Cofnijmy się o pół roku, kiedy to w eliminacjach do wyścigu o tytuł stanęło 24 wysoko wykwalifikowanych lakierników z sieci autoryzowanych serwisów napraw blacharskich i lakierniczych Toyota w Polsce. W eliminacjach po ocenie wiedzy teoretycznej i ocenie zadania praktycznego, wyłoniona została lista sześciu finalistów z czterech serwisów. Finaliści ci zebrali się w słoneczną i zimną sobotę 16 października br., by przez kilka godzin w skupieniu i pod czujnym okiem jury prezentować swoje umiejętności i kunszt lakierniczy.
[img_full]7668|8987[/img_full]
Do wykonania, oprócz części teoretycznej, były trzy zadania praktyczne: mała naprawa powłoki lakierowej, wycięcie zacieku oraz dobór koloru. Te, jakby się mogło wydawać, codzienne wyzwania z jakimi spotykają się lakiernicy, zostały dodatkowo urozmaicone utrudnieniami. Na przykład, naprawę powłoki lakierowej z cieniowaniem należało wykonać na pokrywie komory silnika, czego właściwie na co dzień, przy zwykłych zleceniach, się nie czyni. Dla celów konkursowych, oraz zważywszy na fakt, iż prace wykonywali najlepsi z najlepszych, podwyższono poprzeczkę w kwestii doboru koloru. Trzeba było nie tylko przygotować odpowiednią mieszankę (dobrać fiszkę, recepturę itp.), ale również naprawić pokrywę komory silnika dobranym przez siebie kolorem posługując się technologią lakierowania z cieniowaniem. Ocenie podlegały więc nie tylko umiejętności doboru koloru i efekt końcowy próbki, lecz również poprawna aplikacja przygotowanego koloru i uzyskanie najlepszego z możliwych efektu estetycznego wykonanej naprawy. Kolejnym zadaniem było usunięcie zacieku lakieru bezbarwnego na błotniku przednim polakierowanym w ciemnym kolorze, co wymagało zarówno wiedzy technologicznej jak i perfekcyjnych umiejętności manualnych.
Z wysokiego poziomu konkursu zadowolony był Adam Wygocki, Project Manager After Sales Service. - Konkurs o tytuł ”Lakiernik Samochodowy Roku 2010” jest częścią dużego programu Toyota Service Marketing, który ma na celu podnoszenie jakości i efektywności pracy również serwisów napraw blacharskich i lakierniczych ze szczególnym uwzględnieniem poziomu zadowolenia klientów – mówił Adam Wygocki. - Kolejnymi ważnymi aspektami dotyczącymi tych konkursów są: impuls do podnoszenie kwalifikacji zawodowych oraz systematycznego uzupełniania wiedzy teoretycznej a także kształtowanie dumy i prestiżu zawodowego.
Finał drugiej części konkursu, tym razem o tytuł „Blacharz Samochodowy Roku 2010”, odbył się 23 października br. w nowym serwisie napraw blacharskich i lakierniczych Toyota-Ukleja w Poznaniu-Suchy Las, gdzie konkurowało 6 techników blacharzy wyłonionych w eliminacjach z grupy 34 blacharzy z serwisów z całej Polski.
[img_full]7668|8986[/img_full]
Przy okazjach takich jak konkursy lakiernicze, łatwo można stwierdzić, że promowanie i konsekwentna praca z nowoczesnym i ekologicznie przyjaznym produktem oraz technologią lakierów Toyota-DuPont przynosi owoce, a także pozwala na utrzymywanie wyznaczonych, najwyższych standardów wykonywania zleceń.
Poziom pierwszej części tegorocznego konkursu ponownie udowodnił, że inwestycja w kapitał ludzki i rozwój kompetencji zawodowych to zadania kluczowe, które procentują w okresie długoterminowym.
Komentarze (0)