Centrum Techniczne amerykańskiego koncernu motoryzacyjnego Delphi w Krakowie zamierza w tym roku zatrudnić ponad 200 inżynierów. Jest to jeden z 34 tego typu ośrodków na świecie, zajmujących się badaniami nad nowymi rozwiązaniami w przemyśle samochodowym. W związku z uruchamianiem wciąż nowych projektów badawczych w centrum, również w przyszłym roku firma planuje zatrudniać inżynierów.
Centrum Techniczne w Krakowie powstało w 2000 r. Obecnie Kraków jest światowym centrum Delphi w zakresie rozwoju amortyzatorów. Oprócz tego zajmuje się także inżynierią wiązek elektrycznych oraz tworzeniem oprogramowania dla motoryzacji. Większość zatrudnionych w krakowskim centrum inżynierów to absolwenci Politechniki Krakowskiej i Śląskiej oraz Akademii Górniczo-Hutniczej.
Do sukcesów krakowskich inżynierów Delhi należy między innymi zaprojektowanie amortyzatorów dla Citroena C3 (produkowanych w fabryce Delphi w Krośnie) oraz praca nad wprowadzeniem na europejski rynek aktywnych amortyzatorów MagneRide. Są to amortyzatory o kontrolowanym tłumieniu, które zostaną zastosowane w modelach dwóch czołowych koncernów samochodowych. Centrum Techniczne Delphi w Krakowie jest jednym z trzech ośrodków zajmujących się przystosowaniem tych układów do potrzeb europejskich klientów. Amortyzatory wykorzystujące technologię MagneRide były do tej pory stosowane tylko w samochodach sprzedawanych na rynku amerykańskim. Obecnie również dwaj czołowi europejscy producenci samochodów wybrali ją dla swoich przyszłych modeli.
Koncern Delphi Corp. zainwestował w Polsce ponad 345 mln dolarów i obok Centrum Technicznego w Krakowie posiada w naszym kraju także sześć fabryk: wiązek elektrycznych i światłowodowych w Jeleśni, amortyzatorów w Krośnie, wymienników ciepła i chłodnic w Ostrowie Wielkopolskim, pochłaniaczy par paliwa w Błoniu pod Warszawą, przekładni kierowniczych i półosi napędowych z systemem ABS w Tychach oraz przełączników w Gdańsku. Delphi zatrudnia w Polsce ponad 5 tys. pracowników.
Amortyzator MagneRide.
Delphi Corp. to jeden z największych na świecie dostawców części samochodowych. Jego roczna sprzedaż przekracza 28 mld dolarów. Koncern ma obecnie prawie 200 zakładów produkcyjnych na całym świecie, w których zatrudnia blisko 200 tysięcy pracowników.
Komentarze (0)