Zakład w Ivrei (43 m2 i 560 osób zatrudnionych) to jeden z czterech oddziałów firmy Dayco na terenie Włoch, światowego lidera w projektowaniu i produkowaniu systemów przekazywania mocy na pierwsze wyposażenie. Zakład DAYCO w Ivrei, jeden z czterech oddziałów produkcyjnych we Włoszech światowego lidera w zakresie projektowania i produkcji systemów przekazywania mocy na pierwsze wyposażenie, działa od roku 2000. W przeciągu niecałych dziesięciu lat daje się poznać na arenie zarówno krajowej, jak i międzynarodowej jako awangardowy ośrodek przemysłowy pod względem technologii, innowacji i organizacji. Mieści się on w miejscowości San Bernardo, w strefie przemysłowej, gdzie w przeszłości znajdowało się historyczne przedsiębiorstwo Olivetti, zajmując powierzchnię 43 000 m2, w tym ponad 24 000 krytych; obecnie pracuje tu 560 zatrudnionych osób.
Jest to zakład będący w ciągłej ewolucji, gotowy do natychmiastowej odpowiedzi wobec ciągłych zmian popytu i samego rynku
Zakład w Ivrei był i nadal jest poddany ciągłej ewolucji: początkowa planimetria została poszerzona o nowe powierzchnie funkcjonalne, dzięki czemu zmodyfikowano layout i uczyniono go bardziej racjonalnym. Modernizacja przedsiębiorstwa została przeprowadzona zgodnie z uwarunkowaniami produkcyjnymi, podyktowanymi przez niektóre komponenty, które w ostatnim dziesięcioleciu odnotowały rozwój przewyższający najśmielsze oczekiwania. Przestrzeń produkcyjna jest nowatorska, aby zaspokoić różnorodne potrzeby napływające ze strony rynku na poziomie krajowym, jak również międzynarodowym. Ponadto, za pośrednictwem wydziału Aftermarket, DAYCO zaopatruje także rynek niezależny w kompletną gamę wyrobów, które są stale aktualizowane.
Innowacja: „Friction Wheel”, aby zmniejszyć zużycie paliwa i zanieczyszczenie powietrza oraz zestaw z pasem zębatym, który działa w kąpieli olejowej.
W zakładzie realizowany jest specjalny napinacz jednoramienny, na cele nowego modelu silnikowego PRINCE BMW-PSA. Wyjątkowa cecha konstrukcyjna, opatentowana przez firmę DAYCO, to zastosowanie specyficznego drążka skrętnego jako elementu elastycznego, na miejsce klasycznej sprężyny spiralnej. W zakresie silnika PRINCE BMW-PSA, produkowane jest “koło cierne o napędzie silnikowym”, w którym przesunięcie radialne koła pasowego zachodzi dzięki elektrycznemu silniczkowi z odnośnym reduktorem. Montaż komponentów dokonywany jest przede wszystkim ręcznie, z powodu skomplikowania i miniaturyzacji części składowych. Przewidziane jest stanowisko automatycznej kontroli wielofunkcjonalnej. Przeprowadzane są tam próby trwałości poprzez symulację funkcjonowania w rzeczywistych warunkach. Osiągnięty wynik jest nadzwyczajny: koło pasowe pompy wodnej zostaje połączone i rozłączone poprzez wałek napędzany elektrycznie, który poruszany jest za pomocą wału napędzającego, powodując bardzo szybki wzrost temperatury pracy silnika (z jednoczesnym zredukowaniem spalin) oraz zmniejszeniem zużycia paliwa, ponieważ nie dochodzi do napędu, kiedy pompa wodna jest niepotrzebna.
