w samochodach ciężarowych
Dla samochodów ciężarowych MANN+HUMMEL pod marką MANN-FILTER oferuje filtry paliwa, oleju i powietrza w jakości oryginalnych części zamiennych.
Jakość marki filtrów MANN-FILTER jest wynikiem szeroko zakrojonych prac badawczo-rozwojowych. Już na etapie powstawania projektu w MANN+HUMMEL wszelkie materiały niezbędne dla konstrukcji filtrów badane są w laboratoriach, na stanowiskach kontrolnych i w pomieszczeniach pomiarowych lub symulatorach klimatycznych. Badaniom podlega również zastosowanie danej koncepcji filtra w warunkach długotrwałej pracy, jak również w ekstremalnych warunkach pogodowych, czy też w złych warunkach drogowych tak, aby MANN-FILTER w realnych warunkach pracy wytrzymał kontakt z piaskiem pustynnym Sahary czy natężonym ruchem samochodów ciężarowych na trasach europejskich i aby przez wiele tysięcy kilometrów miał wysoką wydajność filtracji.
MANN-FILTER do samochodów ciężarowych na całym świecie
Rozwój i produkcja filtrów powietrza, oleju i paliwa dla samochodów ciężarowych łączy się z dużą liczbą kontroli na wszystkich poziomach procesu produkcji i kończy się tzw. ostateczną kontrolą jakości. MANN +HUMMEL dysponuje nowoczesnym systemem zapewnienia jakości, który odpowiada wysokim wymogom normy DIN/ISO 9001. W jakości wyposażenia fabrycznego MANN-FILTER oferuje dla samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych i pojazdów tzw. nieuczestniczących w ruchu drogowym, program blisko 1600 filtrów i 90 000 zastosowań, co oznacza programowe pokrycie zapotrzebowania rynku w 95 proc.
Wstępny filtr paliwa dla optymalnej separacji wody
Dla szczególnie wysokich wymagań w zakresie ochrony przed nadmiernym zużyciem oraz dla właściwej separacji wody koniecznych w samochodach ciężarowych, MANN+HUMMEL ma w programie filtr dokładnej filtracji z dopasowanym filtrem wstępnym. Zwłaszcza nowoczesne wysokociśnieniowe układy wtrysku jak pompa-dysza czy Common Rail (CR) wymagają szczególnie dobrze oczyszczonego paliwa. Dlatego w MANN+HUMMEL w ostatnich pięciu latach powstały całkowicie nowe media filtracyjne jak np. MULTIGRADE Multilayer. Zdolność wychwytywania zanieczyszczeń w tych mediach filtracyjnych jest znacznie wyższa niż w porównywalnych mediach i wykazuje ponadto wysoką odporność czasową we współpracy z płynami roboczymi. Dla wstępnej filtracji MANN+HUMMEL stawia na Preline, który właśnie dla nowoczesnej techniki wtrysku oferuje optymalną separację wody i zanieczyszczeń, które są z kolei daleko lepsze aniżeli w przypadku filtrów zawierających zwykłą celulozę. W ten sposób odciąża się filtr główny, a wrażliwe urządzenia wtryskowe i parownik są chronione. Wysokowydajna rodzina mediów Multigrade ma swój udział także w Preline.
Filtry paliwa z wieloma warstwami
Głównym filtrem paliwa dla samochodów ciężarowych w MANN+HUMMEL jest ten z medium MULTIGRADE F. To medium filtracyjne składa się ze zintegrowanych struktur gradientowych i wielowarstwowej, częściowo pełnosyntetycznej warstwy. Szczegółem tego filtra paliwa MANN-FILTER jest lepsze wykorzystanie efektu filtracji wgłębnej, co oznacza, że cały materiał włókninowy służy dla separacji zanieczyszczeń. ULTIGRADE F powstał specjalnie dla silników na olej napędowy i benzynę. Poprzez swoją wielowarstwową budowę jest w stanie separować najdrobniejsze nawet cząstki zanieczyszczeń, kurzu, rdzy, wody oraz resztki ze zbiornika paliwa. Nawet ekstremalnie wrażliwe pompy wtryskowe i parowniki w samochodach ciężarowych są również dobrze chronione. Szczególnym wyzwaniem dla filtracji paliwa są biopaliwa (norma DIN EN 14 214), jak np. olej rzepakowy (RME), którego rozprzestrzenianie się powiązane jest z rosnącymi kosztami paliw kopalnych. Biodiesel rozpuszcza złogi w zbiorniku paliwa i przewodach paliwowych mocniej niż ma to miejsce w przypadku oleju napędowego. Filtry paliwa MANN-FILTER filtrują to szczególnie wysokie zanieczyszczenie, a czas przestoju filtra zostaje skrócony. Dlatego nie tylko po pierwszym zastosowaniu biodiesla należy już w połowie przewidzianego czasu eksploatacji filtra dokonać jego wymiany, ale generalnie trzeba tego dokonywać częściej. Testem wytrzymałości dla filtra w samochodzie na olej napędowy jest kontakt z niskimi temperaturami. Przy ok. minus 20°C z oleju napędowego wytrąca się parafina, która może doprowadzić do zapchania filtra. Dlatego inżynierowie z MANN+HUMMEL rozwinęli dodatkowe funkcje dla filtrów paliwa – jak np. ogrzewanie elektryczne, specjalne, zależne od zastosowania dopasowane przewody, czy też regulowane w przód lub tył podgrzewacze paliwa – które chronią olej napędowy. Inne funkcje dla samochodów ciężarowych jak czujniki ciśnienia dla kontroli wypełnienia, pompy ręczne dla uzupełniania systemu czy chłodzenie paliwa w wysokich temperaturach również mogą być zintegrowane w filtrach paliwa oleju napędowego.
Filtry oleju chronią silnik
Spalanie w silniku powoduje powstawanie cząsteczek zanieczyszczeń i pozostałości ze spalania, jak sadze. Te przedostające się do oleju silnikowego cząsteczki brudzą i powodują gęstnienie oleju. Skutkiem tego ograniczona zostaje wydajność silnika, rośnie zużycie paliwa, a w najgorszym przypadku może dojść do jego zatarcia. Do tego filtracja musi być zagwarantowana także w wysokich temperaturach oleju i przy stosowaniu agresywnych olejów syntetycznych. Filtry oleju MANN-FILTER uwalniają olej silnikowy w samochodach ciężarowych z zanieczyszczeń, cząstek stałych, jak kurz, ścier metalowy, alkohole czy cząsteczki sadzy. MANN-FILTER dba o najwyższy poziom separacji zanieczyszczeń przy ograniczonym oporze przepływu. Media filtracyjne tzw. długotrwałego użytkowania, składające się z mieszanki włókien, są odporne na wysokie temperatury i poprzez specjalną geometrię fałd zapewniają największą z możliwych powierzchnię filtracji. Uszczelka długotrwałego zastosowania w filtrze oleju rozszerza się pod wpływem ciepła, co z kolei zapewnia absolutną szczelność. Zawór obejściowy (by-pass) pokryty warstwą teflonu z uszczelką ze specjalnego elastomeru jest dopasowany dla konkretnego, danego samochodu. Specjalnie uformowany zawór zwrotny zapobiega tzw. suchej pracy filtra podczas wyłączenia silnika. W laboratoriach MANN+HUMMEL jest już testowana z sukcesem poboczna filtracja oleju za pomocą centryfugi MANN- -FILTER, choć w przypadku producentów samochodów ciężarowych jest to muzyka przyszłości. Podczas pomiaru separacji jedna centryfuga z ok. 35 litrów starego oleju z samochodu ciężarowego zebrała 500 gramów masy brudu, która nie została przefiltrowana przez filtr oleju obiegu głównego. Centryfuga MANN-FILTER uruchamia wirnik, którego obroty do 8000 na minutę wytrącają poprzez oddziaływanie sił centrycznych najdrobniejsze cząsteczki z oleju smarnego, które osadzają się na ścianie wirnika.
