W trakcie wymiany paska rozrządu mogą zaistnieć błędy wynikające z nieprawidłowego montażu. Aby operacja ta przebiegała bezproblemowo, eksperci ContiTech przygotowali szczegółową instrukcję montażu.
Opisywany problem dotyczy zestawu paska rozrządu CT1134K1/WP1/WP2 do samochodów marek Audi, Seat, Škoda i VW (różne modele silników 2.0 TDI common rail pierwszej generacji).
Rys. 1. Poprzednie wykonanie rolki
Problem
Dostarczana w zestawach rolka napinająca V56340 różni się wizualnie od montowanej w tych silnikach i wydaje się być niemożliwa do napięcia.
Przyczyna
Oryginalnie montowana rolka wygląda jak na rys. 1, natomiast ta dostarczana na rynek części zamiennych jest delikatnie zmodyfikowana – rys. 2.
Rys. 2. Nowe wykonanie rolki
Rozwiązanie
W celu prawidłowego ustalenia napięcia należy nową rolkę napinającą wsunąć na szpilce tak daleko, jak to możliwe, a następnie wstępnie dokręcić nową nakrętką. W tym momencie „strzemię” umieszczone na podstawie rolki może przesunąć się poza odlew (ogranicznik maksymalnego obciążenia) w czasie regulacji napięcia i nie koliduje z ogranicznikiem podczas pracy (patrz rys. 3).
Rys. 3. „Strzemię” i ogranicznik maksymalnego obciążenia
Komentarze (0)