Chemia w warsztacie

ponad rok temu  23.07.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Zadbaj o układ chłodzenia

Jak przygotować układ chłodzenia na upały? Czy chłodnica może nie pracować prawidłowo, gdy temperatura otoczenia jest nieznośnie wysoka? Te i podobne pytania zawsze pojawiają się przed wakacjami, gdy mamy przed sobą długie podróże samochodem, a upał daje się we znaki nie tylko nam, wpływa też na nasze auto.

Główne zadanie układu chłodzenia to utrzymanie optymalnej temperatury i ochrona przed przegrzaniem silnika. Jeśli jednostka jest źle chłodzona, nie tylko pogarszają się parametry jej pracy, może dojść nawet do awarii silnika. Układ chłodzenia jest zaprojektowany tak, by utrzymywać optymalną temperaturę nawet w bardzo gorące dni. Dzieje się tak, gdy system jest sprawny, a płyn chłodniczy nie jest zużyty lub rozcieńczony.
Aby podczas urlopu uniknąć nieprzyjemności związanych z awarią auta, warto poświęcić trochę czasu, zajrzeć pod maskę i skontrolować, m.in. układ chłodzenia. Koniecznie należy przyjrzeć się przewodom, wężykom i samej chłodnicy. Wszelkie zabrudzenia, osady wpływają negatywnie na działanie całego systemu. Tylko czysty układ gwarantuje właściwą pracę i chroni silnik. 
W celu usunięcia zanieczyszczeń warto zastosować Bizol Radiator Clean+ r70, który jest skondensowanym środkiem opracowanym do czyszczenia układów chłodzących. Zawarte w nim dodatki w bezpieczny sposób rozpuszczają węglan wapnia, który odpowiada w znacznym stopniu za tworzenie się zatorów w układzie chłodzenia. Środek warto stosować profilaktycznie przy okazji każdej wymiany płynu chłodniczego, aby zapobiec powstawaniu osadów.
Warto też pamiętać o regularnej kontroli stanu płynu chłodniczego i jego wymianie. Jeżeli stwierdzimy znaczny ubytek chłodziwa, musimy zweryfikować szczelność układu i określić, a następnie usunąć miejsce wycieku.
Specjaliści co do zasady nie zalecają dolewania nowego płynu do tego, który już jest w celu uzupełnienia ubytku. Taka mieszanina zmienia parametry cieczy, ma ona wówczas nieokreślone właściwości. Zdecydowanie lepiej po prostu usunąć stary płyn i wlać nowy. W ofercie firmy Bizol znajdują się wysokiej jakości płyny chłodnicze, które gwarantują sprawne działanie układu chłodzenia, a tym samym ochronę silnika przed przegrzaniem.
Bizol Coolant G11 to płyn chłodniczy typu long-life na bazie glikolu etylenowego, wzbogacony pakietem dodatków chroniących przed korozją. Przeznaczony jest do samochodów z silnikiem benzynowym lub diesla, które wymagają płynów chłodniczych bez azotynu. Neutralny dla gumy i plastiku.
Bizol Coolant G12 to wolny od silikatów, amin i siarczanów nowoczesny płyn chłodniczy typu long-life. Zawiera pakiet dodatków chroniących układ chłodzenia przed korozją i spienieniem. Nadaje się do stosowania w aluminiowych blokach silników. Nie oddziałuje na gumę, plastik czy inne materiały uszczelniające. Może być mieszany z innymi płynami na bazie glikolu monoetylowego (np. G11).
Bizol Coolant Asia jest produkowany na bazie glikolu etylenowego i zawiera składniki fosforanowe, które są charakterystyczne dla wymagań azjatyckich producentów samochodów. Nie zawiera azotynów, krzemianów, amin, boranów. Formuła ta charakteryzuje się wyjątkowo długimi interwałami wymiany (aż do 10 lat).
Płyny chłodnicze Bizol Coolant G11, Coolant G12 i Coolant Asia mają postać koncentratu. Przed użyciem należy je rozcieńczyć z wodą demineralizowaną.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony