Firma NGK jest jedynym dostawcą świec do nowych silników EasyPower Fiata, które mają fabryczną instalację LPG i mogą być napędzane zarówno gazem, jak i benzyną. Silnik 8V dostępny jest w wersji 1,2 oraz 1,4 l o mocy odpowiednio 70 i 77 KM, natomiast wersja 16V ma 90 KM. Te modele silników będą zainstalowane w modelach: Panda, Cinquecento, Idea, Grande Punto i Bravo. Desygnowany Ecochic, w wersji 1,4 8V będzie również zasilał Lancię Musa i Ypsilon. Do powyższych silników firma NGK będzie dostarczała świecę zapłonową ZKR7AI-8. Świeca ta perfekcyjnie odpowiada wysokim wymaganiom procesu spalania gazu, wynikającym z wysokich temperatur, jakie wówczas powstają, zwiększając ryzyko korozji. Ponadto, do zapłonu mieszanki gazowo-powietrznej potrzebne jest wyższe napięcie zapłonowe, które z kolei grozi zanikiem zapłonu.
Aby przeciwdziałać tym zagrożeniom, elektroda środkowa świecy ZKR7AI-8 ma spawany laserowo irydowy wierzchołek o średnicy jedynie 0,6 mm. Umożliwia on lepszy kontakt iskry z mieszanką powietrzno-paliwową lub powietrzno-gazową, co poprawia niezawodność zapłonu i wydajność silnika. Poza tym, tak cienka elektroda środkowa zmniejsza napięcie konieczne do uzyskania zapłonu. Z kolei niewielka odległość między elektrodami wynosząca jedynie 0,8 mm również ułatwia zapłon, jednocześnie redukując wymaganą moc silnika.
Pomimo niezwykle cienkiej elektrody środkowej irydowa świeca zapłonowa jest w stanie przetrwać nawet najtrudniejsze warunki pracy: dzięki wyjątkowej trwałości irydu, ryzyko korozji oraz zerwania zapłonu jest ograniczone do minimum, a odstęp pomiędzy elektrodami pozostaje praktycznie niezmieniony przez cały okres użytkowania świecy.
Firma NGK jest jedynym dostawcą świec do nowych silników EasyPower Fiata, które mają fabryczną instalację LPG i mogą być napędzane zarówno gazem, jak i benzyną. Silnik 8V dostępny jest w wersji 1,2 oraz 1,4 l o mocy odpowiednio 70 i 77 KM, natomiast wersja 16V ma 90 KM. Te modele silników będą zainstalowane w modelach: Panda, Cinquecento, Idea, Grande Punto i Bravo. Desygnowany Ecochic, w wersji 1,4 8V będzie również zasilał Lancię Musa i Ypsilon.
Komentarze (0)