Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 8 minut

Wystawcy na TTM 2009 (1)

Ikotec Polska
Na stanowisku krajowego przedstawiciela prezentowano mobilny, wielofunkcyjny podnośnik warsztatowy MINILIFT 2K. Ten jednokolumnowy podnośnik śrubowy o udźwigu 2500 kg stanowi doskonałe uzupełnienie wyposażenia zarówno niewielkich warsztatów mechanicznych, blacharskich czy lakierniczych, jak i rozbudowanych autoryzowanych serwisów. Podnośnik nie wymaga stałego stanowiska, może być użyty dosłownie w każdym miejscu (ciężar własny to tylko 72 kg), tworząc w ten sposób dodatkowe stanowisko pracy. Mobilność podnośnika umożliwia użycie go nawet poza warsztatem. Minilift 2K jest bardzo łatwy w obsłudze, a dzięki zastosowaniu szeregu przystawek umożliwia między innymi: podnoszenie pojazdów za koła, za rynienki progowe i progi.



Mobilny, wielofunkcyjny podnośnik warsztatowy MINILIFT 2K.
Co ciekawe, można go również użyć jako żurawia do wyjmowania silników (wysokość podnoszenia to 1 metr) lub jako ścisk do sprężyn typu Mc Person. Jego zastosowanie wydaje się wszechstronne i całkiem realnie brzmi zapewnienie producenta, że jedynym ograniczeniem stosowania podnośnika jest tylko wyobraźnia użytkownika.

Tubes International

Elektroniczne urządzenie EWO.
Elektroniczne urządzenie EWO do napełniania powietrzem kół pojazdów pozwala na sprawdzenie ciśnienia w oponie oraz jego uzupełnienie. Po podłączeniu wyświetlacz LCD wskazuje ciśnienie w oponie. Napełnianie opony odbywa się automatycznie, wystarczy ustawić określoną wartość ciśnienia. Urządzenie przystosowane jest do pracy wewnątrz oraz na zewnątrz pomieszczeń, odporne na warunki pogodowe. Dostępne jest w dwóch wersjach: ARIMATE przeznaczone dla stacji benzynowych oraz PNEUMATE posiadające więcej funkcji (m.in. możliwość napełniania azotem), dedykowane dla warsztatów samochodowych, wulkanizacyjnych, stacji kontroli pojazdów itp. Urządzenia posiadają certyfikat PTB (Physikalische Technische Bundesanstalt) oraz oznakowanie CE.

Pak-Hurt



Klient życzy sobie zwrotu zużytych części wymienionych w trakcie naprawy jego samochodu? Nie ma problemu! Czysto i pewnie zapakuj zużytą część – tak reklamował swe stoisko dostawca praktycznych worków z grubej folii. Oferta wydaje się godna polecenia wszystkim warsztatom. Praktyczny i użyteczny drobiazg to mocny worek z trwale zamykaną i zaklejaną klapką. Zapewnia trwałe, czyste, bezpieczne i pewne zapakowanie wymontowanej części. Zapobiega przy tym pobrudzeniu dłoni, wnętrza pojazdu czy bagażnika. Przedstawiciel firmy Pak-Hurt prezentuje praktyczne worki z grubej folii na części samochodowe.

ZUH Sosnowski



Rafał Sosnowski, właściciel firmy ZUH SOSNOWSKI, prezentuje myjnię 6-programową.
Firma ZUH Sosnowski z Gdańska w zaskakujący sposób przedstawiła nowości ze swojej szerokiej oferty wyposażenia serwisów samochodowych i SKP. Jako stoisko wystawowe zaaranżowano serwis Global Project – świetnie przyjętej propozycji kompleksowej realizacji przedsięwzięcia budowy SKP i warsztatu samochodowego. Zaprezentowano trzy produkty: myjnie samochodowe; MKP – prefabrykowany kanał warsztatowy i przestawny bezprzewodowy podnośnik EHB 907 do samochodów ciężarowych.



Przestawny bezprzewodowy podnośnik EHB 907 do samochodów ciężarowych.
Myjnie samochodowe to portale szczotkowe i popularne w Polsce urządzenia samoobsługowe. W obu wyeliminowane spawanie elementów – wszystkie podzespoły łączone są za pomocą nitów i śrub ze stali nierdzewnej stosowanej w lotnictwie. Na targach zaprezentowano myjnię 6-programową, w której proces mycia wykorzystuje opatentowany system wytwarzania specjalnej piany musującej. Z kolei MKP to przemyślana konstrukcja kanałów przeglądowych i diagnostycznych. Elementy dostarczane są na plac budowy jako prefabrykaty, co pozwala na znaczne skrócenie czasu budowy warsztatu, SKP lub OSKP.



MKP – prefabrykowany kanał warsztatowy.
Absolutną nowością był bezprzewodowy, przestawny podnośnik do obsługi samochodów ciężarowych EHB 907 firmy Finkbeiner. Każda z kolumn o udźwigu 7,5 t posiada napęd hydrauliczny zasilany specjalnymi akumulatorami litowo-jonowymi. Czas ładowania tych akumulatorów to niespełna 1 godzina, a w pełni naładowane zapewniają wykonanie ok. 20 pełnych cykli podnoszenia i opuszczania podnośnika.

Anwa-Tech



Mobilna wyważarka do kół BALATRON B140.



Przedstawiciel włoskiego koncernu FASEP – producenta sprzętu dla wulkanizatorów – zaprezentował mobilną wyważarkę do kół BALATRON B140. Ta zaprojektowana została dla kół samochodów ciężarowych. Jej główną zaletą jest fakt, że w łatwy sposób można ją przesunąć do koła znajdującego się tuż przy samochodzie. Zasilanie bateryjne eliminuje też konieczność stosowania przedłużaczy sieciowych podczas jej obsługi, zaś ręczny podnośnik potrzebę dźwigania koła. Urządzenie umożliwia wyważanie kół o rozmiarach do 48” i wadze do 150 kg. Czas pomiaru trwa od 10 do 25 sekund, a dokładność oscyluje w granicach 20 gramów w przypadku kół ciężarowych i 2 g w przypadku kół pojazdów osobowych. urządzeniem jest montażownica RASE 3030, doskonale nadająca się do obsługi kół z oponami typu RUN-FLAT i SSR. Bogato wyposażone urządzenie posiada m.in. pneumatyczny docisk, windę oraz automatyczna stopkę i dwie rolki dociskowe.

Best Products



Urządzenie do ustawiania geometrii kół i osi działające w systemie 3D typ Geoliner 650.



Produkty przeznaczone do pomiaru i regulacji geometrii samochodów marki Hofmann Werkstatt Technik zawsze były wyznacznikiem aktualnych możliwości technologicznych. Tym razem nowością na rynku prezentowaną na tegorocznych TTM 2009 w Poznaniu jest urządzenie do ustawiania geometrii kół i osi działające w systemie 3D typ Geoliner 650. Urządzenie to w stosunku do znanych już na rynku urządzeń typu 3D Geoliner 670, 680, 780 zostało zmodernizowane pod kątem obniżenia ceny, a tym samym zwiększenia jego dostępności. Pomiar nadal polega na precyzyjnym wyznaczeniu w przestrzeni pozycji osi obrotu czterech kół oraz osi skrętu kół przedniego zawieszenia przy wykorzystaniu technologii 3-wymiarowego modelowania. Ten sposób pomiaru pozwala na znaczne uproszczenie pomiaru geometrii zawieszenia. Po wjechaniu pojazdem na płyty obrotowe zakładamy na koła głowice refleksyjne, przetaczamy pojazd o ok. 20 cm w tył i z powrotem, aby zmierzyć kąty osi sworznia zwrotnicy skręcamy koła i w tym momencie ukazują się na ekranie pełne wyniki pomiaru.

Zalety:
- czas pełnego pomiaru poniżej 5 minut;
- nie trzeba dodatkowo unosić osi pojazdu ani wykonywać kompensacji bicia obręczy;
- głowice refleksyjne zakładane na koła nie zawierają żadnych elementów elektronicznych - nie ma elektronicznych czujników, które mogłyby zostać uszkodzone w wyniku uderzenia lub upadku głowicy;
- system całkowicie bezkablowy, głowice nie wymagają kalibracji ani idealnie zniwelowanego stanowiska, zbędne są elektroniczne płyty obrotowe.

Odstęp pomiędzy ścianą a środkiem płyt obrotowych dla osi przedniej wynosi tylko 1,75 m w stosunku do 2,80 m w innych przyrządach. Zmiany jednostki (wózka) na lekką konstrukcję z otwartymi półkami w wersji mobilnej lub stacjonarnej związanej z podnośnikiem kamer oraz oprogramowania pozwoliły osiągnąć bardzo dobrą relację cenową do możliwości pomiarowych jakie daje system 3D.

Werther International Polska
Na stoisku firmy prezentowano PROTO-STAR 3D, czyli urządzenie do pomiaru geometrii kół pojazdów z wykorzystaniem metody pasywnej 3D. Przyrząd został zbudowany na bazie dwóch zespołów kamer z nadajnikami podczerwieni umieszczonymi z tyłu za pojazdem. Rozstaw kamer w granicach 2700 mm gwarantuje poprawną pracę na standardowych podnośnikach czterokolumnowych oraz niektórych podnośnikach dwukolumnowych. Proto-Star 3D jest działającą zapowiedzią wprowadzenia go do sprzedaży pod koniec bieżącego roku.



PROTO-STAR 3D, czyli urządzenie do pomiaru geometrii kół pojazdów z wykorzystaniem metody pasywnej 3D.
Drugą nowością, którą prezentowała firma Werther International Polska, była skomputeryzowana stacja obsługowa do klimatyzacji FR2009 HALL. Urządzenie przeznaczone jest do prowadzenia procesów obsługowych i diagnostycznych instalacji klimatyzatorów w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. W urządzeniu wyeliminowano czujniki i wskaźniki analogowe na rzecz przetworników cyfrowych.



