Każdy, kto porusza się samochodem, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak szczególnie ważna podczas jazdy jest czysta przednia szyba. Czyszczenie szyby od środka to jedno, ale to, o czym zapomina wielu użytkowników, to stan czystości szyby od zewnątrz.
W okresie wiosenno-letnim przeszkadza nam słońce oraz masa insektów, a w okresie jesienno-zimowym – deszcz, śnieg i lód, nie wspominając o innych zabrudzeniach, takich jak liście czy błoto. W utrzymaniu czystości szyby pomagają nam specjalne środki czystości, np.: płyn do spryskiwacza, odmrażacz, płyn do mycia szyb itp. Mimo że na rynku pojawiają się coraz bardziej specjalistyczne i innowacyjne środki do utrzymania czystości szyb, to nadal najważniejszą rolę w tym procesie pełnią... wycieraczki!
Ach ten klimat...
W polskim klimacie bardzo łatwo zużyć wycieraczki i doprowadzić je do stanu nieużywalności. W zimie niszczą je zaśnieżona szyba, lód oraz szron, latem natomiast pył, kurz oraz mocne słońce. Pióro wycieraczki zamontowane w fabrycznie nowym samochodzie, na tzw. pierwszy montaż, jest zawsze najwyższej klasy. To, co dzieje się podczas dalszej eksploatacji wycieraczki, zależy nie tylko od czynników atmosferycznych, ale również od poziomu świadomości użytkownika oraz osób obsługujących samochód, np. mechaników.
Często wycieraczki traktowane są jak zło konieczne, bo szkoda inwestować w element pojazdu, którego nie używamy na co dzień. Prowadzi to do tego, że wymieniane są one co kilka lat, najczęściej w momencie kiedy już ledwo widać przez szybę. Nie ma się co oszukiwać – podczas wymiany wycieraczek na nowe cena odgrywa największą rolę. Komplet tych oryginalnych kosztuje w granicach 150-220 zł, natomiast zamienniki z Dalekiego Wschodu – od 40 do 60 zł. Te pierwsze są za drogie, te drugie zbyt słabe zwłaszcza pod względem jakości. Dlaczego? Dlatego, że tańsze zamienniki są najczęściej wykonane z niskiej jakości materiałów, które mogą pęknąć, skruszeć, złamać się itp. Tak zwana guma, która jest najważniejszym elementem wycieraczki, zazwyczaj wykonana jest z bardzo niskiej jakości komponentów, przez co w kontakcie ze słońcem lub niskimi temperaturami twardnieje i wydaje nam się, że plastik szoruje naszą szybę. Wpływa to nie tylko na komfort jazdy, pogarszając go, bo musimy słuchać nieprzyjemnych odgłosów, jakie wydaje nasza wycieraczka, ale też uniemożliwia dokładne zbieranie wody z szyby oraz jej czyszczenie podczas jazdy. W takiej sytuacji pozostaje nam jedno rozwiązanie – kupić oryginalne wycieraczki od producenta pojazdu, co oczywiście spełni wszelkie oczekiwania, ale jakim kosztem.
Budowa wycieraczki
Wycieraczka składa się z elementu konstrukcyjnego, który się nie zużywa, oraz elementu roboczego – tzw. gumy, która się zużywa. Najczęściej zamierzamy wymienić ją ze względu na zużycie samej gumy, a nie całej wycieraczki, do czego zmuszają nas producenci, oferując tylko całe komplety.
Firma Berner od niedawna ma w swojej ofercie doskonałej jakości gumy wymienne do wszystkich dostępnych na rynku typów wycieraczek – takie rozwiązanie niesie za sobą wiele korzyści.
Na rynku wyróżniamy cztery podstawowe typy wycieraczek: standardowe, aerotwin, hybrydowe oraz azjatyckie. W zależności od tego, jakie wycieraczki zamontowane są w pojeździe, taki rodzaj gum należy zakupić. Jeżeli chodzi o sam montaż, jest to bardzo szybki i prosty proces, który trwa ok. 5 min, i nie potrzeba do tego żadnych specjalistycznych narzędzi czy wizyty w warsztacie samochodowym. Po otrzymaniu pudełka z wybranymi gumami wymiennymi wystarczy za pomocą smartfona zeskanować kod QR znajdujący się na opakowaniu lub w instrukcji wewnątrz, aby wyświetlić krótki film instruktażowy.
berner-polska.pl
Komentarze (5)