Opracowany przez Denso zintegrowany rozrusznik-alternator wytwarza energię elektryczną za pomocą silnika, a zastosowana w nim zastrzeżona technologia nawijania cewek zapewnia większą wydajność i mniejsze zużycie paliwa.
Zintegrowane rozruszniki-alternatory (ISG) opracowane zostały z myślą o pojazdach z silnikami spalinowymi z technologią start-stop w celu zastąpienia tradycyjnej kombinacji rozrusznika i alternatora. ISG jest solidnym i niezawodnym rozwiązaniem, które wytrzyma dużą liczbę rozruchów, jaką wykonują nowoczesne silniki.
Denso to pionier tych rozwiązań. Kolejnym celem firmy jest opracowanie wysokonapięciowego zintegrowanego rozrusznika-alternatora chłodzonego cieczą, którego zadaniem będzie nie tylko uruchamianie silnika, generowanie energii elektrycznej do ładowania akumulatora i zasilania układów elektrycznych pojazdu, ale także wspomaganie pracy silnika.
Wysokonapięciowy, zintegrowany rozrusznik-alternator Denso jest obecnie stosowany przez marki BMW, Mini, Renault i Suzuki. W zależności od zastosowania napędzany jest albo paskiem w przednim układzie pomocniczym silnika, albo przez wałek wielowypustowy bezpośrednio do skrzyni biegów i wytwarza trójfazowy, przemienny prąd o wysokim napięciu. ISG wykorzystuje również cewkę SC (ang. segment conductor), dzięki której możliwe było zmniejszenie wymiarów części przy jednoczesnej maksymalizacji wydajności. W efekcie jest to jednostka o wysokiej mocy wyjściowej i wyjątkowo małych rozmiarach.
Uwaga: ISG jest technologią OE, więc nie jest jeszcze dostępna na rynku wtórnym.
Komentarze (0)