W czerwcu projektanci firmy BASF zaprezentowali swoją nową kolekcję trendów kolorystycznych dla branży motoryzacyjnej. „Keep It Real” pokazuje kolory, które oddadzą ducha przyszłości. Choć produkcja samochodów z użyciem nowych kolorów dla motoryzacji jeszcze się nie rozpoczęła, marka Glasurit firmy BASF już dziś pracuje nad zapewnieniem dostępności doskonałego rozwiązania renowacyjnego na czas uruchomienia produkcji.
Potrzeba zachowania autentyczności w świecie, w którym technologia zaciera granice pomiędzy prawdą i fikcją, jest siłą napędową kampanii dot. Trendów kolorystycznych w branży motoryzacyjnej 2018-2019 firmy BASF – „Keep It Real”.
Gdy innowacje takie jak sztuczna inteligencja, samochody autonomiczne, czy automatyzacja przemysłu upowszechniają się, powrót do elementu ludzkiego – potrzeb i emocji człowieka – staje się coraz ważniejszy. Projektanci z działu powłok firmy BASF przełożyli te obserwacje na kolekcję 65 kolorów pojazdów.
Ciemne kolory, odcienie niebieskiego i złożone efekty symbolizują wszechobecną technologię.
Rozwój cyfryzacji sprawia, że technologia staje się mniej widoczna i coraz silniej
związana z rzeczywistością. Zastosowania z zakresu rozszerzonej rzeczywistości i inteligentne gadżety, które ułatwiają codzienne życie splatają rzeczywistość ze światem cyfrowym. Wydaje się, że ludzie poświęcają więcej czasu na przeglądanie stron internetowych, dążąc do perfekcji w mediach społecznościowych (kreując perfekcyjny obraz siebie w social media), niż w realnym świecie. Ta wszechobecność technologii znalazła odzwierciedlenie w trendach kolorystycznych w branży motoryzacyjnej. Centralnym punktem kolekcji są odcienie szarości i błękitu. Achromatyczne kolory są łączone ze złożonymi efektami stanowiącymi kolorowe i naturalne akcenty i reprezentującymi połączenie świata rzeczywistego z wirtualnym. Odcienie koloru niebieskiego – odzwierciedlające barwę ekranów i światła cyfrowego – są silnie nasycone. Naturalne faktury i barwne efekty symbolizują poszukiwanie ludzkich cech w wirtualnym świecie.
Zmieniające się funkcje — nowe koncepcje dotyczące mobilności mają wpływ na wybór kolorów
Koncepcje współdzielenia samochodów, usługi prywatnych przewozów i jazda autonomiczna zmienią funkcję samochodu z przedmiotu prywatnego w bardziej publiczny środek transportu. W przypadku samochodów przeznaczonych do wspólnego użytku istotną rolę odegrają palety kolorów, które podobają się wszystkim. Kolekcja trendów pokazuje, jak rozbudowane faktury i skomplikowane efekty mogą nadać każdemu kolorowi unikalny charakter.
Ponadto BASF stawia czoło przyszłej mobilności poprzez nieustanny rozwój powłok funkcjonalnych. Wybrane kolory z kolekcji posiadają system, który zmniejsza stopień nagrzewania się powierzchni pojazdu, co ogranicza wzrost temperatury we wnętrzu. Dalsze innowacje to m.in. kolory o najnowocześniejszej funkcjonalności, która - bez uszczerbku dla wizualnej atrakcyjności powłoki – zwiększa współczynnik odbicia światła, poprawiając skuteczność technologii LiDAR, wykorzystywanej do pomiaru prędkości i odległości.
EMEA — Życie w przestrzeniach miejskich
W regionie EMEA zmienia się wykorzystanie przestrzeni miejskich, a rzeczywiste miejsca stają się bardziej istotne w obszarach metropolitalnych. Odzwierciedleniem tego są innowacyjne koncepcje projektowe przestrzeni publiczno-prywatnych, takich jak sklepy, muzea i restauracje. Produkt traci na znaczeniu, podczas gdy sama przestrzeń staje się pewnym doświadczeniem. Zaprasza cyfrowych podróżników, by usiedli i zostali przez jakiś czas. Jednocześnie powstaje pytanie, jak przyciągnąć uwagę w obliczu tak wielu wirtualnych ofert. Co jest warte oderwania wzroku od ekranu smartfona? Jedną z odpowiedzi mogą być elementy architektoniczne, które są prymitywne, a w niektórych przypadkach robią archaiczne wrażenie. Zamiast tworzyć atmosferę komfortu i luksusu, formy i materiały coraz częściej prezentują proste krawędzie.
Te trendy są odzwierciedlone w kolorystyce dla regionu EMEA. Szarości oznaczają miejskość. W połączeniu z wrażeniami dotykowymi bazują one na znaczeniu tego, czego można doświadczyć naprawdę. Złamana biel „Grand Blanc”, ze swoją szorstką fakturą i skojarzeniami z betonem, nawiązuje do życia w przestrzeni miejskiej. Zawarte w lakierze bezbarwnym cząsteczki efektu podkreślają szczególną naturę samochodu jako produktu budzącego emocje. „Urbanist”, jako ciemnoszary, metaliczny antracyt, reprezentuje połączenie ludzi i technologii. Wyrazisty metaliczny efekt powoduje nieoczekiwane odbicia i przywołuje pragnienie bycia w centrum uwagi.
Azja Pacyfik — poszukiwanie jakości w prawdziwym życiu
Ludzie w regionie Azji i Pacyfiku mają ambiwalentny stosunek do technologii. Chętnie udostępniają swoje dane osobowe firmom, które ułatwiają codzienne życie i nawiązują więzi emocjonalne z maszynami o sztucznej inteligencji. Jednocześnie przestrzenie publiczne w miastach ulegają przekształceniom na skutek pragnienia kontaktów i relacji międzyludzkich w rzeczywistym świecie. Gray Ambivalence, ostry szary metalik, oznacza włączenie wysoko wydajnej technologii do codziennego życia. Równoważy go kompletna klapa, która oznacza zejście na ziemię.
Komentarze (0)