Ogumienie

ponad rok temu  26.11.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Wpływ unijnej etykiety na decyzję o zakupie opon

Etykieta na oponie jest dobrym punktem wyjścia, ale nie daje pełnego obrazu parametrów produktu – ostrzegają eksperci.

Jak pokazują wyniki zleconego przez firmę Goodyear badania, ponad dwie trzecie konsumentów, którzy kupili opony w 2013 roku, brało pod uwagę informacje zaczerpnięte z unijnej etykiety. Aż 71% kupujących opony, którzy wiedzieli o etykiecie, przed dokonaniem wyboru wykorzystało zawarte w niej informacje. Dane pokazały również, że ponad połowa (54%) sprzedawców opon w Europie wykorzystuje etykietę jako przydatne narzędzie przy sprzedaży opon.

Z badania wynika również, że system etykietowania opon ma coraz większy wpływ na decyzje zakupowe europejskich flot – nieco ponad połowa (54%) firm z tego segmentu stwierdziła, że etykieta wpływa na wybór opon, a dwie trzecie (66%) wskazało na efektywność paliwową jako najważniejszy parametr na etykiecie. W przypadku samochodów osobowych najważniejszym kryterium dla konsumentów jest przyczepność na mokrej nawierzchni – 52% respondentów wskazuje na ten parametr jako najważniejszy z trzech zawartych na etykiecie i branych pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie opon. Efektywność paliwowa, która wynika z obniżonego oporu toczenia, była istotna dla 47% konsumentów, a poziom hałasu zewnętrznego – dla 41%.

Wyniki badań zaprezentowano podczas debaty w Brukseli. Wydarzenie to zgromadziło najważniejszych interesariuszy i ekspertów branżowych, którzy omówili rozwój systemu etykietowania w pierwszą rocznicę jego wprowadzenia.

Nagranie z debaty można obejrzeć na stronie: www.thetirelabel.com.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony