Wyświetlacz jest kontrastowy i wyraźny zarówno w świetle słonecznym, jak i w ciemności
To, co już dawno pojawiło się w domowych salonach i w smartfonie, trafia również do samochodów – Bosch wprowadza pierwszy na świecie zakrzywiony zestaw wskaźników do kokpitu seryjnie produkowanego pojazdu.
– Czas płaskich wyświetlaczy w samochodach się skończył – komentuje Steffen Berns, szef działu Car Multimedia.
Zakrzywiony zestaw wskaźników będzie miał swoją premierę w Innovision Cockpit w nowym VW Touaregu. Oznacza to, że Volkswagen zastępuje analogową technologię wyświetlania swobodnie konfigurowanym, zakrzywionym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości. W zależności od tego, co kierowca chce zobaczyć w danym momencie, ekran może wyświetlać duże mapy nawigacji, informacje lub status systemów wspomagania. Sekretem ostrości i kontrastu wyświetlaczy jest nowy proces produkcyjny (podczas optycznego klejenia łączy się wyświetlacz ze szklanym panelem dotykowym za pomocą specjalnego kleju), dzięki któremu zestaw wskaźników odbija ponad cztery razy mniej światła, nawet w słońcu.
Zakrzywienie wyświetlacza naśladuje naturalną krzywiznę ludzkiego oka. W rezultacie kierowca może znacznie lepiej odbierać lampki kontrolne i sygnały ostrzegawcze nawet na krawędzi ekranu. Daje to również wyraźną przewagę nad zakrzywionymi monitorami spotykanymi w salonach, gdzie tylko jedna osoba może siedzieć pod właściwym kątem widzenia. Natomiast w pojeździe zakrzywiony zestaw wskaźników jest zawsze optymalnie ustawiony do wzroku kierowcy.
– Zakrzywiony zestaw wskaźników oznacza dla kierowcy lepszy komfort i większe bezpieczeństwo. Jednocześnie ten rodzaj wyświetlacza zapewnia producentom samochodów większą swobodę projektowania i więcej miejsca na tablicy rozdzielczej – mówi Berns.
Prędkościomierz, mapy nawigacji i książka telefoniczna – treść wyświetlana w zestawie wskaźników na ekranie o przekątnej blisko 31 centymetrów (12,3 cala) jest określana przez kierowcę w zależności od sytuacji na drodze i osobistych preferencji. Zapewnia to inteligentny układ sterowania, który – niewidoczny dla kierowcy – jest ukryty na jednostce sterującej za tablicą rozdzielczą. Sprawia on, że kierowca widzi pożądaną zawartość ekranu. Informacja może być wyświetlana na całym ekranie lub w połączeniu z innymi treściami. Każdy, kto chce wyświetlić mapę nawigacji i jednocześnie listę telefoniczną obok tradycyjnego prędkościomierza, może to zrobić w łatwy i wygodny sposób, dokonując wyboru z poziomu kierownicy wielofunkcyjnej lub ekranu dotykowego urządzenia multimedialnego. Możliwe jest również ukierunkowane powiększenie mapy nawigacji bezpośrednio w zestawie wskaźników – kolejnej nowatorskiej funkcji, która zadebiutuje w Innovision Cockpit touarega.
Komentarze (0)