Części i regeneracja

ponad rok temu  14.12.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Zamiast żarówki halogenowej

Retrofity Philips LED, chociaż produkowane są już od kilku lat, to wciąż przechodzą pracochłonny proces homologacji, umożliwiający ich użytkowanie na drogach publicznych. Prawo nie zabrania ich sprzedaży, wobec czego cieszą się dużą popularnością wśród polskich kierowców.

Na początku września 2020 roku Philips wprowadził do swojej oferty kolejną ich generację. Najwyższy model Ultinon Pro9000 LED należy uznać za topowe rozwiązanie w tym segmencie oświetlenia samochodowego. Przede wszystkim zmieniła się konstrukcja. Teraz to jednoczęściowy korpus, w którym zintegrowano palnik i radiator. Zmieszczono w nim także kondensator (tzw. Canbus Capacitor) zapobiegający efektowi migotania w niektórych układach elektrycznych.
Przełożyło się to na miniaturyzację. Dzięki kompaktowej budowie retrofit LED jest maksymalnie zbliżony do rozmiarów tradycyjnej żarówki halogenowej, a tym samym dopasowany do wnętrza zamontowanego w samochodzie reflektora. W precyzyjnym ustawieniu wiązki światła względem optyki pomaga nakładany pierścień centrujący.
Zmieniło się również samo źródło światła. Model Ultinon Pro 9000 wyposażony został w najwyższej klasy chip Lumileds TopContact LED. Do tej pory technologia ta była zarezerwowana dla produktów OEM. Zmieniono w niej sposób montażu diod na płytce drukowanej, co przełożyło się też na lepsze odprowadzanie ciepła. Dodatkowo – w zależności od typu retrofitu – stosowany jest wysoce efektywny system chłodzenia AirCool lub AirBoost. W obu przypadkach wentylatory stanowią integralną część korpusu.
Opisane rozwiązania przekładają się na zachowanie spójności barwy światła przez cały okres eksploatacji. Żywotność Philips Ultinon Pro9000 LED została określona na do 5000 godzin. Standardowa gwarancja wynosi 2 lata, a o kolejne 3 rozszerzana jest po zarejestrowaniu produktu na stronie Philips.
W praktyce przekłada się to na nieosiągane do tej pory parametry oświetlenia drogi. Wydajność wiązki, w porównaniu do wymaganego prawem minimum dla żarówek halogenowych, została zwiększona do 250%. Idealny rozkład zapewnia doskonałą widoczność pobocza i znaków drogowych.
Emitowana temperatura barwowa rzędu 5800 K zbliżona jest do światła dziennego, co podczas jazdy po zmroku niweluje efekt zmęczenia oczu kierowcy. Z kolei dzięki technologii SafeBeam osiągnięto idealną linię odcięcia, która zapobiega oślepianiu pozostałych uczestników ruchu drogowego.
Gama retrofitów Philips Ultinon Pro9000 LED składa się z H1, H3, H4, H7, H8/H11/H16 (Fog), H11 oraz HB3, HB4 i HIR2. Wszystkie są kompatybilne z instalacją 12 V i po raz pierwszy także z 24 V. Od teraz można je montować także w reflektorach soczewkowych.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony