Wydarzenia

6 godzin temu  16.01.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Znamy wyniki badania standardów obsługi klienta

Każdego roku Brand Reputation Scorecard firmy Widewail wykorzystuje miliony recenzji Google do scharakteryzowania doświadczeń klientów w salonach dealerskich każdego producenta samochodów w USA. W najnowszym zestawieniu triumfowały azjatyckie marki.

Oparty na danych z 8 milionów recenzji Google z 18 000 salonów sprzedaży nowych samochodów w Stanach Zjednoczonych w latach 2023–2024, raport ten wykorzystuje AI do analizy i odkrywania trendów w doświadczeniach klientów na dużą skalę.

Lexus uzyskał najlepszy wynik 97 punktów w badaniu Widewail’s Brand Reputation Scorecard. Na kolejnych miejscach upłasowały się takie marki jak: Toyota, Honda, BMW. Piąte miejsce zajął Nissan, a kolejne: Subaru, Kia, Hyundai, Mercedes, a stawkę „top 10” zamyka Acura.

Jak powstaje ranking?

Ranking stworzono na podstawie analizy ponad ośmiu milionów ocen w Google, które wystawili klienci koncernów motoryzacyjnych działających w USA. Sprawdzano, czy oceny pozostawione w sieci były negatywne, neutralne, czy pozytywne. Do zbadania danych, ich kategoryzacji, a także nadania im odpowiedniego znaczenia oraz interpretacji wyników i trendów wykorzystano technologię AI Widewail. Każda marka została przeanalizowana w aż 27 aspektach, by jak najlepiej pokazać, jaką reputacją się cieszy.

Producentów uszeregowano według punktów zdobytych w ramach „Health Score”, czyli wskaźnika stworzonego na potrzeby badania przez Widewail. W edycji 2025 Lexus poprawił swój wynik o dwa punkty i uzyskał najwyższą notę ze wszystkich marek – 97 punktów na 100 możliwych do zdobycia. Na drugiej pozycji w ogólnym rankingu z wynikiem 96 punktów sklasyfikowano Toyotę, która awansowała o jedną lokatę.

Wyniki badania Widewail

To kolejne potwierdzenie najwyższych standardów i jakości Lexusa. Marka nie tylko triumfowała w zestawieniu, ale jest także zdecydowanym liderem klasy premium. Kolejny rywal został sklasyfikowany na czwartej pozycji i uzyskał o dwa punkty mniej.

- Lexus potrafi przełożyć ruch w salonach na wysoką liczbę pozytywnych opinii w Google, średnio 27 miesięcznie w każdym obiekcie, co jest wzrostem o 26% rok do roku. Marka utrzymała wysoką ocenę 4,7, a wskaźnik odpowiedzi na poziomie 96%” - czytamy w raporcie Widewail.

Firma podkreśla, że Lexus był najlepszy w 10 z 16 rynkowych wskaźników, a pod kątem profesjonalizmu oraz serwisu zdecydowanie się wyróżnia. „Klienci o 36% częściej podkreślali fachowość pracowników Lexusa, a marka miała najmniej negatywnych komentarzy w kwestii.

Fot. Raport Widewail's Brand Reputation Scorecard 2025

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony