ponad rok temu  14.02.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Wymiana wkładu w kole pasowym

 

Wymiana koła pasowego na nowe jest z reguły bardzo droga – cena samego koła pasowego, w zależności od producenta i marki samochodu, sięga nawet kilku tysięcy złotych. Alternatywą są wkłady kół pasowych, które znajdziemy m.in. w ofercie Tedgum.

 

image_gallery 1. Przed rozebraniem koła pasowego należy oznaczyć w jednej linii jego wewnętrzną i zewnętrzną część, aby utrzymać ustawienie elementów metalowych względem siebie (wyważenie fabryczne).

 

 

 

image_gallery 2. Następnie należy rozdzielić koło pasowe na dwie części.

 

 

 

 

image_gallery 3. Z pierwszej części koła pasowego należy usunąć resztki gumy, aż do uzyskania jednolitej metalowej powierzchni.

 

 

 

 

image_gallery 4. Pierwsza część koła pasowego po toczeniu.

 

 

 

 

image_gallery 5. Drugą część koła pasowego należy zamocować symetrycznie w uchwycie tokarskim.

 

 

 

 

image_gallery 6. Z drugiej części koła pasowego również należy usunąć gumę, aż do uzyskania jednolitej metalowej powierzchni.

 

 

 

image_gallery 7. Druga cześć koło pasowego po usunięciu resztek gumy.

 

 

 

 

image_gallery 8. Następnym krokiem jest złożenie obu części koła pasowego w jedną całość oraz wprasowanie wkładu.

 

 

 

 

image_gallery 9. Wkład należy wprasować przy pomocy prasy hydraulicznej, naciskając równocześnie na zewnętrzną i wewnętrzną tuleję wkładu.

 

 

 

image_gallery 10. Ostatnim etapem montażu jest dociśnięcie tulei wewnętrznej wkładu do pożądanej wysokości h=0 (aby tuleja wewnętrzna wkładu nie wystawała ponad metalowy element wewnętrzny koła pasowego).

 

 

 

image_gallery 11. Proces wyrównania powierzchni tulei wewnętrznej wkładu z wewnętrzną częścią metalową koła pasowego.

 

 

 

image_gallery 12. Po wykonaniu wszystkich powyższych czynności pozostaje pomiar bicia koła. Bicie osiowe A jak i czołowe B jest tolerowane przy odchyłkach ± 0,25 mm.

 

 

 

image_gallery 13. Przed montażem do pojazdu koło pasowe powinno być wyważone w całości.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony