Lakiernictwo i blacharstwo

Wywiady

ponad rok temu  06.03.2017, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 3 minuty

Marblach - lakierujemy zabytki, ale nowocześnie [WYWIAD]

Marblach na rynku istnieje od przeszło 20 lat. Zajmuje się przede wszystkim produkcją materiałów lakierniczych: podkładów, rozcieńczalników, szpachli, past polerskich, lakierów i wiele więcej. O tym, które z nich są najbardziej popularne wśród klientów i jak dostosować ofertę do zmieniającego się cały czas rynku, rozmawiamy z panem Mariuszem Rozborskim - przedstawicielem firmy Marblach. 

Jakie materiały lakiernicze posiadają Państwo w ofercie?

Od samego początku działalności liczy się dla nas przede wszystkim jakość. Dlatego mamy szeroką gamę produktów do napraw samochodów, motocykli, a także samochodów ciężarowych i autobusów. Na to składają się lakiery bezbarwne, podkłady, rozcieńczalniki, szpachle, pasty polerskie. Jest też spora liczbą produktów uzupełniających jak papiery ścierne, taśmy itp.

Który z nich cieszy się największym powodzeniem wśród Klientów, który jest szczególnie chętnie wybierany?

Zdecydowanie jest to lakier dwukomponentowy HIGH SOLID. Jego sercem jest żywica akrylowa najnowszej generacji. Można go wykorzystać do wszystkich typów lakierów bazowych i perłowych, także rozpuszczalnikowych i wodorozcieńczalnych. Jest to bardzo wydajny produkt i pewnie też dlatego cieszy się takim uznaniem. Klienci chętnie wykorzystują go do renowacji pojazdów ze względu na wysoką odporność na czynniki zewnętrzne, przez co mamy trwały efekt i niezmienność barw.

Materiały lakiernicze zmieniają się na przestrzeni lat. Nowe technologie napraw wymuszają również na producentach materiałów lakierniczych rozwijanie swoich produktów. Czym charakteryzują się najnowocześniejsze rozwiązania lakiernicze?

To zagadnienie, któremu szczególnie się przyglądamy w Marblach. Aktualnym trendem jaki występuje na rynku to mała zawartość rozpuszczalników w produktach i szybszy czas schnięcia. Dodatkowo jeszcze dochodzi kwestia ochrony środowiska, stąd duży nacisk ma małą zawartość LZO.

Specjalizujecie się również w pracach blacharsko-lakierniczych. Firma Marlach ma naprawdę bogate portfolio swoich usług…

Precyzja doboru komponentów produktów i pasja związana z renowacją samochodów to napędza firmę, którą prowadzę od lat. W planach mamy dalszy rozwój, nie chcemy zatrzymać się na tym co dzisiaj i tak cieszy się dużym powodzeniem pośród klientów indywidualnych, ale też sieci warsztatów. Renowacje, naprawy, ale przede wszystkich produkty lakiernicze to nasz świat i pasja, którą chętnie się dzielimy z innymi pasjonatami. Wiemy, że produkty muszą być pewne, trwałe i sprawdzone. To nasze motto.

Organizują Państwo również szkolenia z używania własnych produktów. Jak one wyglądają?

Nic tak dobrze nie przemawia do wyobraźni jak możliwość sprawdzenia produktu „w boju”. Dlatego pojawił się pomysł cyklicznych spotkań, gdzie w praktyczny sposób można poznać jak zachowuje się lakier, jak odpowiednio przygotować się do naprawy, renowacji. Prezentacje cieszą się sporym zainteresowaniem bo jest możliwość pełnej współpracy w naszymi ekspertami. Bardzo zależy nam, aby rynek poznał nasz produkt w praktyce, jak działa, jak się sprawdza, jakie daje korzyści. To także sposób na dzielenie się naszą pasją jaką są produkty lakiernicze.

W Polsce już od kilku lat trwa moda na samochody zabytkowe. Zajmujecie się ich renowacją, ale też dostarczacie zapewnie materiałī do renowacji - jakie są to materiały?

To moda, która trwa od wielu lat, a nasze doświadczenia w pracy z zabytkowymi pojazdami sięgają już dobrych kilkunastu lat. Stawiamy na lakiery, podkłady, masy różnego rodzaju i całą gamę produktów wykorzystywanych przy pracy nad pojazdem. Na naszej stronie internetowej można zobaczyć wiele przykładów jak to wygląda w praktyce. To prawdziwa pasja, którą (nie ukrywam) żyję od wielu lat.

 

Czy rynek renowacji aut zabytkowych w Polsce rośnie?

Trudno tu mówić od znaczącej dynamice zmian. Faktycznie kilkanaście lat temu rynek raczkował, a dzisiaj jest na dość ujednoliconym poziomie. Dużą rolę odgrywa świadomość fanów samochodów, motocykli, którzy widzą „duszę” w modelach sprzed wielu lat. A dzisiaj dzięki technologii, praktyce możemy na nowo wskrzesić piękno motoryzacji.

 

 

Komentarze (2)

dodaj komentarz
  • ~ Magic 2 ponad rok temuocena: 0%  Koleś jest poebany. Jego i tylko jego produkty się liczą, nie ma lepszego od niego, kto sie z nim nie zgadza to pod mur. On ma 20lat praktyki i to tylko on jest królem lakierów.
    oceń komentarz 0 2 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ znafca 1 ponad rok temuocena: 100%  zdjęcie ekstra ;)
    oceń komentarz 1 0 zgłoś do moderacji
do góry strony