Tegoroczna konferencja (1 grudnia, Warszawa) rozpocznie się podsumowaniem najważniejszych wydarzeń rynkowych mijającego roku. Dyskusja będzie dotyczyła przede wszystkim działania Wytycznych KNF i ich konsekwencji dla rynku.
Będzie to pierwsza w Polsce dyskusja z udziałem przedstawicieli wszystkich najważniejszych grup zaangażowanych w proces likwidacji szkód: warsztatów, ubezpieczycieli, rzecznika finansowego, UKNF, wypożyczalni samochodów i, co najważniejsze – samych uczestników.
Poruszą ważne aspekty prawne
Zmieniające się przepisy wywołują coraz więcej zależności między warsztatami a ubezpieczycielami. Przykładem niech będzie odpowiedzialność warsztatów za wady części zamiennych stosowanych przy naprawach powypadkowych, których dobór najczęściej narzuca ubezpieczyciel. Nowe regulacje płyną w tym zakresie z ustawy konsumenckiej i wytycznych KNF dla ubezpieczycieli. Ustalenie, kto za co odpowiada i do kogo może się zgłosić z roszczeniem, jeśli zapłacił, choć nie ponosi winy, będzie tematem wystąpienia Olgierda Porębskiego – radcy prawnego i wspólnika zarządzającego w kancelarii Porębski i Wspólnicy.
Nie zabraknie niespodzianek, czyli zagraniczny prelegent
Jednym z prelegentów X Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych będzie Marc Franke, Market Segment Manager Influencers w BASF Coatings GmbH, który przedstawi aspekt kierowalności szkód w procesie napraw powypadkowych z doświadczeń Europy Zachodniej.
Natomiast Maciej Kroenke, dyrektor Fernpartners, przedstawi prezentację na temat: atrakcyjna oferta i skuteczne rabaty – w jaki sposób zwiększać zyski z działalności warsztatowej?
Usługi serwisowe odczuwają coraz większą presję cenową prowadzącą do spadku zyskowności. Praktyka pokazuje, że z wieloma problemami można śmiało walczyć. Podczas warsztatu zaprezentujemy najczęstsze problemy i rozwiązania pozwalające zwiększać zyski. Odpowiemy także na pytanie, kto i dlaczego jest największym wrogiem naszych marż?
Tomasz Otawa, dyrektor ds. szkoleń z grupy doradczej Otawa Group, przedstawi z kolei stale aktualny temat pozyskania klientów, czyli: Jak zainteresować, zdobyć i zatrzymać klienta serwisu?
X Dyskusyjne Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych odbędzie się 1 grudnia br. w Airport Hotel Okęcie w Warszawie.
Więcej na: www.forumubezpieczen.com
Komentarze (0)