Webinar na temat płynów stosowanych w samochodach z napędem elektrycznym prowadził Eric Holthusen, odpowiedzialny w firmie Petronas Lubricants International za rozwój technologii
Petronas Lubricants International (PLI), producent środków smarnych, zorganizował niedawno seminarium internetowe na temat płynów do samochodów z napędem elektrycznym, kontynuując tym samym temat podjęty w ubiegłym roku na sympozjum zorganizowanym we własnym centrum technologicznym w Turynie.
Podczas gdy sprzedaż samochodów z tradycyjnym napędem wyraźnie spadła z powodu pandemii, da się zauważyć stały wzrost zainteresowania pojazdami z napędem elektrycznym czy hybrydowym plug-in. To czytelny sygnał, że trend elektryfikacji pojazdów w następnych latach będzie tylko przybierał na sile.
Na fali ciągle rosnącego zainteresowania samochodami elektrycznymi Petronas kolejny raz stworzył miejsce do spotkania i dyskusji o rozwoju e-mobilności oraz bardziej zielonej i zrównoważonej przyszłości, które odbyło się w gronie najważniejszych na rynku graczy. W trwającym 90 minut webinarze wzięło udział 150 osób, wśród których znaleźli się wiodący w branży eksperci, partnerzy OEM, przedstawiciele środowisk akademickich i dostawcy z całego świata. Spotkali się, by zainicjować dyskusję na temat zaawansowanych technologii płynów do pojazdów elektrycznych i przyszłości e-mobilności.
– Sytuacja związana z pandemią Covid--19 spowodowała zmiany w gospodarce na całym świecie, a prowadzenie działalności w nowych warunkach nie jest łatwe. Zmiany często są trudne, ale w PLI wierzymy, że kolejne wyzwania są okazją do opracowania nowych rozwiązań i dalszego przesuwania granic możliwości. Wszystko, co robimy, a więc także innowacje, które wprowadzamy, mają jeden cel – zrównoważony rozwój. To sprawia, że wciąż rozwijamy technologię płynów dla e-motoryzacji – powiedział dyrektor zarządzający PLI Giuseppe D’Arrigo.
Raynard Toh z firmy Perodua podkreślił podczas spotkania, że choć postęp w rozwoju napędów elektrycznych nie jest wszędzie taki sam, takie wydarzenia jak webinar pozwalają wszystkim lepiej przygotować się na elektryczną przyszłość i nauczyć się planować rozwój z uwzględnieniem przyjaznych dla środowiska technologii.
Podczas webinaru, prowadzonego przez odpowiedzialnego w PLI za rozwój technologii Erica Holthusena, można było dowiedzieć się, jak znaczącą rolę mają środki smarne i płyny dopasowane do wymagań pojazdu elektrycznego. W dużej mierze właśnie od efektywnego chłodzenia akumulatorów i zespołu napędowego zależą osiągi oraz zasięg samochodu elektrycznego. Dlatego tak ważny jest optymalny dobór płynu do potrzeb konkretnego auta. Można to zrobić na stanowiskach testowych, zbudowanych przez specjalistów z cenionej w branży firmy FEV Consulting i naukowców z Imperial College z Londynu.
Podczas dyskusji o prognozie dla aut elektrycznych na 2021 rok przedstawicielka firmy Rimac Automobili Elizabeta Žalac powiedziała: – Choć producenci samochodów wyraźnie przyspieszyli wprowadzenie aut elektrycznych do oferty z powodu coraz ostrzejszych limitów emisji CO2, pandemia Covid-19 spowodowała opóźnienie tych planów, co z pewnością będzie widoczne także w 2021 roku. Spodziewamy się spadku sprzedaży, zacznie ona wzrastać dopiero w 2022 roku. Wówczas technologia związana z akumulatorami i ich chłodzeniem będzie znacznie bardziej rozwinięta niż dziś, poszerzy się także sieć stacji ładowania.
– Przyszłość mobilności, opartej na pojazdach elektrycznych, jest ekscytująca. Webinar na temat płynów do aut elektrycznych pomoże nam, producentom samochodów, zapoznać się z najnowszymi trendami i technologiami w dziedzinie EV, zwłaszcza jeśli chodzi o akumulatory i ich chłodzenie. To chyba najważniejsze zadanie, jaka stoi w tej chwili przed konstruktorami – dodała Elizabeta Žalac.
– Zdajemy sobie sprawę, że w sprawie zahamowania zmian klimatycznych trzeba działać tu i teraz. Dlatego rozwijamy technologię płynów do samochodów elektrycznych, temu służy również zorganizowany przez nas webinar. Dzięki niemu zacieśnimy współpracę z firmami, które mają podobne spojrzenie na e-mobilność. Razem łatwiej stawić czoła wyzwaniom, jakie stoją przed przemysłem motoryzacyjnym. Chcemy współpracować w dziedzinie e-mobilności z naszymi partnerami wśród producentów OEM, czołowymi dostawcami i środowiskiem akademickim. Wszystko po to, by stworzyć ekosystem dzielenia się wiedzą i innowacjami, gdyż naszym celem jest bardziej zrównoważona przyszłość – podsumował Giuseppe D’Arrigo.
Komentarze (0)