Marek Jankowski, prezes Zarządu Werther International Polska Sp. z o.o., prezentuje zalety nowej stacji do klimatyzacji FR2009 HALL.
System sterowania oparto na wypróbowanych rozwiązaniach przemysłowych. Komunikacja użytkownika jest możliwa przez intuicyjny interfejs oparty na ekranie dotykowym. Do ciekawszych wbudowanych funkcji należą: wykres czasowy ciśnień i temperatur, samoczynny test szczelności azotem, test szczelności metodą podciśnieniową oraz raportowanie o pracy urządzenia i o wynikach drogą e-mail lub przez aktualizowanie dynamicznej strony www.

Urządzenie dostrzeżone przez specjalistów z branży zostało określone mianem “urządzenia o niemal nieograniczonych możliwościach rozwoju”

Schenck



Schenck RoTec GmbH to producent maszyn wyważających. Firma prezentowała wyważarki Schenck do regeneracji turbosprężarek. Jednym z ważnych procesów, którym zajmuje się Schenck, jest wyważanie turbosprężarek. Dotyczy to zarówno wyważania w produkcji masowej, jak i jednostkowej w przypadku zakładów regeneracyjnych. Większość światowej, seryjnej produkcji turbosprężarek wyważana jest na maszynach Schenck. Efektem ciągłej pracy specjalistów firmy Schenck w dziedzinie rozwoju maszyn wyważających jest między innymi doważarka wysokoobrotowa 110 MBRS oraz wyważarka TB Comfort – czyli komplet maszyn do profesjonalnej regeneracji turbosprężarek. Maszyna TB Comfort umożliwia wyważanie najlżejszych zdemontowanych elementów turbozespołu. Dzięki specjalnej, innowacyjnej budowie możliwe jest osiąganie bardzo dokładnych pomiarów: podpory maszyny połączone są ramą, na której osadzone są dodatkowe podpory. Taki system wyważania pozwala na osiąganie minimalnego niewyważenia resztkowego. Bez żadnego problemu można wyważać na tej maszynie osobno koła kompresora. Wyważarka posiada również permanentną kalibrację, co niezwykle upraszcza procedurę i skraca czas cyklu pracy.



Maszyna 110 MBRS do doważania zmontowanych rdzeni turbosprężarek pracuje przy prędkościach roboczych ponad 230 000 obr./min. Jest specjalnie zaprojektowana, aby spełnić najsurowsze wymogi zakładów regeneracyjnych i naprawczych. Bardzo wysoka dokładność pomiaru powoduje, że przy pomocy pierwszego wybiegu i jednej lub dwóch korekcji, osiąga się tolerancję wyważanego elementu. Ostatnia wersja maszyny jest dostępna w sprzedaży od niedawna i charakteryzuje się nowym oprogramowaniem z dodatkowymi funkcjami typu: specjalne funkcje wysokoobrotowe, dialog w języku polskim, możliwość pracy w sieci, rejestr-archiwum i wiele innych.

Beissbarth
Podczas tegorocznej edycji Targów Techniki Motoryzacyjnej w Poznaniu krajowi dystrybutorzy firmy Beissbarth zaprezentowali nowy system do pomiaru i regulacji geometrii kół, pracujący w technologii 3D. Najnowszy system Easy 3D jest adresowany zarówno do autoryzowanych serwisów, jak i do centrów serwisowych poszukujących precyzyjnego i uniwersalnego przyrządu. Rewolucyjność urządzenia opiera się na nowej koncepcji realizowania pomiaru przy użyciu dwóch kamer wysokiej rozdzielczości i częstotliwość odświeżania obrazu (29 klatek/sekundę) przypadających na każde koło.






System firmy BEISSBARTH do pomiaru i regulacji geometrii kół, pracujący w technologii 3D.
Zintegrowany system referencyjny pozwala na stosowanie głowic pomiarowych zarówno na stanowisku kanałowym, jak i podnośniku diagnostycznym bez konieczności wykonywania kosztownej i kłopotliwej kalibracji. Dwie głowice pomiarowe mogą być dowolnie umieszczane pomiędzy osiami badanego pojazdu, umożliwiając pomiar pojazdów o rozstawie osi do 340 cm lub do 430 cm przy użyciu opcjonalnych ekranów. Rozwiązanie to zapewnia mobilność urządzenia, co jest nowością pośród systemów pracujących w technologii 3D. Uwagę zwraca też możliwość wykonywania kompensacji bicia wszystkich kół przez przetaczanie pojazdu, nawet przy pracującym silniku i użyciu napędu auta. Konstrukcja głowic pomiarowych oraz zastosowane przy produkcji materiały i komponenty są odporne na udary i działanie płynów, olejów i paliw stosowanych w motoryzacji, umożliwiając stosowanie czujników bezpośrednio na posadzce warsztatu.






B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony