Paliwa i oleje

ponad rok temu  22.10.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Wiemy,  jak skutecznie chronić silnik

Shell to profesjonaliści, ludzie z pasją, którzy wykorzystują cały swój potencjał, aby opracować jak najlepsze rozwiązania w zakresie techniki smarowania silnika samochodu. Doskonale widać to na przykładzie wieloletnich prac nad całkowicie nową, rewolucyjną technologią PurePlus, dzięki której powstał syntetyczny olej bazowy wytwarzany z gazu ziemnego. Shell wykorzystuje ją w najnowocześniejszej linii olejów silnikowych Shell Helix Ultra.

Technologia PurePlus umożliwia wytwarzanie olejów bazowych z gazu ziemnego (gas-to-liquid, GTL). Gwarantuje to znakomite parametry pod względem czystości oraz właściwości fizykochemicznych. Środki smarne oparte na olejach bazowych wytwarzanych w tej technologii pozbawione są praktycznie wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w ropie naftowej, co pozwala utrzymać najwyższe parametry eksploatacyjne silnika. Olej bazowy stanowi od 75 do 90% oleju silnikowego, co wyraźnie wskazuje na to, jak wielkie znaczenie dla pracy silnika ma jego jakość.

Doskonała ochrona silnika
Właściwie dobrany olej chroni silnik przed tworzeniem się osadów, szybkim zużyciem podzespołów i korozją. Dzisiejsze samochody potrzebują oleju silnikowego, który poprawi wydajność i wydłuży żywotność silnika. Zmiany, jakie dokonują się w zakresie wymagań dla olejów silnikowych pojazdów z nowoczesnymi silnikami, zalecenia producenta silnika lub producenta pojazdu, będą obejmować parametry, które można osiągnąć, stosując wyłącznie produkty klasy oleju Shell Helix Ultra opartego na Technologii PurePlus. W przypadku osób posiadających nieco starsze pojazdy jest to szansa, aby jeszcze lepiej zadbać o swoje samochody i wydłużyć trwałość silnika, zmniejszając ilość osadów, a dodatkowo cieszyć się z niższego zużycia paliwa. Niższe zużycie wynika z mniejszego tarcia między elementami silnika, które pracują z mniejszymi oporami, a dzięki temu spalają mniejszą ilość paliwa. Oleje Shell Helix Ultra pozwalają na zaoszczędzenie nawet do 3% paliwa1. Jest to możliwe dzięki osiąganiu przez nie niższego współczynnika tarcia, niższej lotności i lepszych właściwości w zakresie utleniania.

 rightSekret połączonych technologii
Serce oleju Shell Helix Ultra to Technologia PurePlus, a jego duszę stanowi Technologia Aktywnego Oczyszczania, która zabezpiecza silnik przed zużyciem, nie dopuszczając do powstawania osadów na elementach ruchomych. Specjalne aktywne dodatki czyszczące pomagają zabezpieczyć silniki przed osadami negatywnie wpływającymi na uzyskiwaną moc i osiągi silnika. Wykorzystanie Technologii Aktywnego Oczyszczania z krystalicznie czystą bazą olejową oznacza, że żaden inny olej silnikowy nie utrzyma silnika w stanie tak bliskim fabrycznej czystości2.
Co najistotniejsze, oferta Shell zapewnia, że każdy użytkownik znajdzie najwłaściwszy olej dla swojego silnika. Shell Helix Ultra znakomicie przechodzi też próbę działania w skrajnych temperaturach. Dzięki znakomitej wydajności błyskawicznie dociera do krytycznych podzespołów, nawet w najniższych temperaturach. Oznacza to łatwiejszy start w zimie3 i szybsze nagrzewanie się silnika. Olej zachowuje również lepsze właściwości w wysokich temperaturach niż inne branżowe oleje syntetyczne i oczywiście znacząco lepsze niż oleje mineralne4. Niektóre oleje mogą utracić nawet do 20% objętości na skutek samego parowania. Dzięki wyjątkowym parametrom bazy olejowej wyprodukowanej w technologii PurePlus zapobiegającej parowaniu Shell Helix Ultra straci mniej niż 10% – pozwala to obniżyć zużycie oleju, co przekłada się na niższe koszty eksploatacji5.
Oleje Shell Helix Ultra zyskały aprobatę i spełniają wymogi wielu renomowanych producentów, m.in.: Ferrari, Maserati, Mercedes, VW, BMW, Ford, Honda, GM, Chrysler oraz Hyundai.

Cezary Wyszecki, Ekspert Techniczny Shell Polska

1 W oparciu o wyniki badań oszczędności paliwa ACEAM 111 w porównaniu z branżowym olejem odniesienia.
2 Na podstawie testu tworzenia się szlamu Sequence VG przeprowadzonego na oleju SAE 0W-40.
3 W porównaniu z olejami o wyższej lepkości.
4 W oparciu o porównanie wyników testu Sequence IIIG z olejami grupy II i III.
5 W oparciu o test odparowalności oleju NOACK i zalecenia producentów pojazdów.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony