Paliwa i oleje

ponad rok temu  09.06.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Warto działać wspólnie na co może liczyć warsztat zrzeszony w sieci partnerskiej

Zgodnie ze statystykami GUS w Polsce działa ponad 86 tysięcy warsztatów samochodowych, z czego 1/4 funkcjonuje niezależnie (19,5 tysiąca według Inter Cars). Silna konkurencja, zwłaszcza w dużych miastach, wzmaga presję na wzrost jakości usług serwisowych. Odpowiedzią na rosnące oczekiwania klientów są programy współpracy z uznanymi markami i dystrybutorami, takimi jak Sieć Partnerskich Warsztatów Petronas.

Wymagający biznes, który daje satysfakcję
Prowadzenie warsztatu samochodowego to wyzwanie – praca mechanika wiąże się z dużą odpowiedzialnością i zaangażowaniem. Jego wiedza i doświadczenie zapewniają naprawy, które gwarantują bezpieczną i bezproblemową eksploatację pojazdu, ale żeby osiągnąć pełne zadowolenie i satysfakcję klientów, potrzeba znacznie więcej. Obecnie poza fachowym serwisem klienci oczekują także wysokich standardów w kontakcie, komunikacji i obsłudze, a to oznacza, że każdy prowadzący warsztat powinien być ekspertem w wielu różnych dziedzinach jednocześnie.
– Bliskie relacje z właścicielami warsztatów pozwalają nam poznać skalę wyzwań, z jakimi się mierzą – mówi Danuta Sokołowska, marketing manager w Petronas Lubricants Poland. – Wiemy, że jest to trudna, a zarazem fascynująca praca, która wykracza daleko poza naprawy samochodów. Dlatego też z myślą o potrzebach mechaników rozwijamy naszą Sieć Partnerskich Warsztatów Petronas. Chcemy wspierać warsztaty nie tylko poprzez dostarczanie najwyższej jakości produktów olejowych, ale także poprzez dzielenie się wiedzą, know-how i doświadczeniem w miękkich obszarach prowadzenia biznesu.

Produktowe korzyści partnerstwa
Współpraca w ramach sieci ma wiele wymiarów, ale kluczowym z nich jest aspekt produktowy. Dla właścicieli warsztatów dostęp do korzystnej oferty zaawansowanych technologicznie produktów firmy Petronas oraz specjalnych promocji może stać się dodatkowym atutem w oczach klientów i skutecznie wzmacniać ich pozycję na rynku. Stając się częścią większej sieci sprzedażowej, korzystają oni również z działań promocyjnych podejmowanych przez Petronas.
– Naszą sieć warsztatów partnerskich budujemy w oparciu o produkty, w których wykorzystujemy innowacyjne technologie opracowane przez inżynierów Petronas, sprawdzające się na torach Formuły 1. Dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań to ważny element dla warsztatu, który chce rozwijać i umacniać swoją pozycję. Ważny jest również fakt, że współpraca z warsztatami jest częścią globalnej inicjatywy Petronas, a to oznacza możliwość wymiany wiedzy i doświadczeń na poziomie globalnym – dodaje Danuta Sokołowska.
Warsztaty zrzeszone w sieci mogą cieszyć się specjalnym priorytetem w dostawach, co przekłada się na terminowość wykonywanych usług.

