do samochodów Ford 1.8 Diesel
Od momentu wprowadzenia w 2003 r. zestawu rozrządu K015541XS, zestawy te zawsze zawierały napinacz automatyczny do zastosowań w Fordach 1.8 Diesel.
Pierwsze modele Ford Focus i Fiesta były wyposażone początkowo w napinacz stały. Tuż po rozpoczęciu produkcji tych samochodów, w lipcu 2000 r., firma Ford zdecydowała się zastąpić napinacz mechaniczny nową konstrukcją napinacza automatycznego. Wszystkie samochody wyposażone pierwotnie w napinacz stały musiały być poddane modyfikacjom. Większość napinaczy mechanicznych zostało zastąpionych automatycznymi. Należy się jednak spodziewać, że w dalszym ciągu występują pojazdy wyposażone w napinacz stały. Przy wymianie rozrządu warto zwrócić uwagę na niektóre elementy.
1. Napinacz automatyczny
Napinacz mechaniczny należy zastąpić automatycznym.
2. Koło pasowe wału rozrządu
Należy sprawdzić, czy oznaczenie koła pasowego wału rozrządu kończy się na AC. Jeżeli zakończeniem numeru jest AB, należy zmienić koło na nowe (nr OE XS4Q6A256AC). W przypadku tego rodzaju samochodów firma Gates zaleca weryfikację wersji koła pasowego wału rozrządu przy każdej wymianie rozrządu.
3. Pokrywa paska rozrządu
Przy wymianie napinacza stałego na automatyczny należy pamiętać o modyfikacji pokrywy paska rozrządu. Wewnętrzny róg powinien zostać spiłowany (0,5 mm) tak jak przedstawiono to na rys. 3. Uwaga: pokrywę można łatwo uszkodzić przez zbyt duże spiłowanie rogu!
Zignorowanie powyższych zaleceń może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika.
Komentarze (0)