Nowa generacja filtrów powietrza
Kurz Sahary, zanieczyszczenie powietrza w miastach, zapylenie powietrza wiosną – to wszystko musi być usunięte z zasysanego przez silnik powietrza. Filtry powietrza MANN-FILTER są dopasowane do różnych wymogów pojazdów, jak autobusy, samochody ciężarowe, maszyny budowlane czy rolnicze i dbają o czyste powietrze w cylindrach oraz optymalne spalanie. Prowadzi to do obniżenia zużycia paliwa o ok. 5 proc. Rozwój nowej generacji filtrów (NLG) przez MANN+HUMMEL spełnia wymogi producentów pojazdów odnośnie redukcji miejsca zabudowy filtra i oszczędności na jego wadze przy jednoczesnej minimalizacji kosztów i wzrostu wydajności. Produkty NLG podlegają w pełni recyklingowi, ponieważ składają się z bezmetalowych elementów filtracyjnych. Ruchomy system zabudowy składa się z głowicy filtra, płaszcza, pokrywy czystego powietrza i wkładu filtracyjnego, jak np. MAN TGA system filtracji powietrza. Jest to element składowy nowej, innowacyjnej generacji filtrów powietrza z MANN+HUMMEL, którego kompaktowa i mocna technika znajduje zastosowanie u największych producentów samochodów ciężarowych jako element zabudowy w jakości wyposażenia fabrycznego.
Czyste powietrze w szczególnym miejscu pracy
Aby ułatwić pracę kierowców pojazdów, niezbędnym staje się dobry filtr kabinowy, ponieważ właśnie w warunkach pracy tych pojazdów na autostradach, placach budów, polach uprawnych otaczające powietrze obciążone jest ponadnormatywną ilością kurzu, pyłów, sadzy i innych cząstek, jak i szkodliwymi dla zdrowia gazami. Filtry kabinowe z MANN+HUMMEL filtrują niepożądane cząsteczki oraz szkodliwe gazy w niemal 100 proc. i dbają o lepszy klimat w kabinie samochodu. Filtr cząsteczkowy filtruje z otaczającego powietrza kurz i cząsteczki sadzy, pyłków, ścieru z opon itp. Największą wydajność filtracji osiągają filtry kabinowe MANN-FILTER poprzez specjalną technikę fałdowania. Testy laboratoryjne potwierdziły, że cząsteczki kurzu w 95 proc. i pyłki filtrowane są niemal w całości. Filtr kombinowany MANN-FILTER adsotop z MANN+HUMMEL wobec filtra cząsteczkowego spełnia dodatkową funkcję. Warstwa węgla aktywnego wbudowana we włókninę pochłania jak gąbka szkodliwe gazy (ozon, tlenek azotu, spaliny), które są niemal 10 000 razy cieńsze niż ludzki włos.
Dla samochodów ciężarowych MANN+HUMMEL pod marką MANN-FILTER oferuje filtry paliwa, oleju i powietrza w jakości oryginalnych części zamiennych.
Jakość marki filtrów MANN-FILTER jest wynikiem szeroko zakrojonych prac badawczo-rozwojowych. Już na etapie powstawania projektu w MANN+HUMMEL wszelkie materiały niezbędne dla konstrukcji filtrów badane są w laboratoriach, na stanowiskach kontrolnych i w pomieszczeniach pomiarowych lub symulatorach klimatycznych. Badaniom podlega również zastosowanie danej koncepcji filtra w warunkach długotrwałej pracy, jak również w ekstremalnych warunkach pogodowych, czy też w złych warunkach drogowych tak, aby MANN-FILTER w realnych warunkach pracy wytrzymał kontakt z piaskiem pustynnym Sahary czy natężonym ruchem samochodów ciężarowych na trasach europejskich i aby przez wiele tysięcy kilometrów miał wysoką wydajność filtracji.
MANN-FILTER do samochodów ciężarowych na całym świecie
Rozwój i produkcja filtrów powietrza, oleju i paliwa dla samochodów ciężarowych łączy się z dużą liczbą kontroli na wszystkich poziomach procesu produkcji i kończy się tzw. ostateczną kontrolą jakości. MANN +HUMMEL dysponuje nowoczesnym systemem zapewnienia jakości, który odpowiada wysokim wymogom normy DIN/ISO 9001. W jakości wyposażenia fabrycznego MANN-FILTER oferuje dla samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych i pojazdów tzw. nieuczestniczących w ruchu drogowym, program blisko 1600 filtrów i 90 000 zastosowań, co oznacza programowe pokrycie zapotrzebowania rynku w 95 proc.
