w silnikach PSA 1.8 i 2.0 16 V
W związku z licznymi pytaniami omówimy właściwe zastosowanie zestawów rozrządu K02/K035468XS w silnikach PSA oznaczonych kodami XU7JP4, XU10J4R, XU10J4RS, RFV.
Zestaw PowerGrip® K025468XS powinien być stosowany w silnikach PSA 2.0 16V. Zawiera on oryginalny napinacz (nr OE. 082935, 9622574480, nr Gates T41258 – rys1).
Rys. 1. Napinacz manualny (K025468XS).
Zestaw PowerGrip® Kit K035468XS jest przeznaczony wyłącznie do silników PSA 1.8 16V. Obejmuje on napinacz automatyczny (nr OE 082969, 9635336880, nr Gates T43050 – rys. 2), który zgodnie z zaleceniami Peugeot/Citroën zastępuje początkowo montowany napinacz manualny. W związku z powyższym napinacz manualny nie powinien być więcej stosowany w silnikach 1.8.
Rys. 2. Napinacz automatyczny (K035468XS).
Do zestawu rozrządu dołączona jest ulotka opisująca jego zawartość, zastosowanie oraz szczegółową procedurę montażową. Zastosowanie zestawu K025468XS i K035468XS przedstawiono poniżej. Szczegółowe dane dostępne są również w “Katalog Układów Napędowych” firmy Gates na stronie www.gatesautocat.com lub w edycji drukowanej. Zweryfikowano także stosowany dotychczas przez Gates rysunek przebiegu paska rozrządu. W przypadku silnika 2.0 16V koło pasowe luźne powinno znajdować się niżej. Prawidłowy układ przedstawiono na rys. 3.
Rys. 3.
Napięcie w silniku 2.0 16V powinno być sprawdzane (za pomocą miernika Gates STT-1) pomiędzy prawym kołem wałka rozrządu a kołem pasowym luźnym (do miernika Gates należy wprowadzić oznaczenie 5468XS-2).Rysunki przebiegu pasków oraz zalecenia na pudełkach pasków i zestawów rozrządu zostały odpowiednio zmodyfikowane.
Komentarze (0)