Zakład Dayco w Ivrei produkuje także zestaw, który zawiera specjalny pas, odporny w kąpieli olejowej, a zaprojektowany i udoskonalony przez DAYCO na cele pierwszego wyposażenia we współpracy co-design z biurem projektowym Forda. Celem tego zestawu była wymiana systemu przekładni zębatej i łańcuchowej na koła pasowe i pas zębaty w celu uzyskania korzyści funkcjonalnych, redukcji kosztów, przy jednoczesnym utrzymaniu niezmienionego poziomu osiągów. Rozwiązanie to dostarcza wielu korzyści, między innymi pozwala na redukcję tarcia pomiędzy komponentami i daje niższą wagę napędu. Nowy system zbudowany jest z pasa, z dwóch kół pasowych, z jednego napinacza hydraulicznego, który popycha górne ramię suportu napinającego i prowadzącego pas oraz z drugiego suportu Ny PA66, znajdującego się w dolnej części, który prowadzi i wspiera pas. Forma prowadnicy została tak zaprojektowana, aby uniknąć i zredukować wibracje wolnego ramienia pasa, umożliwić jego właściwe napięcie, zoptymalizować zazębienie z kołami pasowymi, zminimalizować tarcia oraz rozproszyć wytworzone ciepło.
Skomplikowane przejścia „na żywo” przez produkcję Dayco
Wejdźmy do zakładu i popatrzmy na linie produkcyjne. Łatwo się zorientować, że cały system, z pewnością skomplikowany, wydaje się zatrudnionemu tu personelowi bardziej niż familiarny: coś w rodzaju obowiązkowego przejścia w kierunku produkcji o wysokiej jakości, której nikt w DAYCO nawet nie myśli ominąć. Pomiędzy liniami produkcyjnymi zakładu można podziwiać wysoką technologię, zastosowanie ostatnich nowości oraz olbrzymie zaangażowanie, które wręcz promieniuje z zaprojektowania linii i ich konstrukcji. Stanowiska kontrolne, weryfikowanie wielu parametrów konstrukcyjnych i funkcjonalnych, podkreślają jak bardzo ważne jest właściwe działanie napinacza lub tłumika w zakresie silnika endotermicznego, zaprzeczając raz na zawsze błędnemu wyobrażeniu o tym, że mamy do czynienia z komponentami o niższym poziomie technologicznym. Dla celów produkcji i montażu wykorzystywane są wyspy robocze, połączone do wewnętrznej sieci przekazywania danych, która umożliwia stałe monitorowanie cyklu produkcyjnego oraz parametrów jakości.
I jeszcze…Specjalna strefa przeznaczona dla procesu wulkanizacji
Zakład w Ivrei dysponuje powierzchnią wyposażoną na cele procesu wulkanizacji przegubów tłumiących. Zaczyna się od surowca, który stanowią paski ze specjalnej gumy i od przygotowania metalowej powierzchni przegubu, do którego ma przylegać guma podczas procesu piaskowania. Przechodzi się zatem do procesu wulkanizacji, który ma miejsce przy wprowadzaniu płynnej gumy o temperaturze 170°C, działając za pomocą ciśnienia 220 atm.
Uwaga na materiały
Zakład może liczyć na specjalistyczne laboratoria, które przeprowadzają bardzo dokładne analizy i próby, gwarantując ustalenie charakterystyki materiałów, określając przyczyny wadliwości i uszkodzeń oraz dostarczając olbrzymie wsparcie techniczne rynkowi. W laboratoriach tych można wykonywać, dzięki specjalnie wyposażonym stanowiskom badawczym, szeroką gamę testów, odtwarzając najbardziej uciążliwe warunki użytkowania i ustalając ewentualne limity produktów zgodnie z ujednoliconymi normami oraz procedurami zaprojektowanymi na miarę: próby statyczne, dynamiczne, próby udarności i zmęczeniowe, z naprężeniami prostymi i złożonymi.
PRODUKTY WIODĄCE
Najważniejsze wyroby działalności produkcyjnej, która może szczycić się pełną gamą realizacij, to:
[clear]
NAPINACZE do sterowania rozrządem i napędu pomocniczego (dla samochodów osobowych i pojazdów przemysłowych).
TŁUMIĄCE KOŁA PASOWE (Damper) do wału napędzającego oraz wału krzywkowego (dla samochodów osobowych i pojazdów przemysłowych)
NAGRODY OTRZYMANE PRZEZ DAYCO ZA BADANIA NAUKOWE ORAZ INNOWACJĘ
Pas w kąpieli olejowej, produkowany w zakładzie w miejscowości Chieti (region Abruzzo), jest wynikiem ciągłej ewolucji technologicznej oraz badań nad maksymalną jakością, które to od zawsze wyróżniają produkty firmy Dayco i będą charakteryzować przyszłe zmiany.
