Producent: Audi, Seat, Škoda, VW
Model:
- Audi: A3, A3 Cabriolet
- Seat: Altea, Ibiza, Leon, Toledo
- Škoda: Octavia, Superb
- VW: Golf, Golf Variant, Touran
Rok produkcji: od 2008
Silnik:
- 1.2 TSI, 1.4, 1.4 TSI, 1.4
- TSI EcoFuel, 1.6, 1.6 TDI
- 1.8 TSI, 1.8 TSFI, 1.9 TDI
Nr. DKZ.:
- 415 0497 09, 415 0500 09
- 415 0503 09, 415 0506 09
- 415 0509 09, 415 0512 09
- 415 0515 09, 415 0531 09
Nr. LuK RepS e t®2CT:
- 602 0001 00
- 602 0002 00
- SERVICE INFO
Aby wymienić dwumasowe koło zamachowe (DKZ) lub podwójne sprzęgło, skrzynia biegów musi być zdemontowana. Demontaż może spowodować wyciek oleju z dwóch różnych układów (skrzyni biegów/mechatroniki). Układ mechatroniki nie pozwala na uzupełnianie oleju bądź sprawdzenie jego poziomu. Jeśli poziom oleju nie jest właściwy, pojawiają sie poważne problemy z funkcjonowaniem sterownika skrzyni biegów, które mogą być wyeliminowane jedynie poprzez wymianę całej jednostki układu mechatroniki.
Uwaga:
W celu zapewnienia szczelności układu, podczas demontażu skrzyni biegów odpowietrznik jednostki mechatroniki musi być zamknięty.
W celu uniknięcia wycieków oleju podczas demontażu skrzyni biegów, do podanych wyżej LuK DKZ i zestawów LuK RepSet®2CT dodano specjalne osłonki. Osłonki te muszą być założone w miejscu zaślepek odpowietrzających skrzynie biegów i układ mechatroniki w czasie ich zdemontowania (patrz fot. 1). Po zakończeniu montażu, obie osłonki muszą być z powrotem zastąpione przez zaślepki odpowietrzające.
Uwaga:
- Podczas prac z DKZ nie można używać narzędzi pneumatycznych!
- Sprawdź łożysko igiełkowe w wale korbowym!
- Należy stosować się do zaleceń producenta pojazdu!
Komentarze (0)