W czerwcu Polska Izba Motoryzacji Consulting zaprasza na cykl szkoleń “Zniesienie klauzuli lokalizacji – szanse biznesowe i zagrożenia dla polskich dealerów”. Szkolenia odbędą się w czterech miastach w Polsce: 16 czerwca w Warszawie, 17 czerwca w Katowicach, 23 czerwca w Poznaniu, 24 czerwca w Gdańsku.
Marek Konieczny, ekspert Polskiej Izby Motoryzacji w dziedzinie rynku dealerskiego i GVO, wykładowca na szkoleniu.
- Po 3 latach oczekiwań 1 października 2005 r. wejdzie w życie ostatnia, ale z największym niepokojem oczekiwana, zmiana na rynku sprzedaży samochodów – zniesienie klauzuli lokalizacji. Onacza to, że od tego dnia każdy dealer samochodowy działający w systemie selektywnym, będzie mógł zakładać swoje oddziały w dowolnym punkcie Unii Europejskiej.
Zmiana ta w wielu środowiskach wywołuje wiele obaw. Po pierwsze w całej Europie budzi niepokój małych, rodzinnych firm dealerskich, które nie chronione dotychczasowymi przepisami, nie będą w stanie konkurować z wielkimi dealerami i sieciami dealerskimi. Niemcy szacują, że zmiana ta może ich kosztować kilkadziesiąt tysięcy miejsc pracy. Po drugie, w polskiej skali, obawy skupiają się przede wszystkim na możliwej ekspansji niemieckich stacji dealerskich na ziemiach zachodnich, a także w wielkich miastach, które będą łakomym kąskiem dla europejskich dealerów luksusowych marek. Jednak to co dla jednych jest obawą, dla drugich jest szansą na rozwój. Dokładna analiza rynku dealerskiego w poszczególnych rejonach Polski lub Europy pozwoli dość precyzyjnie określić tzw. “obszary niewykorzystanej sprzedaży” to znaczy miejsc, które mogą wchłonąć o wiele więcej samochodów danej marki niż dotychczas. Na podstawie doświadczeń ostatnich, kryzysowych lat, możemy zapewnić, że jest jeszcze w Polsce wiele takich obszarów.
Program szkolenia
1.) Przyczyny zniesienia klauzuli lokalizacji.
2.) Standardy dla oddziałów i punktów sprzedaży.
3.) Scenariusze i ekonomiczne skutki zniesienia klauzuli lokalizacji.
4.) Modele współpracy między dealerami w prowadzeniu sprzedaży pojazdów w oddziałach i punktach sprzedaży:
a.) uruchomienie punktu sprzedaży na terenie dealera, który stracił autoryzację,
b.) rezygnacja z umowy dealerskiej i rozpoczęcie działalności jako punkt sprzedaży,
c.) organizacja krzyżowego systemu punktów sprzedaży przez dealerów różnych marek,
d.) organizacja systemu sprzedaży w wielu niezależnych punktach sprzedaży ,
e.) możliwości uruchomienia punktów sprzedaży za granicą.
5.) Jak znaleźć odpowiedniego partnera do współpracy:
a.) Współpraca z byłym dealerem,
b.) Współpraca z innymi dealerami po rezygnacji z własnej umowy dealerskiej,
c.) Współpraca dwóch dealerów różnych marek,
d.) Współpraca dealera z wieloma niezależnymi punktami sprzedaży ,
e.) Partner zagraniczny.
6.) Czy Polsce grozi ekspansja dealerów z Zachodu?
Co daje udział w szkoleniu:
- wiedzę na temat scenariuszy rozwoju rynku dealerskiego w Europie po zniesieniu klauzuli lokalizacji;
- wiedzę na temat regulacji prawnych dotyczących współpracy w handlu samochodami po uwolnieniu rynku;
- pokazuje praktyczne możliwości wykorzystania zniesienia klauzuli lokalizacji przez stacje dealerskie;
- daje możliwość kontaktu i zadawania pytań ekspertowi w dziedzinie GVO.
Polska Izba Motoryzacji zaprasza właścicieli, pracowników zarządzających wyższego i średniego szczebla salonów sprzedaży, pracowników koncernów oraz wszystkich zainteresowanych sprzedażą samochodów. Koszt szkolenia od osoby wynosi 290 zł. Specjalna zniżka dla członków Polskiej Izby Motoryzacji. Więcej informacji można uzyskać na stronie www.pim.pl.
Uczestnicy szkoleń PIM
Komentarze (0)