Z Jackiem Dziadkowcem, odpowiedzialnym za markę NTN-SNR w Polsce, rozmawia Krzysztof Dulny.
- Za markę NTN-SNR w Polsce odpowiada Pan od niedawna. Ponieważ wiemy, że nie chce Pan zdradzać swojej recepty na sukces, prosimy jedynie o komentarz, czy i jak bardzo odczują zmianę na stanowisku klienci firmy w Polsce?
Recepta na sukces – a cóż to takiego? Jestem pewien, że większość z nas ma swój indywidualny przepis na życie, dobre samopoczucie czy sukces w biznesie. Obawiam się, że nie ma jednego szablonu, dzięki któremu możemy zagwarantować sobie sukces. Szereg drobnych elementów złożonych w całość może, ale wcale nie musi, przynieść pozytywne efekty. Wie Pan, to jak z przepisem na pieczoną kaczkę z jabłkami – generalnie zje Pan takie danie w większości polskich restauracji, lecz czy wszędzie to samo danie będzie tak samo pyszne? Jasne że nie, gdzieś będzie po prostu jadalne, u innego restauratora smaczne, ale tylko w nielicznych miejscach znajdzie Pan całość tak podaną, że kończąc ostatni kęs, będzie Pan marzył o powrocie i zamówieniu kolejnego, równie przepysznego dania.
Produkty NTN-SNR są świetne, gwarantują jakość OE, a co za tym idzie, bezpieczeństwo biznesu zarówno na poziomie hurtowni, sklepu, na warsztacie kończąc. Moim celem jest, aby nasi klienci na każdym szczeblu dystrybucji chcieli do nas wracać. Jestem pewien, że wystarczy wzmocnić kilka „przypraw”, zresztą wszystkim znanych i ogólnie dostępnych, a nasze „dania” staną się wyjątkowo „pyszne”.
- Proszę przybliżyć naszym Czytelnikom ofertę firmy. Jakie są jej najważniejsze punkty?
Kiedy Jacques Schmid, szwajcarski kowal rozpoczynał w 1916 roku produkcję łożysk kulkowych po francuskiej stronie Alp, nie myślał pewnie, że wkrótce SNR stanie się europejskim liderem w produkcji łożysk wszelkiej maści. Pewnie podobnie nie myśleli panowie Noboru Niwa oraz Jiro Nishizono, założyciele firmy NTN w Japonii, kiedy 100 lat temu uruchamiali produkcję łożysk. Tak, bazą naszej oferty są łożyska, a warto pamiętać, że w każdym aucie, oczywiście w zależności od marki czy modelu, znajdziemy ich od 40 do 90. Gdzie?
- W osprzęcie silnika, samym silniku, sprzęgle, pracuje ich ponad 22, stąd w naszej ofercie znajdziemy rolki napinające i prowadzące, elastyczne koła pasowe, wolne koła pasowe alternatorów, łożyska wyciskowe.
- W skrzyni biegów pracuje ich około 20 (zapraszam naszych klientów do zapoznania się ze szczegółową ofertą naszych łożysk skrzyń biegów).
- Od 8 do 12 łożysk występuje w układzie jezdnym, kołach, mocowaniach przednich amortyzatorów, tylnej belki. Nasza oferta zestawów łożysk kół, trzech różnych generacji serii R..., zestawy KF... tarcz hamulcowych ze zintegrowanym łożyskiem, zestawy KB..., KS... przedniego i tylnego zawieszenia, jest niewątpliwie jedną z najszerszych na niezależnym rynku części samochodowych.
- Firma znana jest przede wszystkich z technologii ASB. Jak istotna jest ona dla ogólnoświatowego rynku samochodowego?
No nie wiem, czy na niezależnym rynku części aż tak bardzo jesteśmy znani z tej technologii... Dlatego może na początek przypomnę kilka faktów. Otóż SNR przygotował i wdrożył patent zwany ASB (Active Sensor Bearing) w 1997 roku. Technologia ta pozwala na aktywny pomiar prędkości oraz kierunku koła pojazdu. Podkreślam – aktywny, ponieważ inne, a przede wszystkim wcześniejsze rozwiązania kończą swoją pracę przy prędkości 10 km/h. Dzięki takiemu pomiarowi skutecznie funkcjonują w naszych samochodach systemy ABS, ESP oraz nawigacja.
Tego typu rewolucyjne innowacje nie przechodzą bez echa wśród producentów samochodów. Można powiedzieć, że dzięki SNR współczesne samochody są jeszcze bardziej bezpieczne – zarówno w czasie przyśpieszania, jak i hamowania. Dzięki SNR znajdujemy również drogę do domu, korzystając z fabrycznej nawigacji. Produkcja dzienna łożysk wyposażonych w ten system przekracza już dawno 100.000 sztuk.
Czyż technologia ta nie jest wręcz epokowa dla ogólnoświatowego rynku samochodowego?
- NTN-SNR dostarcza swoje produkty dla wielu światowych marek samochodów. Współpraca z którym z producentów jest dla firmy najważniejsza?
Dziękuję za to pytanie, bowiem wielu naszych klientów jest przekonana o naszej francuskiej specjalizacji. Jesteśmy głównie kojarzeni z producentami znad Sekwany, a to nijak się ma do rzeczywistości. Dziś nasza produkcja trafia na linie montażowe wszystkich producentów europejskich, ale kiedy dodamy produkcję NTN, można powiedzieć – większości producentów na całym świecie. Wszyscy są dla nas istotni, bez wyjątków. Mocna pozycja i szeroka obecność w OEM daje nam komfort pracy w IAM, czyli niezależnym rynku części samochodowych.
- Ofertą firmy objęte są zarówno zestawy łożysk, jak i elementy pojedyncze. Swoich klientów zachęca przy tym, aby inwestowali w zestawy. Dlaczego?
Wszyscy wiemy doskonale, że niesprawnie działający układ jezdny czy na przykład rozrząd może być przyczyną poważnych problemów związanych z naprawą lub wymianą współpracujących z nim elementów, a co za tym idzie – możemy narazić się na gigantyczne koszty. Zastanawiając się, czy wybrać zestaw, weźmy pod uwagę, że: po pierwsze – oszczędzamy czas poświęcany do tej pory na prawidłowe dobranie pojedynczych elementów; po drugie – unikamy błędów podczas takiego doboru, a co za tym idzie, nie musimy tracić czasu na wymianę źle dobranych części; po trzecie – montując zestaw, mamy jednego gwaranta zamiast kilku.
Drodzy Klienci, unikajcie kłopotów z uznaniem reklamacji, wymieniając „niby komplet” składający się z dobranych indywidualnie elementów!
- Firma sprzedaje swoje towary w Polsce od ponad 20 lat. W jaki sposób na pozycję firmy na naszym rynku wpłynęło wykupienie SNR przez NTN?
Myśli Pan, że Czytelników aż tak bardzo interesują struktury własnościowe naszej organizacji? Nie sądzę. Natomiast jestem pewien, że połączenie sił dwóch łożyskowych gigantów, dwóch różnych kultur, europejskiej i azjatyckiej, daje nam niesamowite możliwości dotarcia do 98% polskiego parku samochodowego. Dzięki tej strategii nasza pozycja na rynku jest nie tylko stabilna od 20 lat, jak zechciał Pan zauważyć, ale co więcej – dzięki temu połączeniu jestem przekonany o zdecydowanym umocnieniu naszej pozycji na rynku, nie tylko polskim.
- Firma stale rozszerza swoją ofertę. Jakie nowości wprowadziła ostatnio, a jakie wprowadzi w najbliższym czasie?
To bardzo trudne pytanie, każdego roku bowiem wprowadzamy do naszej oferty od 300 do 500 nowych referencji, nie sposób więc opisać w paru zdaniach konkretnego produktu. To na pewno ciekawy temat na kolejny artykuł poświęcony nowościom NTN-SNR.
Niewątpliwie jednak nasz kierunek to poszerzanie naszej dotychczasowej oferty w asortymencie rozrządu, osprzętu silnika czy elastycznych kół pasowych. Nasze zestawy rozrządu z paskiem Dayco i pompą wody robią w Europie furorę, a i rynek polski też chyba dojrzał do tego typu kompletów.
Wkrótce wprowadzimy do polskiej oferty paski wielorowkowe – to będzie doskonałe uzupełnienie naszej linii rolek, napinaczy oraz elastycznych kół pasowych w asortymencie osprzętu silnika.
Już wkrótce nasi klienci, zwłaszcza warsztatowi, będą mieli możliwość wzięcia udziału w szkoleniach technicznych organizowanych przez naszą firmę – to z pewnością nowość dotycząca tzw. serwisu okołosprzedażowego.
- Jakie są najważniejsze zadania, które chciałby Pan zrealizować z firmą NTN-SNR w najbliższym czasie?
Jestem przekonany, że planowanie zadań długofalowych powinno być w ścisłym związku z realiami dnia codziennego. Dlatego priorytetowe jest dla mnie słuchanie tętna rynku, wsłuchiwanie się i reagowanie na jego potrzeby, odpowiadanie na oczekiwania, a kiedy to możliwe – wręcz ich wyprzedzanie. Oto zadania, które przed sobą stawiam.
Konsekwencja w realizacji każdego z najmniejszych elementów dnia codziennego przynosi zawsze dobre efekty. Uczciwość, rzetelność, lojalność wobec partnerów, a przy tym empatia w prowadzeniu biznesu – to fundamenty, na których bazuję od 15 lat, pracując w tej branży. Na takich fundamentach można zrealizować każde zadanie, a jak pokazują moje doświadczenia, często przed czasem.
- Dziękuję za rozmowę.
Komentarze (0)