie dla klientów na pięciu kontynentach. Współpraca z firmą Ichikoh z Japonii oraz Valeo Sylvania w Ameryce Północnej zapewniły grupie pozycję lidera światowego w zakresie systemów oświetleniowych.
Ośrodki badawczo-rozwojowe Valeo znajdują się w Bobigny (Francja), w Seymour (Indiana, Stany Zjednoczone) oraz w Isehara (Japonia). Opracowaniem poszczególnych produktów zajmuje się 13 centrów technicznych rozrzuconych po całym świecie.
Warto wspomnieć, że firma Valeo stała na czele specjalnej grupy roboczej, stworzonej w przemyśle samochodowym dla poparcia zmian, jakie powinny być wprowadzone do międzynarodowych przepisów regulujących produkcję i eksploatację samochodów, a w szczególności przepisów związanych z oświetleniem i sygnalizacją. W styczniu 2003 r. zostały zatwierdzone pierwsze 3 poprawki do tych przepisów i uwzględnione w założeniach inteligentnych systemów oświetleniowych nowych pojazdów w całej Europie.
Etykieta Valeorigin
Podrabianie produktów w dzisiejszych czasach jest zjawiskiem nagminnym. Według najnowszych danych, 5 do 10 % samochodowych części zamiennych to „podróbki”. Dla Valeo oznacza to podrabianie marki, logo, opatentowanych modeli i wzorów.
Używanie podrabianych produktów w przemyśle samochodowym może się okazać bardzo niebezpieczne, szczególnie w systemach oświetleniowych, wpływających w głównej mierze na widoczność i bezpieczeństwo.
Valeo pokłada wiele nadziei w nowych przepisach wspólnotowych, dzięki którym producenci mogą zaznaczyć na swoich produktach, iż są one oryginalne lub o jakości porównywalnej
z oryginalną, oraz że zostały wyprodukowane zgodnie ze ściśle określonymi i kontrolowanymi procesami przemysłowymi. Dlatego Valeo stworzyło nową etykietę „Valeorigin”, która umieszczana jest na opakowaniach oryginalnego wyposażenia i części o jakości porównywalnej z oryginalną i jest gwarantem wiedzy technologicznej. Jest to również dowód na to, iż Valeo oferuje doskonałą jakość części zamiennych dla wszystkich, zarówno dla niezależnych warsztatów jak i dla producentów samochodowych.
Systemy oświetleniowe Valeo
- Systemy adaptacyjnego oświetlenia głównego– Bending Light
System Valeo Adaptacyjnego Oświetlenia Głównego (AFS) koncentruje się na ogromnej poprawie bezpieczeństwa na drodze przez adaptację oświetlenia reflektorów głównych do drogi przed pojazdem.
Bending Light – pierwszy system AFS – jest inteligentnym systemem reflektorów głównych optymalizującym oświetlenie nocne zakrętów przez regulację kierunku wiązki światła reflektorów głównych.
Aby automatycznie skierować większy strumień światła na zakrętach drogi, systemy Bending Light wykorzystują kilka różnych rozwiązań konstrukcyjnych.
Dynamic Bending Light (DBL) wykorzystuje reflektor biksenonowy Bi-Xenon (typu projektorowego lub parabolicznego) umieszczony w każdym reflektorze głównym wraz nastawnikiem elektronicznym i elektronicznym układem sterowania. Konstrukcja ta ułatwia obrót reflektora Bi-Xenon wokół osi pionowej o kąt do 15 stopni od normalnego położenia “na wprost”.
Funkcja ta jest kontrolowana za pomocą mikrosterownika połączonego z siecią danych pojazdu poprzez działające w czasie rzeczywistym wejścia czujników skręcenia kierownicy i prędkości. Fixed Bending Light (FBL) wykorzystuje dodatkowy reflektor typu projektorowego lub parabolicznego zamontowany w reflektorze głównym pod kątem 45 stopni
- Aktywne widzenie nocne w podczerwieni
W warunkach coraz bardziej nasilonego ruchu drogowego, drastycznie ograniczona jest możliwość jazdy na światłach drogowych, używana zaledwie w 10% jazd nocnych. Aktywne widzenie nocne w podczerwieni jest systemem zapewniającym kierowcy widoczność jak przy światłach drogowych bez oślepiania innych użytkowników dróg.
System Valeo Aktywnego Widzenia Nocnego w Podczerwieni zapewnia oświetlenie równoważne konwencjonalnym światłom drogowym, lecz na światłach mijania, które nie powodują oślepienia. System osiąga znaczną poprawę wydajności przy oświetleniu na wprost za pomocą wiązki promieniowania w podczerwieni niewidzialnego dla oka ludzkiego. Kamera w samochodzie służy do rejestracji obrazów pokazywanych na wyświetlaczu na desce rozdzielczej.
- Reflektor Biksenonowy
Technologia ksenonowa zapewnia o 100 procent więcej światła niż żarówki halogenowe w reflektorach równoważnej wielkości. Znacznie poprawia widoczność z boku i na dalszych odległościach i daje światło o barwie zbliżonej do dziennej. Początkowo, technologię żarówek ksenonowych stosowano tylko w światłach mijania w reflektorach o skomplikowanym kształcie. Klienci docenili korzyści wynikające z wydajności tych żarówek i powstał popyt na zastąpienie żarówek halogenowych – tym razem w światłach drogowych.
Valeo opracowało energooszczędną technologię biksenonową, aby zaspokoić popyt na ksenonowe światła mijania i drogowe zapewniające mocniejsze i szersze oświetlenie drogi w porównaniu z konwencjonalnymi żarówkami halogenowymi. Nastawnik w każdym reflektorze ustawia położenie reflektora o skomplikowanym kształcie – w położeniu górny wytwarza światła drogowe, a po opuszczeniu – światła mijania.
Reflektor biksenonowy.
System Valeo Aktywnego Widzenia Nocnego w Podczerwieni.
Pojazd z systemem adaptacyjnego oświetlenia głównego - Bending Light.
Pojazd bez adaptacyjnego oświetlenia głównego - Bending Light.
Komentarze (0)