Z Robertem Niemyjskim, wiceprezesem Zarządu WARTA 24 PLUS, rozmawia red. Mirosław Giecewicz.
- Warta wprowadza obecnie znaczące zmiany w obszarze likwidacji szkód. Czy mógłby nam je Pan krótko przedstawić?
Wdrażane właśnie zmiany w procesie likwidacji szkód są naszą odpowiedzią na potrzeby coraz bardziej wymagających klientów, którzy oczekują dziś efektywnej i bardzo szybkiej obsługi. Uruchomiliśmy zupełnie nowe struktury likwidacyjne. Powołaliśmy spółkę WARTA 24 PLUS, która zajmie się całym procesem likwidacji szkód. Z początkiem kwietnia w jej strukturach rozpoczęły działalność dwa Centra Likwidacji Szkód – w Katowicach i Lublinie, które wspólnie tworzą Centrum Alarmowe WARTY oraz Centrum Obsługi Rzeczoznawczej. Będziemy rozpatrywać większości szkód w tzw. uproszczonej ścieżce oraz na bieżąco monitorować proces obsługi i poziom satysfakcji klientów. Centrum Obsługi Rzeczoznawczej zajmie się oględzinami i wyceną szkód oraz usprawnieniem współpracy z firmami zewnętrznymi, w szczególności z warsztatami samochodowymi. Co ważne, w wielu przypadkach rzeczoznawcy będą również podejmować decyzje o wypłacie odszkodowania. Zamierzamy również poszerzyć sieć współpracujących z Wartą warsztatów naprawczych. Warsztaty podzieliliśmy na trzy grupy.
Robert Niemyjski, wiceprezes Zarządu WARTA 24 PLUS
- Podzieliliście je na trzy grupy i dla każdej z nich przygotowaliście odpowiednie oferty. Jakie warsztaty znalazły się w pierwszej grupie?
Do pierwszej grupy włączyliśmy głównie dealerskie warsztaty ASO. Przygotowaliśmy dla nich zupełnie nowy program współpracy – Program Dealer Samochodowy. Po pierwsze, stworzyliśmy nowy produkt – pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych oparty na Autocasco Komfort w formule all risks zapewniający klientowi najszerszy zakres ochrony, oraz Assistance – skierowany do dealerów samochodowych, który wykorzystuje ich zasoby, np. holowniki czy samochody zastępcze. Po drugie, opracowaliśmy bardzo przyjazne procedury likwidacyjne – zasadę “samolikwidacji”, czyli uprawnienie do naprawy pojazdu bez konieczności oględzin ze strony ubezpieczyciela, nowe stawki za roboczogodzinę i wysokie limity, z gwarancją możliwości podjęcia naprawy uszkodzonego pojazdu w bardzo krótkim czasie. Co istotne, dealerzy będą mogli komunikować się z nami przez tę samą platformę informatyczną, z której korzystają na co dzień likwidatorzy i rzeczoznawcy Warty.
- Druga grupa to warsztaty niezależne, których w Polsce jest bardzo wiele. Jakie zasady współpracy im zaproponujecie?
Warsztatom z drugiej grupy zaproponujemy bardzo podobne warunki jak warsztatom dealerskim. Do tej grupy zakwalifikowaliśmy warsztaty ASO niezajmujące się sprzedażą samochodów oraz niezależne warsztaty o wysokiej renomie. Przygotowując dla nich ofertę współpracy, koncentrujemy się na rozbudowaniu ich sieci. Mamy na uwadze, że klienci naprawiający tam swoje kilkuletnie samochody są równie wymagający jak w przypadku klientów warsztatów dealerskich – oczekują szybkiej likwidacji szkody i szybkiej naprawy. Dla tej grupy też stosujemy wysokie limity umożliwiające podjęcie naprawy pojazdu w krótkim czasie, proponujemy konkurencyjne stawki, a komunikacja odbywa się na tej samej platformie informatycznej.
- Grupa trzecia to warsztaty posiadające umowy w zakresie rozliczeń bezgotówkowych bez samolikwidacji?
Tak. Współpraca z tymi warsztatami będzie realizowana na dotychczasowych zasadach, tzn. rozliczeń bezgotówkowych, a oględziny wykonywane będą przez rzeczoznawców Warty 24 PLUS w krótkim czasie od momentu zgłoszenia.
- Jakie plany ma Warta na rok 2009, jeśli chodzi o współpracę z warsztatami?
Zamierzamy przede wszystkim rozbudować sieć dealerów i warsztatów współpracujących z Wartą, jak też utrzymać na wysokim poziomie wzajemne relacje. We współpracy skoncentrujemy się głównie na potrzebach i oczekiwaniach klienta wobec Warty i warsztatów. Zaproponujemy dealerom i warsztatom narzędzia pozwalające na opracowanie wspólnych rozwiązań, pomocnych w kompleksowej i szybkiej obsłudze wspólnego klienta. Funkcjonujemy na konkurencyjnym rynku i oczywiste jest, że o wyborze przez klienta zakładu ubezpieczeń lub warsztatu naprawczego decyduje poziom świadczonych przez nich usług. Jeśli proces likwidacji szkody jest zbyt długi lub nieczytelny, klient skłonny jest do zmiany ubezpieczyciela. Podobnie dzieje się w przypadku warsztatu po nieprawidłowo przeprowadzonej naprawie. Zatem – w interesie zarówno ubezpieczyciela, jak i warsztatu jest budowanie możliwie najlepszych relacji i warunków współpracy.
- Dziękuję za rozmowę.
Komentarze (0)