Przekazanie warsztatu swoim dzieciom to marzenie wielu mechaników, którzy przed 30 laty rozpoczynali działalność. Realia lat 90. znacznie różnią się od tego, jak dzisiaj wygląda ten biznes, jednak to, co pozostało niezmienne, to pasja i miłość do samochodów. Doskonałym przykładem jest Zakład Mechaniki Pojazdowej w Łańcucie prowadzony przez Roberta i jego syna Jacka Ruszlów. Dowiedz się, w jaki sposób rodzina rozwija swój biznes i jaką rolę odgrywa partnerstwo z PETRONAS.
Przydomowy warsztat przy ulicy Staszica w Łańcucie obsługuje klientów od niemal 30 lat. Zakład pana Roberta specjalizuje się w mechanice ogólnej, dbając o wszystkie popularne modele jeżdżące w okolicy. Kluczowym czynnikiem dla rozwoju rodzinnego biznesu jest wysoka jakość dokonywanych napraw. Dzięki temu klienci wracają i polecają ZMP Ruszel rodzinie i przyjaciołom. Rzetelność i przyjazna atmosfera przyciągają klientów z całego Podkarpacia.
– Kiedy zaczynałem, mieliśmy jedno stanowisko w garażu, w którym pracowałem samodzielnie, obsługując klientów i dokonując podstawowych napraw. Z czasem rosła liczba stanowisk, których mamy dzisiaj już trzy. W miarę upływu lat zakres wykonywanych przez nas usług stopniowo się poszerzał. Ta branża dynamicznie się rozwija, poziom skomplikowania napraw cały czas rośnie, podobnie jak wymagania sprzętowe – wyjaśnia Robert Ruszel, właściciel warsztatu ZMP Ruszel.
– Markę PETRONAS poznaliśmy z ojcem na szkoleniu zorganizowanym przez lokalnego dystrybutora, firmę Motores. Przekonała nas wysoka jakość produktów, potwierdzona startami w motosporcie oraz wysoka marża dla warsztatów. Możemy z pełną świadomością rekomendować oleje PETRONAS i jeszcze na tym dobrze zarabiamy. Nikomu bardziej od nas nie zależy, aby klienci wyjeżdżali z naszego warsztatu zadowoleni i żeby z czasem ich zaufanie nie malało. Oczywistym jest również, iż prowadzimy ten biznes po to, aby na nim zarabiać. PETRONAS świetnie radzi sobie z umożliwianiem nam łączenia tych dwóch celów. Dzięki niemu, zachowując wysoką jakość, możemy z powodzeniem konkurować na rynku ceną naszych usług – dopowiada Jacek Ruszel.
Przekazywanie pałeczki w sztafecie pokoleń
Ojciec z synem pracują razem od 5 lat. Jacek nie tylko nabiera doświadczenia w prowadzeniu i rozwijaniu rodzinnego biznesu, ale wnosi też zupełnie nowe spojrzenie na ofertę warsztatu. To właśnie wtedy warsztat nawiązał owocną współpracę z dystrybutorem Motores oraz marką PETRONAS. Otwartość na nowe doświadczenia to domena kolejnych pokoleń, które ze śmiałością testują nowe możliwości rozwoju.
– Zadaniem właściciela biznesu jest jego rozwój i zapewnienie jak najlepszych warunków pracy swoim ludziom. Z czasem łatwo skupić się tylko na sprawach bieżących, zapominając o rozwoju i wprowadzaniu innowacji. Domeną kolejnych pokoleń, w tym mojego syna Jacka, jest poszukiwanie nowych pomysłów, jak jeszcze lepiej prowadzić nasz rodzinny biznes. Umożliwienie mu realizacji swoich projektów i danie swobody, to klucz owocnej współpracy ojca z synem, a to nas rozwija – mówi Robert Ruszel.
Przykładem usługi, którą do swojej oferty wprowadziła firma jest dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów. To przemyślany krok związany z tym, że rośnie liczba samochodów z przekładnią zautomatyzowaną. Jeszcze 10 lat temu, zaledwie co 10 pojazd w Polsce posiadał „automat”. Natomiast dzisiaj trudno jest kupić nowy samochód z manualną skrzynią biegów. Tym samym liczba klientów na wymianę oleju przekładniowego będzie stale rosnąć.
– Pewna doza zaufania i wiary w moje pomysły pomaga w zdobywaniu nowych kompetencji i rozwijania naszego biznesu. Dzięki temu wprowadziliśmy do oferty oleje przekładniowe PETRONAS Tutela, które stosujemy przy dynamicznej wymianie oleju w skrzyniach biegów. Myślę, że w kontekście przekazywania inicjatywy w warsztacie bardzo ważnym jest, aby pozostawać otwartym na pomysły młodego pokolenia odnośnie do poszerzania zakresu usług, jak i zmian w otoczeniu – dodaje Jacek Ruszel.
PETRONAS towarzyszy warsztatom w Polsce od 2020 roku
Robert i Jacek Ruszlowie o swoim biznesie opowiedzieli w minionym roku w filmie prezentującym warsztaty stowarzyszone w sieci partnerskiej PETRONAS w Polsce. Rozwijana od 2020 roku sieć liczy obecnie niemal 400 serwisów w całym kraju. Są to zarówno wielostanowiskowe punkty serwisowe, jak i mniejsze warsztaty rodzinne, które współpracują ze znaną z torów F1 marką.
Obecność w sieci partnerskiej sprzyja rozwojowi działalności warsztatu, dzięki wsparciu w nabywaniu nowych kompetencji miękkich. To nie tylko dostęp do materiałów reklamowych, ale także realna wiedza dotycząca sprzedaży, komunikowania się z klientami, czy prowadzenia mediów społecznościowych, dostarczona w formie szkoleń. Poza tym, elementy wizualne związane z globalną marką, taką jak PETRONAS, dodają wiarygodności i wzbudzają zaufanie klientów.
- Cieszymy się, że towarzyszymy małym i dużym warsztatom na ich drodze rozwoju. Dzieląc się naszą wiedzą wspieramy lokalny biznes. Historia Roberta i Jacka Ruszlów pokazuje nam, że warto budować firmy z pokolenia na pokolenie. To właśnie w takich przedsiębiorstwach rodzą się innowacje i tworzą trwałe relacje społeczne. Nasza sieć partnerska składa się właśnie z setek takich historii, które mamy przyjemność współtworzyć dostarczając wysokomarżowe produkty olejowe – komentuje Danuta Michałus-Sokołowska, Marketing Menadżer PETRONAS w Polsce.
Poznajcie bliżej Roberta i Jacka Ruszlów, zobaczcie film z ich warsztatu:
Komentarze (1)