Części i regeneracja

ponad rok temu  25.02.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Wydajny i zrównoważony transport akumulatorów

Popyt na pojazdy elektryczne i hybrydowe nieustannie wzrasta

Pojazdy elektryczne to przyszłość światowej motoryzacji. Jednak transport stosowanych w nich akumulatorów nadal stanowi problem – jest niebezpieczny i kosztowny. Wykorzystywanie specjalistycznych opakowań wielokrotnego użytku CHEP na akumulatory pozwala wyeliminować ryzyko środowiskowe i finansowe.

Popyt na pojazdy elektryczne i hybrydowe nieustannie wzrasta. Napędzany jest m.in. przez rosnącą świadomość konsumentów oraz prawodawstwo z zakresu ochrony środowiska. Nawet w trakcie pandemii sprzedaż pojazdów elektrycznych (EV) i hybrydowych (PHEV) w Europie ucierpiała w znacznie mniejszym stopniu niż samochodów spalinowych. Długoterminowe prognozy sprzedaży pojazdów elektrycznych dla okresu po zakończeniu pandemii koronawirusa przewidują szybsze ożywienie tego segmentu i uzyskanie 42% europejskiego rynku samochodowego do roku 2030.
Inwestycji w produkcję pojazdów EV/PHEV jest coraz więcej. Jednocześnie akumulatory są najdroższym i najbardziej krytycznym elementem składowym – ich koszt sięga 25-40% całkowitego kosztu produkcji samochodu. Rygorystyczne przepisy dotyczące transportu akumulatorów narażają producentów i dostawców na znaczne ryzyko zarówno pod względem kosztów, jak i odpowiedzialności.
Według prognoz akumulatory litowo-jonowe zdominują rynek EV/PHEV w ciągu najbliższej dekady. Lit jest jednak wysoce łatwo palny, a w dużych akumulatorach EV może dojść do wycieku i zjawiska gwałtownego rozbiegania termicznego w przypadku niewłaściwej obsługi, co może spowodować straty ekologiczne i finansowe. Z tego względu komponenty te zaliczono do klasy 9 towarów niebezpiecznych (grupa pakowania II), a ich opakowania transportowe wymagają rygorystycznej certyfikacji przez ONZ4. Akumulatory muszą być zabezpieczone przed przegrzaniem, przechowywane stabilnie i w zamknięciu, aby wykluczyć narażenie na działanie powierzchni przewodzących prąd. Ze względu na takie koszty stosowanie opakowań jednorazowych jest nieopłacalne.
Dlatego firma CHEP wykorzystała globalną skalę swojej działalności i doświadczenie we współpracy z branżą motoryzacyjną, aby opracować rozwiązania wielokrotnego użytku. Dzięki nim z transportu akumulatorów wyeliminowano ryzyko i zbędne odpady.
Eurobin i IsoBin firmy CHEP są jednymi z najczęściej używanych pojemników transportowych w łańcuchu dostaw przemysłu motoryzacyjnego. Ponadto CHEP, jako największa na świecie firma oferująca pooling współdzielonych nośników wielokrotnego użytku, zapewnia jakość pojemników i ciągłość dostaw niezależnie od zmian w zapotrzebowaniu.
– Dbamy o to, aby transport akumulatorów w łańcuchu dostaw odbywał się bezpiecznie, szybko i ekonomicznie – podkreśla Murray Gilder, wiceprezes CHEP Automotive & Industrial Solutions. – Nasze pojemniki Eurobin i IsoBin spełniają wszystkie wymogi ONZ i certyfikatów celnych dla transportu towarów niebezpiecznych dzięki m.in. ściśle dopasowanym pokrywom, prowadnicom na taśmy i wkładkom dostosowanym do potrzeb klienta. Firmy współpracujące z CHEP nie muszą inwestować w takie specjalistyczne opakowania, ponieważ płacą jedynie za potrzebne pojemniki, które są dostarczane we wskazane miejsce i w określonym czasie.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony