Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  27.06.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Jak stosować lakier bazowy Standoblue i uniknąć błędów lakierniczych?

Standoblue, wodorozcieńczalny lakier bazowy marki Standox, został zatwierdzony przez wszystkich czołowych producentów samochodów. Za sprawą niezawodnej, niemieckiej technologii nieustannie wyznacza nowe standardy w branży. Możliwość aplikacji na 1,5 warstwy bez odparowania międzywarstwowego, niskie zużycie materiału i krótki czas schnięcia sprawiają, że Standoblue pozytywnie wpływa na pracę każdego warsztatu.

Jak aplikować lakier Standoblue, by w pełni wykorzystać jego możliwości? Wyjaśnia Harald Klöckner, Head of Training Standox na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.

1,5 warstwy bez odparowania

Jedną z największych zalet lakieru Standoblue jest możliwość aplikacji w jednym podejściu: pierwszą warstwę należy aplikować z normalnej odległości od lakierowanej powierzchni. Na tym etapie nie trzeba uzyskać pełnego krycia, ale okolo 75–80%. Pierwsza warstwa nie powinna być zbyt mokra, a powłoka lakieru powinna mieć lekką strukturę. Jeśli warstwa będzie zbyt mokra, może to spowodować wzrost zużycia lakieru i dłuższy czas schnięcia.

Następnie aplikowana jest warstwa efektu– z większej odległości i bez odparowania międzywarstwowego. Aplikacja powinna przebiegać równomiernie, tak aby kryła pierwszą, jeszcze mokrą warstwę. Powierzchnia powinna mieć drobną strukturę. Rezultat? Idealne, pełne krycie i jednolity wygląd bez „chmurek”.

Redukcja mgły natryskowej

Na powierzchniach pionowych lakier aplikuj od dołu do góry, żeby zapobiec osadzaniu się suchej mgiełki lakieru na lakierowanych elementach. Podczas lakierowania kilku paneli, np. boku samochodu, obszary krycia pierwszej warstwy lakieru i drugiej warstwy powinny nachodzić na siebie. To pomaga ograniczyć ilość mgły i pozwala uzyskać jednolity wygląd całej powłoki.

Unikaj efektu chmurzenia

Unikanie chmurzenia i kontrola orientacji efektu wydają się być dość proste, ale nie zawsze udaje się uzyskać idealny efekt. Przyczyn może być wiele, np. błędy w aplikacji, niewłaściwy wybór pistoletu lub dyszy, czy chociażby skomplikowana receptura koloru. W takim przypadku można przeprowadzić aplikację jeszcze jednej warstwy końcowej na mokry lakier, ale z większej odległości niż poprzednio. Należy uważać, żeby kolejne warstwy równomiernie na siebie nachodziły. Dodatkową warstwę końcową można aplikować wyłącznie, na mokry lakier bazowy. Jeśli warstwa jest sucha, nie należy tego robić.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony