Ze statuetkami i dyplomami zwycięzcy plebiscytu „Złota Lakiernia" 2022 wraz z jury
Ponad 120 uczestników, kilkanaście referatów i panele dyskusyjne, do tego stoiska wystawiennicze, a wieczorem uroczysta gala wraz z rozstrzygnięciem plebiscytu „Złota Lakiernia” 2022.
To integralne elementy XV Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych i I Ogólnopolskiego Kongresu Serwisów Naprawczych, które odbyły się 8 grudnia 2022 r. w Uniejowie. Na ten jeden dzień obiektem ApartHotel Termy Uniejów zawładnęła branża blacharsko- -lakiernicza.
Konferencja organizowana przez Polską Izbę Motoryzacji odbyła się pod hasłem „Krok po kroku – jak zarabiać na naprawach blacharsko-lakierniczych”. Pod dyskusję poddano m.in. rosnące koszty funkcjonowania warsztatów blacharsko-lakierniczych, niskie stawki za roboczogodzinę, procesy sądowe wynikające z rozliczeń z firmami ubezpieczeniowymi czy narzucanie przez ubezpieczycieli rabatów i kreowanie cen „rynkowych”.
Zadaniem spotkania było nie tylko wskazanie problemów, ale także przedstawienie szeregu rozwiązań, które mogą być szybko wdrażane w przedsiębiorstwach.
Wśród poruszanych zagadnień znalazły się również technologiczne rozwiązania optymalizacji kosztów, prawidłowe sporządzenie teczki szkodowej w celu zwiększenia rentowności zakładu naprawczego czy wpływ biegłego sądowego na wynik postępowania sądowego. Była też mowa o wskaźniku materiałowym – kod 51 – i specyfice napraw blacharsko-lakierniczych samochodów elektrycznych. Przedstawiono ponadto wyniki badań części zamiennych – oryginał kontra zamiennik.
Sieć Naprawcza Polskiej Izby Motoryzacji
Dużo uwagi poświęcono tworzeniu sieci naprawczej pod szyldem Polskiej Izby Motoryzacji. Jest to odpowiedź izby na potrzeby branży blacharsko-lakierniczej. W ramach sieci naprawczej Polska Izba Motoryzacji wraz z najlepszymi ekspertami przygotowała szereg usług, które przekładają się na zwiększenie rentowności serwisów za pośrednictwem:
- szkoleń z zakresu prawidłowego kosztorysowania szkód,
- weryfikacji, a następnie przygotowania i wdrożenia odpowiedniej dokumentacji szkodowej,
- ustalenia rzeczywistej, kosztowej stawki za roboczogodzinę,
- obsługi przedprocesowej, a także sądowej szkód komunikacyjnych z OC i AC.
Połączenie tych usług daje możliwość przeprowadzenia szybszego i skutecznego procesu likwidacji szkód komunikacyjnych w serwisach naprawczych. Sieć Naprawcza PIM to również cykliczne spotkania, których celem jest wymiana doświadczeń, szkolenia wpływające na podnoszenie jakości usług oraz szeroko rozumiana współpraca na rzecz poprawy warunków funkcjonowania branży blacharsko-lakierniczej.
Plebiscyt „Złota Lakiernia”
Sześć nagród i dwa wyróżnienia to wynik ubiegłorocznego plebiscytu „Złota Lakiernia” organizowanego od wielu lat przez Polską Izbę Motoryzacji w partnerstwie z firmą BASF i marką Glasurit. Do biura PIM wpłynęło kilkanaście zgłoszeń, spośród których komisja konkursowa wybrała dziewięć serwisów blacharsko-lakierniczych z różnych regionów Polski, które zostały poddane audytowi.
W kategorii „Warsztat Autoryzowany” I miejsce przypadło Porsche Inter Auto Polska sp. z o.o. Porsche Warszawa Okęcie. II miejsce Grupie Cichy-Zasada sp. z o.o. sp.j. oddział Kraków, Modlniczka, a III miejsce Mirosław Wróbel sp. z o.o. Pietrzykowice.
