Części związane z bezpieczeństwem jazdy, np. amortyzatory, hamulce i inne podzespoły podwozia, w okresie jesienno-zimowym wystawiane są na ciężką próbę – w przypadku zaniedbań serwisowych mogą stać się źródłem zagrożenia. Drobiazgowy wiosenny przegląd samochodu jest jednym z narzędzi pozwalających je zdiagnozować i usunąć, a warsztatom utrzymać zaufanie stałych klientów.
Z punktu widzenia kierowcy niezwykle ważne jest znalezienie takiego warsztatu, któremu można zaufać. Poza dobrą lokalizacją i przyjazną obsługą najważniejsze kryteria wyboru to doświadczenie i jakość pracy.
Przyjrzyjmy się amortyzatorom
Niezależne warsztaty mogą zyskać uznanie swoich klientów, zapewniając im profesjonalny wiosenny przegląd samochodu. Specjaliści ZF Aftermarket zalecają dokładną kontrolę amortyzatorów pierwszy raz po ok. 80 tys. km, a potem co 20 tys. km, ponieważ satysfakcjonujący poziom bezpieczeństwa jazdy jest osiągalny tylko wtedy, gdy prezentują one perfekcyjny stan techniczny. Doskonałą okazją do przetestowania amortyzatorów jest wiosenna wymiana opon. W razie gdy niezbędna jest wymiana, fachowcy nie mają wątpliwości, iż konieczna jest także kontrola pozostałych elementów związanych z amortyzacją pojazdu. Długa żywotność amortyzatorów jest możliwa tylko wtedy, gdy ich mocowania, odboje i osłony są w idealnym stanie.
Jeśli klient odwiedza warsztat tylko wiosną i jesienią przy okazji zmiany opon, doradcy serwisowi powinni rekomendować wymianę klocków hamulcowych. Należy również zwrócić uwagę na stan tarcz hamulcowych, szczęk i przewodów oraz działanie zacisków hamulcowych i obecność ewentualnych wycieków płynu hamulcowego.
Podwozie pod kontrolą
Elementy układów jezdnego i kierowniczego, np. wahacze, mogą ulec zużyciu lub uszkodzeniu w wyniku zabrudzenia czy kontaktu z przedmiotami pochodzenia zewnętrznego. Jeśli uszkodzone części nie zostaną wymienione, będzie to miało bardzo negatywny wpływ na prowadzenie pojazdu, a bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów może być zagrożone. Ważna jest także kontrola osłon gumowych sworzni, wahaczy i końcówek kierowniczych. Odsłonięte elementy narażone są na kontakt z wodą, która wymywa smar ochronny, w następstwie czego cząsteczki brudu dostają się do wnętrza elementu.
Mając w ofercie elementy układu hamulcowego marki TRW, amortyzatory i towarzyszące im elementy Sachs oraz części układu jezdnego i kierowniczego marki Lemförder, warsztat jest przygotowany na wszystkie niezbędne prace. ZF Aftermarket oferuje warsztatom nie tylko szerokie portfolio produktów o jakości OE, lecz także dodatkowe usługi w najwyższym standardzie.
Komentarze (0)