ZF obiera kurs na szybszy i ulepszony proces tworzenia oprogramowania. Wspólnie z firmą Microsoft zamierza wprowadzić procesy inżynierii oprogramowania, metody i rozwiązania na wyższy poziom, dostosowując je do szybkości i jakości wiodących firm z sektora IT.
– W przyszłości oprogramowanie będzie miało prawdopodobnie największy wpływ na rozwój układów motoryzacyjnych i będzie jednym z kluczowych czynników różnicujących, jeśli chodzi o realizację wyższych poziomów funkcji autonomicznej jazdy. Chcemy rozwijać ten trend – wyjaśnia dr Dirk Walliser, odpowiedzialny za badania i rozwój w ZF. – Współpraca z Microsoftem pozwoli nam znacznie przyspieszyć integrację i dostarczanie oprogramowania. Jest to ważne dla naszych klientów, którzy cenią sprawną współpracę i wymagają krótkich terminów dostaw w celu aktualizacji oprogramowania. Co więcej, będziemy musieli zacząć dostarczać oprogramowanie do konstrukcji, które nie będą jeszcze dostępne na rynku.
ZF połączy wówczas swoje bogate doświadczenie w obszarze oprogramowania dla przemysłu motoryzacyjnego z dodatkową przewagą w postaci znacznie szybszego tworzenia oprogramowania. Jak dodaje Sanjay Ravi, general manager, Automotive Industry w Microsoft, cyfrowe możliwości będą kluczowe dla rozwoju firm motoryzacyjnych i odróżnienia ich od konkurencji: – DevOps umożliwia zespołom programistycznym i operacyjnym optymalizację współpracy w zakresie automatyzacji, testowania, monitorowania i nieprzerwanego dostarczania przy użyciu metodologii agile. Microsoft udostępnia możliwości DevOps i dzieli się swoimi doświadczeniami z firmą ZF, aby pomóc jej stać się dostawcą usług mobilności opartych na oprogramowaniu.
Zawieszenie przyszłości oparte na kodzie
Podczas targów CES 2020 ZF zaprezentowało swoją wizję rozwoju oprogramowania na przykładzie cubiX. Jest to komponent oprogramowania, który zbiera informacje z czujników z całego pojazdu i przygotowuje je do zoptymalizowanego sterowania aktywnymi układami zawieszenia, kierowniczym, hamulcowym i napędowym. Zgodnie z podejściem niezależnym od dostawcy cubiX będzie obsługiwał komponenty ZF i innych poddostawców.
– Dzięki oprogramowaniu cubiX tworzy sieciowe funkcje zawieszenia; łącząc wiele systemów pojazdu, takich jak elektryczne wspomaganie kierownicy, aktywne sterowanie tylną osią, aktywny system tłumienia sMOTION, sterowanie układem napędowym i zintegrowane sterowanie hamulcami, cubiX może zoptymalizować zachowanie samochodu w jednym centralnym źródle. Stwarza to nowy poziom kontroli pojazdu, a tym samym może zwiększyć bezpieczeństwo, na przykład w niesprzyjających warunkach drogowych lub w sytuacjach awaryjnych – mówi dr Dirk Walliser.
W 2020 roku ZF planuje rozpocząć projekty z pierwszymi klientami i będzie oferować cubiX od 2023 roku jako część systemu lub jako pojedynczy komponent oprogramowania.
Dodajmy, że w trakcie targów CES 2020 koncern ZF zaprezentował również kompleksowe systemy zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy oraz zintegrowane systemy bezpieczeństwa ZF, takie jak bezpieczny kokpit – SHIC (Safe Human Interaction Cockpit).
Komentarze (0)