Pas w kąpieli olejowej został wyróżniony dwiema prestiżowymi nagrodami:
- 2008: Ford European Technical Achievement Award 2008
- 2009: Galerìa de Innovaciònes 2009 Motortec Madrid
Jest to zakład będący w ciągłej ewolucji, gotowy do natychmiastowej odpowiedzi wobec ciągłych zmian popytu i samego rynku
Zakład w Ivrei był i nadal jest poddany ciągłej ewolucji: początkowa planimetria została poszerzona o nowe powierzchnie funkcjonalne, dzięki czemu zmodyfikowano layout i uczyniono go bardziej racjonalnym. Modernizacja przedsiębiorstwa została przeprowadzona zgodnie z uwarunkowaniami produkcyjnymi, podyktowanymi przez niektóre komponenty, które w ostatnim dziesięcioleciu odnotowały rozwój przewyższający najśmielsze oczekiwania. Przestrzeń produkcyjna jest nowatorska, aby zaspokoić różnorodne potrzeby napływające ze strony rynku na poziomie krajowym, jak również międzynarodowym. Ponadto, za pośrednictwem wydziału Aftermarket, DAYCO zaopatruje także rynek niezależny w kompletną gamę wyrobów, które są stale aktualizowane.
Innowacja: „Friction Wheel”, aby zmniejszyć zużycie paliwa i zanieczyszczenie powietrza oraz zestaw z pasem zębatym, który działa w kąpieli olejowej.
W zakładzie realizowany jest specjalny napinacz jednoramienny, na cele nowego modelu silnikowego PRINCE BMW-PSA. Wyjątkowa cecha konstrukcyjna, opatentowana przez firmę DAYCO, to zastosowanie specyficznego drążka skrętnego jako elementu elastycznego, na miejsce klasycznej sprężyny spiralnej. W zakresie silnika PRINCE BMW-PSA, produkowane jest “koło cierne o napędzie silnikowym”, w którym przesunięcie radialne koła pasowego zachodzi dzięki elektrycznemu silniczkowi z odnośnym reduktorem. Montaż komponentów dokonywany jest przede wszystkim ręcznie, z powodu skomplikowania i miniaturyzacji części składowych. Przewidziane jest stanowisko automatycznej kontroli wielofunkcjonalnej. Przeprowadzane są tam próby trwałości poprzez symulację funkcjonowania w rzeczywistych warunkach. Osiągnięty wynik jest nadzwyczajny: koło pasowe pompy wodnej zostaje połączone i rozłączone poprzez wałek napędzany elektrycznie, który poruszany jest za pomocą wału napędzającego, powodując bardzo szybki wzrost temperatury pracy silnika (z jednoczesnym zredukowaniem spalin) oraz zmniejszeniem zużycia paliwa, ponieważ nie dochodzi do napędu, kiedy pompa wodna jest niepotrzebna.
Zakład Dayco w Ivrei produkuje także zestaw, który zawiera specjalny pas, odporny w kąpieli olejowej, a zaprojektowany i udoskonalony przez DAYCO na cele pierwszego wyposażenia we współpracy co-design z biurem projektowym Forda. Celem tego zestawu była wymiana systemu przekładni zębatej i łańcuchowej na koła pasowe i pas zębaty w celu uzyskania korzyści funkcjonalnych, redukcji kosztów, przy jednoczesnym utrzymaniu niezmienionego poziomu osiągów. Rozwiązanie to dostarcza wielu korzyści, między innymi pozwala na redukcję tarcia pomiędzy komponentami i daje niższą wagę napędu. Nowy system zbudowany jest z pasa, z dwóch kół pasowych, z jednego napinacza hydraulicznego, który popycha górne ramię suportu napinającego i prowadzącego pas oraz z drugiego suportu Ny PA66, znajdującego się w dolnej części, który prowadzi i wspiera pas. Forma prowadnicy została tak zaprojektowana, aby uniknąć i zredukować wibracje wolnego ramienia pasa, umożliwić jego właściwe napięcie, zoptymalizować zazębienie z kołami pasowymi, zminimalizować tarcia oraz rozproszyć wytworzone ciepło.
