Koncern ZF Friedrichshafen AG zwiększył sprzedaż w 2014 roku do ponad 18 miliardów euro (z 16,8 miliarda euro w roku 2013).
Jak twierdzi Stefan Sommer, prezes ZF Friedrichshafen AG, rok 2014 nie był łatwy dla branży motoryzacyjnej.
- Tym bardziej cieszy fakt, że dzięki zaangażowaniu naszych pracowników osiągnęliśmy ponadprzeciętne wyniki – powiedział podczas corocznej konferencji w Stuttgarcie.
Oficjalna prezentacja wyników finansowych koncernu planowana jest na kwiecień 2015 roku, ale już teraz jego przedstawiciele spodziewają się wysokiego, jednocyfrowego wzrostu.
Szczególnym wyzwaniem 2014 roku była dla ZF zróżnicowana kondycja poszczególnych rynków.
- Trudna sytuacja gospodarcza w Brazylii oraz konflikt rosyjsko-ukraiński miały widoczny wpływ na poziom sprzedaży w regionie Ameryki Południowej i Europy Wschodniej – powiedział Sommer.
W Ameryce Południowej sprzedaż spadła o ok. jedną piątą, do poziomu 550 mln euro. Z kolei w Ameryce Północnej oraz w regionie Azji i Pacyfiku koncern zwiększył sprzedaż o ok. jedną piątą – do odpowiednio 3,7 mld euro i 3,6 mld euro. W Europie firma zanotowała wzrost sprzedaży o 5% – do poziomu 10,3 mld euro.
W 2015 roku prezes ZF przewiduje analogiczny wzrost we wszystkich segmentach produktowych, z umiarkowaną tendencją wzrostową na poszczególnych rynkach. Oczekuje ponadto stabilizacji w sektorach ważnych dla koncernu, takich jak rynek maszyn budowlanych czy rolniczych.
Kluczowym tematem 2015 roku będzie finalizacja zakupu TRW Automotive, a także późniejsza integracja tej firmy ze strukturami ZF. Decyzja za przyjęciem proponowanej umowy w sprawie połączenia spółek zapadła podczas specjalnego zgromadzenia, które odbyło się 19 listopada 2014 r.
Dodajmy, że rok 2015 to dla ZF ważna rocznica. Dokładnie 100 lat temu, 9 września 1915 roku, powstał trzon dzisiejszej firmy – spółka Zahnradfabrik GmbH, ówczesny producent kół zębatych i przekładni do statków powietrznych, samochodów i okrętów.
Komentarze (0)