Ruszył konkurs na najlepszy polski „Warsztat roku 2015”. Mobilny sztab komisji konkursowej już niedługo przejedzie tysiące kilometrów w celu indywidualnej oceny zgłoszeń, a cała akcja zakończy się wielkim finałem w Ministerstwie Gospodarki.
Jak wiadomo, konkurencja na rynku usług warsztatowych jest ostra, a w walce o klienta sięga się po rozmaite narzędzia marketingowe, np. kampanie medialne. Niestety, często przy tej okazji segment niezależnych warsztatów przedstawiany jest w niekorzystnym świetle. Działania na rzecz budowy dobrego wizerunku branży stały się jednym z najważniejszych zadań dla reprezentacji środowiska, jaką jest Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych – organizatora konkursu.
Pomysł organizacji konkursu zrodził się po długich dyskusjach. Członkowie Stowarzyszenia uznali, że inicjatywa ta jest szczególnie cenna z dwóch powodów: z jednej strony akcja przyczyni się do podniesienia w warsztatach standardów obsługi klientów, z drugiej zaś korzystnie wpłynie na wizerunek całej branży, bowiem stanie się okazją do tego, by dotrzeć z przekazem informacyjnym o niezależnym rynku motoryzacyjnym do szerokiej opinii publicznej.
- W organizacji pomagać nam będzie firma Partslife, która od lat przeprowadza w Niemczech konkurs na najlepszy warsztat. Polegamy zatem na doskonale sprawdzonych wzorcach, a dorobek i doświadczenie naszego zagranicznego partnera podnosi prestiż przedsięwzięcia – mówi Alfred Franke, prezes SDCM. - Podkreślić należy, że konkurs jest największą tego typu inicjatywą w Polsce. Wspierają ją dziesiątki producentów części motoryzacyjnych, jak również dystrybutorzy, przede wszystkim zaś sieci warsztatowe, takie jak AutoCrew, Bosch Service, Checkstar, Euromaster, Eurowarsztat, Perfect Service i Q-Service. Wierzymy, że konkurs na najlepszy warsztat na stałe wpisze się w nasze działania na rzecz niezależnego rynku.
Konkurs ruszył we wrześniu i w tym roku skierowany jest do warsztatów obsługujących samochody osobowe. Biorące w nim udział serwisy podzielone zostaną na trzy grupy: mały, średni i duży warsztat. W pierwszym etapie uczestnicy wypełnią formularze aplikacyjne, w których podadzą informacje dotyczące wyposażenia, wyglądu warsztatu, obsługi, szkoleń pracowniczych itp. Ich oceną, według ustalonych kryteriów, zajmie się jury konkursu. Maksymalnie będzie można zdobyć 400 punktów, a będą one przyznawane w ośmiu kategoriach. 18 najwyżej ocenionych warsztatów z całej Polski odwiedzą jurorzy, którzy będą podróżować autobusem pełniącym funkcję mobilnego sztabu komisji konkursowej. Co ważne, jurorzy nie są związani ani z żadnym dystrybutorem, ani producentem części, co gwarantuje obiektywną ocenę uczestników. W skład komisji wejdą: Krzysztof Rybarski (dziennikarz motoryzacyjny), Jerzy Szewczyk (właściciel firmy specjalizującej się w szkoleniach i doradztwie dla przedsiębiorstw z branży motoryzacyjnej), Jakub Cichosz (konsultant i partner w agencji badawczej Smartscope), Piotr Szypulski (redaktor działu „Porady” magazynu „Auto Świat”) oraz Maciej Wisławski (pilot rajdowy, wieloletni partner rajdowy Krzysztofa Hołowczyca).
Ogłoszenie wyników nastąpi 3 grudnia podczas 10. Konferencji Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego, która odbędzie się w Ministerstwie Gospodarki. Na konferencję oraz uroczystą kolację wraz z przedstawicielami producentów i dystrybutorów części motoryzacyjnych zaproszeni zostaną przedstawiciele 18 finalistów.
Dodajmy, że laureaci konkursu zdobędą tytuł najlepszego warsztatu w 2015 r. potwierdzony specjalnym certyfikatem oraz otrzymają nagrody. Będą one tym bardziej atrakcyjne, że nagrodzeni sami je sobie wybiorą – otrzymają bowiem vouchery, które będą mogli przeznaczyć na zakup części i urządzeń warsztatowych.
Więcej na: http://sdcm.pl/index.php/konkurs
Komentarze (0)