Skomplikowane przejścia „na żywo” przez produkcję Dayco
Wejdźmy do zakładu i popatrzmy na linie produkcyjne. Łatwo się zorientować, że cały system, z pewnością skomplikowany, wydaje się zatrudnionemu tu personelowi bardziej niż familiarny: coś w rodzaju obowiązkowego przejścia w kierunku produkcji o wysokiej jakości, której nikt w DAYCO nawet nie myśli ominąć. Pomiędzy liniami produkcyjnymi zakładu można podziwiać wysoką technologię, zastosowanie ostatnich nowości oraz olbrzymie zaangażowanie, które wręcz promieniuje z zaprojektowania linii i ich konstrukcji. Stanowiska kontrolne, weryfikowanie wielu parametrów konstrukcyjnych i funkcjonalnych, podkreślają jak bardzo ważne jest właściwe działanie napinacza lub tłumika w zakresie silnika endotermicznego, zaprzeczając raz na zawsze błędnemu wyobrażeniu o tym, że mamy do czynienia z komponentami o niższym poziomie technologicznym. Dla celów produkcji i montażu wykorzystywane są wyspy robocze, połączone do wewnętrznej sieci przekazywania danych, która umożliwia stałe monitorowanie cyklu produkcyjnego oraz parametrów jakości.
I jeszcze…Specjalna strefa przeznaczona dla procesu wulkanizacji
Zakład w Ivrei dysponuje powierzchnią wyposażoną na cele procesu wulkanizacji przegubów tłumiących. Zaczyna się od surowca, który stanowią paski ze specjalnej gumy i od przygotowania metalowej powierzchni przegubu, do którego ma przylegać guma podczas procesu piaskowania. Przechodzi się zatem do procesu wulkanizacji, który ma miejsce przy wprowadzaniu płynnej gumy o temperaturze 170°C, działając za pomocą ciśnienia 220 atm.
Uwaga na materiały
Zakład może liczyć na specjalistyczne laboratoria, które przeprowadzają bardzo dokładne analizy i próby, gwarantując ustalenie charakterystyki materiałów, określając przyczyny wadliwości i uszkodzeń oraz dostarczając olbrzymie wsparcie techniczne rynkowi. W laboratoriach tych można wykonywać, dzięki specjalnie wyposażonym stanowiskom badawczym, szeroką gamę testów, odtwarzając najbardziej uciążliwe warunki użytkowania i ustalając ewentualne limity produktów zgodnie z ujednoliconymi normami oraz procedurami zaprojektowanymi na miarę: próby statyczne, dynamiczne, próby udarności i zmęczeniowe, z naprężeniami prostymi i złożonymi.
PRODUKTY WIODĄCE
Najważniejsze wyroby działalności produkcyjnej, która może szczycić się pełną gamą realizacij, to:
[clear]
NAPINACZE do sterowania rozrządem i napędu pomocniczego (dla samochodów osobowych i pojazdów przemysłowych).
TŁUMIĄCE KOŁA PASOWE (Damper) do wału napędzającego oraz wału krzywkowego (dla samochodów osobowych i pojazdów przemysłowych)
NAGRODY OTRZYMANE PRZEZ DAYCO ZA BADANIA NAUKOWE ORAZ INNOWACJĘ
Pas w kąpieli olejowej, produkowany w zakładzie w miejscowości Chieti (region Abruzzo), jest wynikiem ciągłej ewolucji technologicznej oraz badań nad maksymalną jakością, które to od zawsze wyróżniają produkty firmy Dayco i będą charakteryzować przyszłe zmiany.
Pas w kąpieli olejowej został wyróżniony dwiema prestiżowymi nagrodami:
- 2008: Ford European Technical Achievement Award 2008
- 2009: Galerìa de Innovaciònes 2009 Motortec Madrid
Komentarze (0)