Z kolei w kategorii „Warsztat Niezależny” na pierwszej pozycji uplasował się serwis Usługi Samochodowe GRUPA Janisz Spółka Akcyjna sp.k. Pruszcz Gdański. Na drugim miejscu podium stanął Mirosław Momot Warsztat Samochodowy „MOMOT” Zamość, a na trzecim Chwalibóg Motors sp. z o.o. Sp.k. Marki.
Były też dwa wyróżnienia specjalne. Jedno w kategorii „Warsztat Autoryzowany” za „Największą Liczbę Napraw” trafiło do Plichta sp. z o.o. Sp.k. Gdańsk, a drugie w kategorii „Warsztat Niezależny” za „Otwartość na Innowacje” otrzymał Mirosław Momot Warsztat Samochodowy „MOMOT” Zamość.
W 2022 roku konkurs miał wyróżnić najlepsze warsztaty blacharsko-lakiernicze oraz zwrócić uwagę na trzy obszary: jakość i rozwiązania ekologiczne; proces naprawy i liczbę wykonanych napraw lakierniczych.
W końcu spotkania „na żywo”
Wartością dodaną XV Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych i I Ogólnopolskiego Kongresu Serwisów Naprawczych, oprócz części merytorycznej oraz możliwości konsultacji z ekspertami branży różnych aspektów prowadzonej działalności, była możliwość spotkania się na żywo i spędzenia ze sobą czasu. 2 lata pandemii i brak perspektyw na rozmowy bezpośrednie pokazały, jak ważne są tego rodzaju branżowe konferencje. Rozmowom kuluarowym nie było końca. Nawiązanych zostało też sporo nowych znajomości, a stare zostały odświeżone. Większość uczestników potwierdziła, że dzięki spotkaniu zyskała inspiracje do dalszego rozwoju.
Wśród sponsorów, wystawców, partnerów merytorycznych i medialnych znalazły się takie firmy i wydawnictwa jak: BASF z marką Glasurit, Compet, Dynafleet, Herkules, „Nowoczesny Warsztat”, Warsztat.pl, „Karoseria”, „Lakiernik”.
Prelegenci ubiegłorocznej konferencji
- Marek Zuber, ekonomista i analityk rynków finansowych
- Łukasz Szarama, rzeczoznawca, biegły, ekspert branży motoryzacyjnej
- Kamil Radziejewski, dyrektor zarządzający Autocontrol, ekspert branży motoryzacyjnej
- Łukasz Orzychowski, ekspert branży motoryzacyjnej
- Krzysztof Podhorodecki, biegły sądowy z zakresu samochodowych i przemysłowych powłok lakierowych
- Janusz Szcześniak, rzeczoznawca Automobilklub Polski, ekspert branży motoryzacyjnej
- Justyna Radek, radca prawny
- Ewa Czader, dyrektor Systemów Zarządzania i Ochrony Środowiska SQDA
- Marek Śliwiński, prezes zarządu Worklife Polska Sp. z o.o.
- Verena Krüger, business development manager UBench International
- Jacek Urbanek, key account manager BASF Coatings Services Sp. z o.o.
- Maciej Brzeziński, ekspert branży motoryzacyjnej
- Przemysław Bandura, prezes zarządu TESLA Approved Body Shop Auto Forma sp. z o.o.
- Karol Pietruszka, specjalista ds. energetyki, Polskie Centrum Doradztwa Energetycznego
- Kamil Windloch, specjalista ds. energetyki, Polskie Centrum Doradztwa Energetycznego
- Piotr Zalewski, wspólnik zarządzający w Autoryzowanym Serwisie Napraw Nadwozi Auto Service Zalewscy BIS, ekspert ds. likwidacji szkód, członek Polskiej Izby Motoryzacji
- Marek Stępień, dyrektor Biura Koordynacji i Rozwoju, Polski Związek Motorowy Holding
Konferencję poprowadził Krzysztof Świerk, dyrektor zarządzający w Polskiej Izbie Motoryzacji.
Komentarze (0)