Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  17.08.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Rzecznik Finansowy przyjrzy się kwestii rozliczeń PZU z serwisami

Fot. Piotr Łukaszewicz

Rzecznik Finansowy postanowił zbadać sprawę dokładniej i wystąpił do PZU o przedstawienie wyjaśnień oraz dokumentów dotyczących sprawy - taki komunikat podaje Związek Dealerów Samochodów.

- W swojej odpowiedzi RF przyznał rację Związkowi Dealerów Samochodów, podtrzymując stanowisko, wedle którego działania PZU mogą wyczerpywać znamiona czynu nieuczciwej konkurencji - informuje ZDS.

Jak informowaliśmy, serwisy protestują przeciwko polityce PZU w sprawie rozliczeń.

- W naszej ocenie praktyka PZU S.A. i PZU Pomoc S.A. jest jawnym aktem nieuczciwej konkurencji oraz próbą zastraszenia serwisów nie będących członkami tzw. sieci preferowanej – mówi Marek Konieczny, prezes Związku Dealerów Samochodów. Cała branża protestuje przeciwko zapowiedzianym przez polskiego ubezpieczyciela zmianom w rozliczaniu kosztów napraw w szkodach zgłaszanych do PZU w ramach ubezpieczeń OC.

- Działania, które podejmuje PZU S.A. i PZU Pomoc S.A. zostały opisane w polskiej literze prawa jako zabronione i podlegające odpowiedzialności. Obowiązkiem Związku Dealerów Samochodów jest ochrona interesów autoryzowanych serwisów. Jeżeli PZU S.A. oraz PZU Pomoc S.A. nie wycofa się ze swojego stanowiska, będziemy dochodzić praw serwisów oraz ich klientów przed sądem - dodaje prezes ZDS.

Jakie zmiany wprowadza PZU? Objaśnia Stowarzyszenie Prawników Rynku Motoryzacyjnego.

Zgodnie z pismem, koszty naprawy w szkodach OC mają podlegać „optymalizacji” polegającej na rozliczaniu ich według warunków finansowych obowiązujących w zakładach tzw. sieci preferowanej. PZU wskazało, że od 1 lipca szkody nie będą zlecane przez PZU S.A. i PZU Pomoc S.A. do zakładów sieci naprawczej PZU Pomoc, które nie należą do tzw. sieci preferowanej, a szkody OC obsługiwane w zakładach sieci naprawczej mają być rozliczane przez PZU po indywidualnym uzgodnieniu kosztów naprawy na podstawie zaakceptowanego kosztorysu lub telefonicznego uzgodnienia kosztów. Jednocześnie zakłady naprawcze nakłaniane są do dołączenia do sieci preferowanej, czego warunkiem jest uzgodnienie warunków finansowych.

Jak wynika z opinii przygotowanej przez zespół prawny Związku Dealerów Samochodów, działanie takie stanowi naruszenie obowiązujących w Polsce przepisów prawa poprzez naruszenie art. 15 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, który wprowadza zakaz praktyk utrudniających innym przedsiębiorcom dostęp do rynku. Art. 3 ust. 1 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji zawiera definicję czynu nieuczciwej konkurencji, którym jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta. Art. 3 ust. 2 tej ustawy zawiera otwarty katalog stypizowanych czynów nieuczciwej konkurencji. Wśród tych stypizowanych czynów wymienia utrudnianie dostępu do rynku.

Więcej o sprawie piszemy TUTAJ.

na podstawie: zds.org.pl

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony