Wymiana koła pasowego na nowe jest z reguły bardzo droga – cena samego koła pasowego, w zależności od producenta i marki samochodu, sięga nawet kilku tysięcy złotych. Alternatywą są wkłady kół pasowych, które znajdziemy m.in. w ofercie Tedgum.
1. Przed rozebraniem koła pasowego należy oznaczyć w jednej linii jego wewnętrzną i zewnętrzną część, aby utrzymać ustawienie elementów metalowych względem siebie (wyważenie fabryczne).
2. Następnie należy rozdzielić koło pasowe na dwie części.
3. Z pierwszej części koła pasowego należy usunąć resztki gumy, aż do uzyskania jednolitej metalowej powierzchni.
4. Pierwsza część koła pasowego po toczeniu.
5. Drugą część koła pasowego należy zamocować symetrycznie w uchwycie tokarskim.
6. Z drugiej części koła pasowego również należy usunąć gumę, aż do uzyskania jednolitej metalowej powierzchni.
7. Druga cześć koło pasowego po usunięciu resztek gumy.
8. Następnym krokiem jest złożenie obu części koła pasowego w jedną całość oraz wprasowanie wkładu.
9. Wkład należy wprasować przy pomocy prasy hydraulicznej, naciskając równocześnie na zewnętrzną i wewnętrzną tuleję wkładu.
10. Ostatnim etapem montażu jest dociśnięcie tulei wewnętrznej wkładu do pożądanej wysokości h=0 (aby tuleja wewnętrzna wkładu nie wystawała ponad metalowy element wewnętrzny koła pasowego).
11. Proces wyrównania powierzchni tulei wewnętrznej wkładu z wewnętrzną częścią metalową koła pasowego.
12. Po wykonaniu wszystkich powyższych czynności pozostaje pomiar bicia koła. Bicie osiowe A jak i czołowe B jest tolerowane przy odchyłkach ± 0,25 mm.
13. Przed montażem do pojazdu koło pasowe powinno być wyważone w całości.
Komentarze (0)