Fot. Piotr Łukaszewicz
- Czy wy się zamykacie finansowo prowadząc warsztat blacharsko -lakierniczy? Dziś dostaliśmy faktury za prąd i paliwo do kabiny i jesteśmy załamani - pyta na naszej facebookowej grupie Warsztatowcy (Warsztat.pl) jeden z czytelników. Oczywiście, podobne problemy ma wielu użytkowników forum i właścicieli serwisów.
- Niestety, ale biznes trzeba policzyć. Proste pytania. Marża netto i brutto na robociźnie, marża netto i brutto na częściach oraz parametry wydajności poszczególnych pracowników. Bez wiedzy w tym temacie nawet nie wiadomo jaką stawkę za roboczgodzinę kalkulować, nie mówiąc już o stawkach ubezpieczycieli, które są PONIŻEJ opłacalności prowadzenia warsztatu. Szacuję, że poniżej 150 netto za godzinę warsztat się nie zepnie - wskazuje inny z czytelników.
Czy wystarczy podnieść ceny usług, jak wskazują inni uczestnicy rozmowy? To nie takie proste. - Naprawa bezgotówkowa z ubezpieczalni, a w sądach mam 800 spraw na wokandzie - wskazuje autor pierwszego pytania w tej dyskusji.
- Na wiosnę założyliśmy panele fotowoltaiczne - to kolejny głos w dyskusji. - Nie żałuję z każdym dniem. Rachunki z tego sektora mi nie doskwierają. Reszta, no cóż, jakoś trzeba brnąć do przodu.
Link do całej dyskusji znajdziecie TUTAJ.
Chcesz pomóc lub sam poprosić o pomoc? Porozmawiać o problemach, ale też pozytywach, związanych z prowadzeniem warsztatu samochodowego? Zapraszamy do grupy Warsztatowcy (warsztat.pl) na Facebooku.
Komentarze (1)