Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę 1&1 , aż 82% użytkowników sieci w Polsce regularnie doświadcza niedogodności związanych z wadliwym działaniem stron internetowych. Ponad połowa konsumentów skarży się, że wolno działające strony wywołują w nich negatywne emocje, takie jak stres czy złość. Co ciekawe, aż 44% internautów rezygnuje ze skorzystania z usług firmy, której strona funkcjonuje niepoprawnie.
Wyniki badań opublikowanych przez firmę 1&1 Internet, globalnego lidera wśród dostawców internetowych usług hostingowych, pokazują, że polscy internauci ciągle doświadczają wielu problemów z korzystaniem ze stron internetowych. Coraz więcej Polaków odczuwa frustrację z powodu serwisów internetowych, które nie działają prawidłowo lub są wyłączane na noc w celu przeprowadzania działań konserwacyjnych. Co ciekawe, ponad połowa Polaków podchodzi dziś bardziej krytycznie do błędów w witrynach niż pięć lat temu. Prawie połowa (49%) zauważa znaczne różnice w czasie ładowania poszczególnych stron. Trzy najczęściej wymieniane przez polskich użytkowników sieci wady witryn to:
- wolne działanie (41%),
- linki, które prowadzą donikąd (24%),
- brak dostosowania do wyświetlania na urządzeniach mobilnych (21%).
Wpływ źle działających stron www na zachowania konsumentów
Tego rodzaju wady stron internetowych powodują, że prawie połowa internautów (44%) postanawia nie korzystać z usług firmy, która ma źle działającą witrynę. Błędy na stronach firmowych doprowadziły 60% przebadanych użytkowników sieci do złości i wywołały u nich frustrację. Swoją obawę o realizację zamówienia on-line wyraziło 40% ankietowanych. Aż 42% konsumentów przyznało, że źle działające strony internetowe zmniejszają prawdopodobieństwo skorzystania z usług firmy w przyszłości. Co ciekawe, większość respondentów (41%) uważa, że błędy tak samo często występują w witrynach firm dużych, jak i małych. Ponad połowa Polaków (54%) podchodzi dziś do błędów bardziej krytycznie niż pięć lat temu. 49,5% respondentów zwróciło większą uwagę na poprawność działania strony, a 45% – na szybkość ładowania stron www.
Problem na skalę światową
- Źle działające witryny psują wizerunek firm bez względu na ich wielkość i rodzaj – komentuje Robert Hoffmann, dyrektor generalny firmy 1&1 Internet. - To jasne, że mając do czynienia z wadliwą lub nieczynną witryną, klienci zwrócą się gdzie indziej. Być może bardziej zaskakujące jest to, w jak dużej mierze nie będą skłonni do powrotu. Jak wynika z badań międzynarodowych, nie tylko Polacy narzekają na źle działające strony internetowe. Wśród Europejczyków problemy ze stronami www mają również Hiszpanie – aż 75% z nich narzeka na nieprawidłowe działanie witryn. Pod względem gotowości do rezygnacji z usług firmy z powodu wadliwej lub nieczynnej witryny prowadzą Amerykanie (58%), drugie miejsce zajmują Hiszpanie (39%). Najbardziej gotowym do wybaczenia błędów narodem są Niemcy – zaledwie 16% traktuje taką sytuację jako powód do rezygnacji z usług firmy.
Atrakcyjna strona www w kilka minut
Wielu dostawców usług hostingowych posiada w swojej ofercie pakiety umożliwiające małym firmom uruchomienie atrakcyjnego i efektywnego serwisu internetowego w ciągu kilku minut. Firma 1&1 oferuje osobom rozpoczynającym prowadzenie własnej działalności gospodarczej pakiet 1&1 MyWebsite, który umożliwia łatwe założenie oraz zarządzanie firmową stroną internetową. Dzięki indywidualnym modułom tekstu, obrazów i projektowania nawet użytkownicy, którzy nie posiadają specjalistycznej wiedzy technicznej, mogą tworzyć profesjonalnie wyglądające serwisy w ciągu kilku minut. Pakiet oferuje szablony i treści dostosowane do specyfiki ponad 100 różnych branż. Zawiera również ponad 60 aplikacji internetowych, które zamieszczane są na stronie w prostym trybie „przeciągnij i upuść”. Aplikacje mają funkcjonalności przystosowane do określonych sektorów branżowych w takich obszarach, jak: e-handel, komunikacja, media społecznościowe i codzienne zadania administracyjne. Wszystkie pakiety 1&1 MyWebsite obejmują jedną domenę, 200 adresów e-mail oraz nieograniczoną przestrzeń dyskową i transfer danych.
Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ankiety on-line przez brytyjską agencję badawczą Opinion Matters na zlecenie firmy 1&1 Internet. Badanie objęło swoim zasięgiem całą Polskę, a zrealizowane zostało w lipcu 2012 r. Reprezentatywną próbę badania stanowiło 1008 dorosłych Polaków.
Komentarze (0)