Możliwe jest już wizualne porównanie na ekranie kolorów fabrycznych z kolorami możliwymi do uzyskania. Procedura wygląda następująco: przy pomocy Spektrofotometru ColorDialog mierzymy kolor na samochodzie, z której to operacji dane w ciągu dosłownie kilku sekund przesyłane są do programu wyszukiwania kolorów CRplus. Program nie tylko wyświetla na ekranie zmierzony kolor, ale i porównuje go z kolorami objętymi bazą danych receptur. Kolorysta może wówczas wizualnie porównać kolory, a w przypadku konieczności - skorzystać z sugestii systemu. Gdy kolor się zgadza, dane przesyłane są do wagi elektronicznej.
Dodatkową pomocą w wyszukiwaniu odpowiedniego odcienia koloru jest Effect Index - wzornik, który prezentuje mieszaniny o różnym stopniu ziarnistości aluminium w kilku grupach jasności. Jego praktyczne zastosowanie jest niezwykle łatwe: przykładając wzór Effect Index do uszkodzonej powierzchni, lakiernik jest w stanie porównać ziarnistość oryginalnej powłoki na samochodzie z wzornikiem. Poziom ziarnistości wprowadzany jest do spektrofotometru ColorDialog lub do CRplus, po czym w obrębie określonego zakresu ziarnistości program precyzyjnie wyszukuje odpowiadające mu receptury. Nie musimy podkreślać, jak bardzo przyspiesza to proces wyszukiwania koloru.
Więcej informacji na: www.spieshecker.pl
Komentarze (0)