Prawo

Prawo

ponad rok temu  20.06.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

224 miliony złotych długu polskich warsztatów samochodowych
Strona 2 z 2

Komu zalegają firmy motoryzacyjne?

– Tak duże zadłużenie branży motoryzacyjnej to z jednej strony efekt problemów wynikających z obsługi kredytów, pożyczek i leasingów, a z drugiej – problemów kontrahentów, z którymi branża współpracuje. Długi wobec sektora finansowego (firmy windykacyjne, banki i firmy leasingowe) wynoszą już 66 procent całkowitego zadłużenia branży. Na liście pozostałych wierzycieli znajdują się ubezpieczyciele, handlowcy i inni producenci – wyjaśnia Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej SA, i dodaje: – Wiele firm ryzykuje na własne życzenie, podpisując umowy z kontrahentami, o których nic nie wie. Wskazuje na to zarówno raport „Ile polskiego genu w polskim przemyśle motoryzacyjnym?” przygotowany przez PKO BP, Agencję Rozwoju Przemysłu oraz Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, którego twórcy prowadzili pogłębione rozmowy z przedstawicielami branży, jak i badanie przeprowadzone w styczniu 2018 roku na zlecenie Kaczmarski Inkasso. Wynika z niego, że prawie 50 procent firm z sektora MŚP nie sprawdza swoich kontrahentów. W efekcie wiele z nich nigdy nie otrzyma zapłaty za swoje produkty lub usługi.

Pełen Raport Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej SA „Napędzana przez eksport, hamowana przez długi – czyli sytuacja finansowa w branży motoryzacyjnej” dostępny jest na stronie: https://krd.pl/Centrum-prasowe/Raporty. Raport powstał w oparciu o dane KRD z maja 2018 r. i zawiera informacje dotyczące zadłużenia firm motoryzacyjnych w Polsce oraz informacje o głównych kategoriach wierzycieli przedsiębiorstw motoryzacyjnych. Partnerem raportu jest Polska Izba Motoryzacji. 

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Lary 1 ponad rok temu Jeżeli warsztaty będą robiły praktycznie za darmo to tak będzie . Facet kasuje za wymianę amortyzatora 30 zł , sprzęgła 200 ,klocków 50 rozrząd 200 za lakierowanie elementu 200 z materiałem to gdzie zarobek . Wystarczy wejść na oferje tam są podane ceny usług , jeden przed drugim obniża cenę aby złapać klienta. Dodatkowo obniżają marże zakupu części aby klientowi podać jak najniższą cenę usługi wraz z częściami . Są koszty utrzymania i wynagrodzenia pracowników to z czego się ma utrzymać . Bierze części na wz kasuje klienta za robotę ,części potem płaci np podatek i nie ma kasy na zapłatę za te części . A gdzie jakieś inwestycje . Ludzie zacznijcie szanować siebie i swoich pracowników . Zaniżając ceny psujecie rynek a sami idziecie powoli na dno .
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony