Procedurę wymiany rozrządu w silniku VAG 1,8 20V AWT omawia Andrzej Kowalski, trener techniczny NTN-SNR
W nowoczesnych silnikach spalinowych samochodów osobowych najczęściej stosowanymi układami synchronizacji wału korbowego z wałkiem bądź wałkami rozrządu oraz innych urządzeń (np. pompa CR, aparat zapłonowy itp.) są układy pasowe i łańcuchowe. Niestety, często zdarza się, że podczas okresowej obsługi rozrządu uwaga mechanika skupia się tylko na układzie pasowym. Idealnym przykładem tego typu zjawiska jest rozwiązanie zastosowane w dwudziestozaworowych silnikach grupy VAG. Silniki te o pojemności skokowej 1,8 i 2,0 l są stosowane w wielu różnych modelach aut tego producenta.
Układ pasowy odpowiada za synchronizację wału korbowego z jednym wałkiem rozrządu, zaś za synchronizację wałków rozrządu odpowiada układ łańcuchowy, znajdujący się w tylnej części głowicy silnika. Ukryty pod pokrywą zaworów układ łańcuchowy jest najczęściej pomijany przy okresowej wymianie rozrządu. Warto pamiętać, iż ma on...
Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)