Wstępny filtr paliwa dla optymalnej separacji wody
Dla szczególnie wysokich wymagań w zakresie ochrony przed nadmiernym zużyciem oraz dla właściwej separacji wody koniecznych w samochodach ciężarowych, MANN+HUMMEL ma w programie filtr dokładnej filtracji z dopasowanym filtrem wstępnym. Zwłaszcza nowoczesne wysokociśnieniowe układy wtrysku jak pompa-dysza czy Common Rail (CR) wymagają szczególnie dobrze oczyszczonego paliwa. Dlatego w MANN+HUMMEL w ostatnich pięciu latach powstały całkowicie nowe media filtracyjne jak np. MULTIGRADE Multilayer. Zdolność wychwytywania zanieczyszczeń w tych mediach filtracyjnych jest znacznie wyższa niż w porównywalnych mediach i wykazuje ponadto wysoką odporność czasową we współpracy z płynami roboczymi. Dla wstępnej filtracji MANN+HUMMEL stawia na Preline, który właśnie dla nowoczesnej techniki wtrysku oferuje optymalną separację wody i zanieczyszczeń, które są z kolei daleko lepsze aniżeli w przypadku filtrów zawierających zwykłą celulozę. W ten sposób odciąża się filtr główny, a wrażliwe urządzenia wtryskowe i parownik są chronione. Wysokowydajna rodzina mediów Multigrade ma swój udział także w Preline.
Filtry paliwa z wieloma warstwami
Głównym filtrem paliwa dla samochodów ciężarowych w MANN+HUMMEL jest ten z medium MULTIGRADE F. To medium filtracyjne składa się ze zintegrowanych struktur gradientowych i wielowarstwowej, częściowo pełnosyntetycznej warstwy. Szczegółem tego filtra paliwa MANN-FILTER jest lepsze wykorzystanie efektu filtracji wgłębnej, co oznacza, że cały materiał włókninowy służy dla separacji zanieczyszczeń. ULTIGRADE F powstał specjalnie dla silników na olej napędowy i benzynę. Poprzez swoją wielowarstwową budowę jest w stanie separować najdrobniejsze nawet cząstki zanieczyszczeń, kurzu, rdzy, wody oraz resztki ze zbiornika paliwa. Nawet ekstremalnie wrażliwe pompy wtryskowe i parowniki w samochodach ciężarowych są również dobrze chronione. Szczególnym wyzwaniem dla filtracji paliwa są biopaliwa (norma DIN EN 14 214), jak np. olej rzepakowy (RME), którego rozprzestrzenianie się powiązane jest z rosnącymi kosztami paliw kopalnych. Biodiesel rozpuszcza złogi w zbiorniku paliwa i przewodach paliwowych mocniej niż ma to miejsce w przypadku oleju napędowego. Filtry paliwa MANN-FILTER filtrują to szczególnie wysokie zanieczyszczenie, a czas przestoju filtra zostaje skrócony. Dlatego nie tylko po pierwszym zastosowaniu biodiesla należy już w połowie przewidzianego czasu eksploatacji filtra dokonać jego wymiany, ale generalnie trzeba tego dokonywać częściej. Testem wytrzymałości dla filtra w samochodzie na olej napędowy jest kontakt z niskimi temperaturami. Przy ok. minus 20°C z oleju napędowego wytrąca się parafina, która może doprowadzić do zapchania filtra. Dlatego inżynierowie z MANN+HUMMEL rozwinęli dodatkowe funkcje dla filtrów paliwa – jak np. ogrzewanie elektryczne, specjalne, zależne od zastosowania dopasowane przewody, czy też regulowane w przód lub tył podgrzewacze paliwa – które chronią olej napędowy. Inne funkcje dla samochodów ciężarowych jak czujniki ciśnienia dla kontroli wypełnienia, pompy ręczne dla uzupełniania systemu czy chłodzenie paliwa w wysokich temperaturach również mogą być zintegrowane w filtrach paliwa oleju napędowego.
Filtry oleju chronią silnik
Spalanie w silniku powoduje powstawanie cząsteczek zanieczyszczeń i pozostałości ze spalania, jak sadze. Te przedostające się do oleju silnikowego cząsteczki brudzą i powodują gęstnienie oleju. Skutkiem tego ograniczona zostaje wydajność silnika, rośnie zużycie paliwa, a w najgorszym przypadku może dojść do jego zatarcia. Do tego filtracja musi być zagwarantowana także w wysokich temperaturach oleju i przy stosowaniu agresywnych olejów syntetycznych. Filtry oleju MANN-FILTER uwalniają olej silnikowy w samochodach ciężarowych z zanieczyszczeń, cząstek stałych, jak kurz, ścier metalowy, alkohole czy cząsteczki sadzy. MANN-FILTER dba o najwyższy poziom separacji zanieczyszczeń przy ograniczonym oporze przepływu. Media filtracyjne tzw. długotrwałego użytkowania, składające się z mieszanki włókien, są odporne na wysokie temperatury i poprzez specjalną geometrię fałd zapewniają największą z możliwych powierzchnię filtracji. Uszczelka długotrwałego zastosowania w filtrze oleju rozszerza się pod wpływem ciepła, co z kolei zapewnia absolutną szczelność. Zawór obejściowy (by-pass) pokryty warstwą teflonu z uszczelką ze specjalnego elastomeru jest dopasowany dla konkretnego, danego samochodu. Specjalnie uformowany zawór zwrotny zapobiega tzw. suchej pracy filtra podczas wyłączenia silnika. W laboratoriach MANN+HUMMEL jest już testowana z sukcesem poboczna filtracja oleju za pomocą centryfugi MANN- -FILTER, choć w przypadku producentów samochodów ciężarowych jest to muzyka przyszłości. Podczas pomiaru separacji jedna centryfuga z ok. 35 litrów starego oleju z samochodu ciężarowego zebrała 500 gramów masy brudu, która nie została przefiltrowana przez filtr oleju obiegu głównego. Centryfuga MANN-FILTER uruchamia wirnik, którego obroty do 8000 na minutę wytrącają poprzez oddziaływanie sił centrycznych najdrobniejsze cząsteczki z oleju smarnego, które osadzają się na ścianie wirnika.
Nowa generacja filtrów powietrza
Kurz Sahary, zanieczyszczenie powietrza w miastach, zapylenie powietrza wiosną – to wszystko musi być usunięte z zasysanego przez silnik powietrza. Filtry powietrza MANN-FILTER są dopasowane do różnych wymogów pojazdów, jak autobusy, samochody ciężarowe, maszyny budowlane czy rolnicze i dbają o czyste powietrze w cylindrach oraz optymalne spalanie. Prowadzi to do obniżenia zużycia paliwa o ok. 5 proc. Rozwój nowej generacji filtrów (NLG) przez MANN+HUMMEL spełnia wymogi producentów pojazdów odnośnie redukcji miejsca zabudowy filtra i oszczędności na jego wadze przy jednoczesnej minimalizacji kosztów i wzrostu wydajności. Produkty NLG podlegają w pełni recyklingowi, ponieważ składają się z bezmetalowych elementów filtracyjnych. Ruchomy system zabudowy składa się z głowicy filtra, płaszcza, pokrywy czystego powietrza i wkładu filtracyjnego, jak np. MAN TGA system filtracji powietrza. Jest to element składowy nowej, innowacyjnej generacji filtrów powietrza z MANN+HUMMEL, którego kompaktowa i mocna technika znajduje zastosowanie u największych producentów samochodów ciężarowych jako element zabudowy w jakości wyposażenia fabrycznego.
Czyste powietrze w szczególnym miejscu pracy
Aby ułatwić pracę kierowców pojazdów, niezbędnym staje się dobry filtr kabinowy, ponieważ właśnie w warunkach pracy tych pojazdów na autostradach, placach budów, polach uprawnych otaczające powietrze obciążone jest ponadnormatywną ilością kurzu, pyłów, sadzy i innych cząstek, jak i szkodliwymi dla zdrowia gazami. Filtry kabinowe z MANN+HUMMEL filtrują niepożądane cząsteczki oraz szkodliwe gazy w niemal 100 proc. i dbają o lepszy klimat w kabinie samochodu. Filtr cząsteczkowy filtruje z otaczającego powietrza kurz i cząsteczki sadzy, pyłków, ścieru z opon itp. Największą wydajność filtracji osiągają filtry kabinowe MANN-FILTER poprzez specjalną technikę fałdowania. Testy laboratoryjne potwierdziły, że cząsteczki kurzu w 95 proc. i pyłki filtrowane są niemal w całości. Filtr kombinowany MANN-FILTER adsotop z MANN+HUMMEL wobec filtra cząsteczkowego spełnia dodatkową funkcję. Warstwa węgla aktywnego wbudowana we włókninę pochłania jak gąbka szkodliwe gazy (ozon, tlenek azotu, spaliny), które są niemal 10 000 razy cieńsze niż ludzki włos.
Komentarze (0)