- Czynności nakładania preparatu i spłukiwania należy wykonać 2- lub 3-krotnie, w zależności od ilości wtrąceń, ich wielkości i głębokości zalegania w powłoce lakierowej.
- Po zakończeniu procesu usuwania wtrąceń i dokładnym sprawdzeniu czy są jeszcze na powłoce lakierowej pojedyncze wtrącenia, należy przemyć dolne powierzchnie nadwozia zmywaczem benzynowym w celu usunięcia ewentualnych śladów smołowych.
- Po dokładnym sprawdzeniu jakości wykonanego usuwania wtrąceń należy umyć całe nadwozie z użyciem środków myjących w celu całkowitego usunięcia preparatu do usuwania wtrąceń.
- Po wysuszeniu powierzchnie lakierowe należy spolerować (jeżeli jest to konieczne) i zabezpieczyć preparatem woskowym, a elementy z tworzyw sztucznych i gumy zakonserwować odpowiednimi preparatami.
[center][gallery][/gallery][/center]
Wtrącenia powstałe podczas procesu lakierowania, zatopione w warstwie nawierzchniowej, sprawiają dużo kłopotu ze względu na finalny charakter wykończenia powłoki lakierowej. Jeśli chcemy uniknąć niezręcznych wyjaśnień przed klientem, często zmuszeni jesteśmy do podjęcia decyzji o usunięciu wtrąceń szybką metodą naprawczą. Jeżeli wtrącenia powstają podczas procesu naprawczego, należy zastanowić się gdzie tkwi przyczyna. Proces lakierniczy wymaga nie tylko wiedzy, praktyki i dobrych materiałów, ale także narzędzi profesjonalnych oraz odpowiednich urządzeń i pomieszczeń. Stosowanie kabin lakierniczych oraz filtrów powietrza natryskowego zmniejsza ich ilość, a zakup kabin z wyższej półki pozwala niemal na bezwtrąceniowe lakierowanie naprawcze.
Wiesław Wielgołaski
Komentarze (0)