Wbrew pozorom, tak prosta usługa jak wymiana akumulatora może być źródłem znaczącej części przychodu warsztatu samochodowego. To szczególnie ważna informacja teraz, tuż przed okresem jesienno-zimowym, kiedy warto swoim klientom zaproponować test akumulatora i ewentualnie wymianę.
Dlaczego warto? Bo aż 17% aut jeżdżących po Polsce ma niesprawny, nadający się do wymiany akumulator. Jednocześnie, 75% kierowców kupuje akumulatory w hipermarketach lub na stacji beznynowej.
- A dlaczego nie w warsztacie? - pyta Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, autor badań. - Kierowcy zgłaszają się do warsztatów samochodowych najczęściej na skomplikowane, wymagające czasu i umiejętności naprawy. Mechanik zwykle po tej długiej naprawie nie zaproponuje klientowi wymiany wycieraczki czy akumulatora. A to błąd, bo na wymianie akumulatora można dobrze zarabiać - wyjaśnia A. Franke. - Korzyść jest podwójna, bo warsztat zarobi (wymiana, sprzedaż, stary akumulator do skupu złomu), a klient będzie zadowolony, że samochód zimą działa bez zarzutu.
Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych przedstawił wyniki badań, dotyczących możliwości zarobkowych warsztatów.
Na czym serwisy mogą zarabiać szybko i wygodnie? Konkretnie szukano odpowiedzi na pytanie - co jest najbardziej opłacalne: wymiana opon, amortyzatorów, sprzęgła czy akumulatora?
Do badania posłużył samochód VW Golf (których w Polsce jest mnóstwo). Pod uwagę brano czas pracy, cenę przedstawioną klientowi i wysokość marży. Założeniem badania była sytuacja, gdzie warsztat nie ma przestojów. Jakie były wyniki? Otóż najwięcej można zarobić na wymianie opon i akumulatorów. - Co ważne, przy takich wymianach praktycznie warsztat nie ma kosztów własnych - dodaje prezes SDCM.
- Skupiamy się na naprawach zaawansowanych technologicznie. Pamiętajmy też o prostych wymianach. To prosta droga do zwiększenia zysków warsztatów – mówi autor badań.
Ten tekst powstał w ramach akcji "Zima w Warsztacie". Przez cały listopad publikować będziemy cenne porady, informacje, wywiady dla mechaników samochodowych i właścicieli warsztatów, dotyczące pracy serwisów w okresie jesienno-zimowym. Więcej tekstów TUTAJ.
Komentarze (1)