Lakiernictwo i blacharstwo

Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  27.07.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Ślady napraw mogą przemawiać na korzyść auta używanego
Strona 2 z 2

Różnice w cenach bez różnic w jakości możemy zauważyć także w obrębie naszego rynku. Inne ceny za tę samą naprawę zaproponuje serwis autoryzowany, a inne – identycznie wyposażony serwis nieautoryzowany. Jeśli zatem poszkodowany ma np. roczny samochód i przysługuje mu naprawa powypadkowa w ASO, może otrzymać od ubezpieczyciela protokół szkody całkowitej. Gdyby ten sam samochód oddał do serwisu niezależnego – o szkodzie całkowitej być może nie byłoby nawet mowy, a samochód zostałby prawidłowo naprawiony.

Podsumowując – ślad „szkody całkowitej” w historii pojazdu jest bez wątpienia sprawą poważną, ale nie dyskwalifikuje danego samochodu. Bez wątpienia samochód, w którego historii znalazł się zapis dokumentujący „szkodę całkowitą” mógł zostać odbudowany zgodnie ze sztuką i jak najbardziej nadaje się do jazdy, tyle że sprzedawca powinien o tym uczciwie informować kupującego i bardziej elastycznie negocjować cenę. Oczywiście szkody całkowite odnotowane na terenie innych państw mogą mieć zupełnie inny charakter niż w Polsce. Są takie kraje na świecie, w których szkoda całkowita oznacza zakaz ponownej rejestracji na terenie danego kraju. Kwestia, czy taki zakaz przenosi się także na obszar Polski jest już tematem na odrębne opracowanie.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony