Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Zarabianie przewodów
Sztywne przewody w układzie hamulcowym pojazdu są narażone na procesy degradacji, jakkolwiek bywają wykonane z rurek trudno korodujących. To, czy elementy odpowiedzialne za poprawną pracę płynu hamulcowego będą przez długi czas niezawodne zależy i od jakości użytego materiału w procesie produkcji rurek i zgodnego ze sztuką „zarabiania” końcówek.

11696 right Na wielu forach miłośników motoryzacji aż roi się od porad różnej maści specjalistów, którzy polecają chałupniczy sposób naprawy sztywnych przewodów w układzie hamulcowym.
- Uszkodzeniu uległ przewód hamulcowy (sztywny) tylnego koła. Czy można dokupić nowy już wyprofilowany, czy trzeba go wyginać, jeśli dokupi się go na metry? – pyta rozgoryczony posiadacz kilkunastoletniego pojazdu. Odpowiedź moderatora forum brzmi: kup na metry przewód miedziany, a nie będziesz miał problemów z dogięciem. Zwróć uwagę, by niczego nie uszkodzić podczas odkręcania starego przewodu. Bolączką tego typu porad naprawczych jest fakt, że są one niekompletne. Posiadacze pojazdów, ze względów ekonomicznych, podejmują się często samodzielnych napraw układu, który przecież istotnie wpływa na poziom bezpieczeństwa.

11697 Pod adresem: www.pwpnet.pl znajdziemy filmy instruktażowe dotyczące zarabiania przewodów układu hamulcowego. left - Wygięcie przewodu wymaga użycia specjalistycznych narzędzi, a operacja odkręcania zniszczonego elementu doświadczenia i częstokroć użycia specjalnych narzędzi – informuje Joanna Lanczyk, kierownik ds. eksportu firmy WP, znanego w kraju i na świecie producenta komponentów wszelkiego typu do układów hamulcowych. - Trudno sobie wyobrazić już samo dogięcie przewodów do pożądanego kształtu bez użycia giętarki, która gwarantuje uzyskania wysokiej jakości kształtki bez deformacji materiału. Tego typu sprzęt jest w posiadaniu nie tylko warsztatów, ale zwykle także sklepów i hurtowni motoryzacyjnych. Nasza oferta zawiera również rury w zwojach i wszystkie rodzaje końcówek oraz specjalne przyrządy do formowania końcówek rur, czyli do tzw. spęczeń. Oferujemy także przewody proste lub w zwojach, które można profilować w fazie montażu. Ta metoda ma zastosowanie w podwoziach zabudowanych innymi podzespołami, które uniemożliwiają montaż przewodów profilowanych. Od grudnia zeszłego roku dostępny jest nasz nowy katalog. Oprócz przewodów hamulcowych fachowcy branży warsztatowej znajdą tam opisy i rysunki odpowietrzników oraz drobnych elementów złącznych układu hamulcowego. Katalog zawiera również informacje na temat zestawów złączek i narzędzi do produkcji przewodów hamulcowych w warunkach serwisowych.

11698 Gama narzędzi polskiego producenta jest niemała. Nowością jest przyrząd do zarabiania przewodów hamulcowych „pod samochodem” (model: FTD-414). right Obojętnie na jakie rozwiązanie się zdecydujemy, pamiętajmy, że profesjonalne dorobienie zniszczonej rurki wymaga użycia przyrządu do zarabiania przewodów hamulcowych. Niektóre z nich wyposażone są i w przecinak do rur, i gradownik. Ten ostatni służy do oczyszczania krawędzi obciętych rur z nierówności i opiłków powstałych po obcinaniu. Zawsze też pamiętajmy, by obcinać rurkę o centymetr dłuższą. Ten dodatkowy centymetr posłuży do wykonania wspomnianych spęczeń na obu krańcach przewodu, np. przyrządem FTD-414, marki WP. Spęczenie standardowe otrzymujemy montując głowicę zaciskową w korpusie narzędzia. Potem pozostaje założyć na rurce odpowiednio dobrane złączki i powtórzyć czynność spęczania na drugiej krawędzi rurki. W ofercie firmy WP znajdziemy też innego rodzaju przyrządy: WJ0100, FTD350, FTD250 i FT220A. Dwa pierwsze można umocować do stołu warsztatowego (np. do imadła). Wszystkie umożliwiają zarobienie przewodów na conajmniej dwóch średnicach rurki i uzyskanie dwóch rodzajów spęczeń: europejskich (tzw. grzybek) i azjatyckich (tzw. lejek). Na stronie internetowej www.pwpnet.pl w zakładce filmy instruktażowe dostępne są krótkie filmy szkoleniowe pokazujące krok po kroku działanie wyżej wymienionych przyrządów.

Oferta narzędziowa marki WP spotkała się z dużym uznaniem w warsztatach i serwisach samochodowych. Prócz narzędzi warsztatowych, firma zajmuje się produkcją przewodów hamulcowych do niemal wszystkich marek samochodów, stosując rury miedziane, miedziano-niklowe i stalowe w powłoce PVF. Oferta WP zawiera również rury w zwojach, wszystkie rodzaje końcówek i wiele drobnych części układu hamulcowego, takich jak: łączniki, trójniki, odpowietrzniki, rozpieracze i samoregulatory do szczęk hamulcowych. Od 2002 roku cała produkcja jest objęta systemem zarządzania jakością ISO 9001:2008. Asortyment sprzedawany jest w większości hurtowni w kraju oraz w ponad trzydziestu krajach świata, a przedsiębiorstwo WP bierze udział w najważniejszych imprezach targowych na świecie.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony