Narzędzia w warsztacie

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Zalecenia VAG

do wymiany paska rozrządu

W ciągu ostatnich miesięcy i lat, różne firmy wchodzące w skład Grupy Volkswagena wielokrotnie zmieniały zalecenia dotyczące okresów przebiegu przy wymianie paska rozrządu. Niniejsze opracowanie przedstawia przegląd bieżących rekomendacji.


Firma Gates przez wiele lat promowała jednoczesną wymianę pasków, napinaczy i kół pasowych luźnych, aby zapewnić kompleksową obsługę napędu, gwarantującą bezawaryjną pracę silnika w okresach pomiędzy przeglądami. Producenci samochodów zaczęli stosować podobne rozwiązania i oferują zestawy paskowe zawierające wszystkie niezbędne części do wymiany. Konieczność wymiany napinaczy ujęto w zaleceniach serwisowych. Rekomendacje te dotyczą także samochodów VAG i zostały uwzględnione w niniejszym opracowaniu. Zwracamy szczególną uwagę na fakt, że podane okresy przebiegu do wymiany paska rozrządu są zalecane przez producenta samochodu (OE) jako maksymalne. Wcześniejsza wymiana może być wymagana, gdy samochód jest eksploatowany w trudnych warunkach, takich jak: jazda sportowa, ekstremalna temperatura , oddziaływanie piasku i żwiru, częsta praca na biegu jałowym (taksówki, samochody dostawcze itd.), częste postoje, jazda na małych dystansach itd. Z tego względu VAG zaleca weryfikację komponentów przy każdym większym przeglądzie. Należy pamiętać, że silnik przed instalacją paska powinien znajdować się w temperaturze pokojowej i przestrzegać zaleceń montażowych producenta samochodu. Należy również na bieżąco sprawdzać aktualne zalecenia OE dotyczące przebiegów do wymiany paska rozrządu. Właściwy dobór paska Gates i zestawu do silnika VAG jest możliwy przy zastosowaniu katalogu internetowego dostępnego na stronie www.gatesautocat.com.



np. przy długotrwałym wystawieniu na działanie temperatur powyżej 26OC lub poniżej -6OC, zalecenia do wymiany czasowej, niezależnie od przebiegu, zmniejszają się z 5 do 4 lat.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony