
W 2023 roku Sekcja Blacharsko-Lakiernicza (SBL) działająca przy Polskiej Izbie Motoryzacji (PIM) wyznaczyła sobie ambitne cele, których osiągnięcie determinuje dalsze pozytywne zmiany w obszarze funkcjonowania rynku blacharsko-lakierniczego. Stworzenie narzędzi ułatwiających procesy likwidacji szkód oraz zapewnienie transparentnych zasad współpracy dla wszystkich uczestników tego rynku to priorytety SBL-PIM.
Obecnie serwisy blacharsko-lakiernicze muszą stale dostosowywać swoje stawki roboczogodzinowe do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych. Odpowiadając na te wyzwania, Polska Izba Motoryzacji przeprowadziła badanie rynku w zakresie wysokości stawek za roboczogodzinę obowiązujących w serwisach naprawczych. Dzięki temu innowacyjnemu narzędziu członkowie SBL mogą porównywać swoje stawki z rynkowymi standardami, co ułatwia negocjacje i optymalizację oferty.
– Raport wygenerowany z Mapy Stawek RBH pomógł mi w merytorycznych rozmowach z ubezpieczycielem – podkreśla jeden z członków Sekcji Blacharsko-Lakierniczej.
Mapa Stawek RBH cieszy się coraz większym zainteresowaniem, a liczba jej użytkowników stale rośnie. Liczba generowanych raportów przekroczyła wszelkie oczekiwania, co potwierdza, że jest to przełomowe narzędzie dla branży naprawczej.
Plany na przyszłość
Sekcja Blacharsko-Lakiernicza planuje dalsze działania w zakresie:
- kategoryzacji serwisów i przeprowadzania audytów technologicznych,
- edukacji i szkolenia nowych kadr oraz prowadzenia szkoleń branżowych,
- benchmarkingu – wprowadzania standardów i KPI dla serwisów blacharsko-lakierniczych,
- wprowadzenia właściwych dla branży zmian legislacyjnych na rynku likwidacji szkód.
Szkolenia w izbie – ponad 1000 uczestników!
W dobie dynamicznych zmian technologicznych edukacja branżowa odgrywa kluczową rolę, szczególnie w sektorze usług serwisowych. Praktyczne i teoretyczne szkolenia umożliwiają zdobycie wiedzy na temat nowoczesnych technologii, narzędzi oraz metod diagnostycznych. Pracownicy, którzy je ukończyli, są lepiej przygotowani do rozwiązywania problemów, co przekłada się na wyższą jakość świadczonych usług i większą efektywność pracy. Edukacja branżowa sprzyja także optymalizacji procesów serwisowych w firmach.
Polska Izba Motoryzacji oferuje szereg prowadzonych przez ekspertów szkoleń, których tematyka obejmuje m.in.:
- likwidację szkód komunikacyjnych – wynajem samochodów zastępczych,
- aspekty prawne i techniczne likwidacji szkód,
- zaawansowane szkolenia z zakresu likwidacji szkód komunikacyjnych,
- Audatex – efektywne wykorzystanie narzędzia na poziomie zaawansowanym,
- efektywność energetyczną serwisu.
– Szefowie serwisów zaczęli dostrzegać i szanować energię, którą na co dzień wykorzystują. Współpraca przy optymalizacji obszaru efektywności energetycznej jest dla nas priorytetem. Cieszę się, że PIM wraz z SBL wspierają te rozwiązania – zaznacza właściciel serwisu, który systematycznie szkoli pracowników razem z Polską Izbą Motoryzacji.
Z oferty szkoleń organizowanych przez PIM skorzystało już ponad 1000 serwisów.
PPG – ambasador Wirtualnej Mapy Stawek RBH
– Wszystkie dotychczasowe działania są możliwe dzięki wsparciu naszych partnerów – podkreśla członek SBL. Firma PPG, jako oficjalny ambasador Wirtualnej Mapy Stawek RBH, aktywnie wspiera rozwój i przyszłość rynku naprawczego. Dzięki temu użytkownicy mapy mogą skorzystać z prostego narzędzia i paroma kliknięciami wygenerować raport RBH dla wybranego regionu, co znacząco ułatwia podejmowanie decyzji biznesowych.
Komentarze (0)