Produkty to nie wszystko
Nieograniczony dostęp do oferty produktowej oraz preferencyjne warunki dostaw to nie jedyne korzyści ze współpracy w ramach sieci partnerskiej Petronas. Na co zatem mogą jeszcze liczyć warsztaty? W ramach współpracy otrzymują oznakowanie zewnętrzne, co bezpośrednio wpływa na lepszą widoczność miejsca, bannery produktowe i szeroką gamę materiałów promocyjnych. Materiały promocyjno-reklamowe wykraczają poza sferę ulotek i gadżetów, obejmując swoim zasięgiem także komunikację internetową. Partner może otrzymywać także regularnie materiały wizualne do wykorzystania na swojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych.
Jednym z najbardziej cenionych przez warsztaty partnerskie narzędzi jest glokalizacja, znajdująca się na stronie www.pli-petronas.com/pl-pl. Pozwala ona podkreślić przynależność do globalnej sieci warsztatów, a równocześnie nadaje współpracy większej wiarygodności, akcentując jej profesjonalny charakter. Dodatkowym atutem tego rozwiązania jest możliwość przeprowadzenia kampanii promocyjnych, skierowanych do klientów finalnych znajdujących się w konkretnych lokalizacjach.
Poza wymienionymi już narzędziami partner zyskuje dostęp do unikatowej wiedzy w postaci szkoleń technicznych i handlowych. Zaznajomienie się ze specyfiką produktów w połączeniu z treningiem umiejętności sprzedażowych i obsługi klienta pozwala nie tylko sprawnie wymienić olej w silniku, ale także kształtować i wzmacniać relacje z klientami. Do tego w ramach współpracy partner może otrzymać dostęp do systemów do zarządzania relacjami z konsumentami (CRM), które ułatwiają pozyskiwanie nowych klientów.

Przewaga dzięki technice 
Petronas jest jednym z liderów technologicznych w branży. W ostatnich latach firma niemal czterokrotnie zwiększyła wydatki na badania i rozwój. Otworzyła najnowocześniejsze na świecie centrum badawczo-rozwojowe w Turynie, inwestując w nie ponad 60 mln dolarów. Wszystko po to, aby wzmocnić swoją pozycję i sprostać obecnym i przyszłym wyzwaniom rynku motoryzacyjnego. Petronas błyskawicznie reaguje na potrzeby zmieniającego się parku samochodów i maszyn. Malezyjski koncern nieustannie pracuje nad nowymi rozwiązaniami, jeśli chodzi o oleje silnikowe i inne płyny w samochodach z napędem spalinowym (także hybrydowym), a równolegle rozwija gamę produktów do samochodów elektrycznych – Petronas Iona.
– Rozwojowi naszej sieci towarzyszy poprawa dostępności produktów Petronas zarówno dla właścicieli warsztatów, jak i dla klientów. Oferujemy szeroką gamę olejów silnikowych najwyższej jakości. W linii Petronas Syntium znajdują się oleje, które można stosować w niemal każdym samochodzie osobowym, a ich cechą wyróżniającą jest formuła CoolTech, zapobiegająca przegrzewaniu się silnika. Dzięki temu silnik pracujący na oleju Syntium jest doskonale chroniony przed zużyciem, nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach – dodaje Danuta Sokołowska.
O tym, że oleje Syntium są wysokiej jakości, najlepiej świadczy fakt, że stosowane są w Formule 1. Zespół Mercedes-AMG Petronas Motorsport nie ma sobie równych w królowej motorsportu. Formuła 1 to doskonały poligon testowy dla środków smarnych i innych płynów. Jeśli sprawdzą się w ekstremalnych warunkach na torze wyścigowym, bez problemu poradzą sobie także w milionach samochodów jeżdżących po drogach na całym świecie.

Dołącz do sieci
Petronas wciąż poszukuje partnerów handlowych w Polsce, sieć będzie rozwijana, a liczba serwisów współpracujących z marką stale rośnie. W sieci warsztatów współpracujących z marką Petronas są te obsługujące auta osobowe, ale należą do niej również serwisy wyspecjalizowane w obsłudze samochodów ciężarowych. Szczegóły na temat oferty oraz narzędzie ułatwiające dobór właściwego oleju można znaleźć na stronie www.pli-petronas.com/pl-pl. Pomocą służą także przedstawiciele firmy Petronas, którzy chętnie przedstawią wszystkie korzyści, jakie wiążą się z przystąpieniem do sieci.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony