W ustawie dotyczącej "szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19" pojawił się zapis przedłużający możliwość prowadzenia dokumentacji związanej z odpadami w formie papierowej. Pierwotnie obowiązek prowadzenia elektronicznej dokumentacji w tym zakresie miał wejść w życie w czerwcu.
Regulacja ma na celu odroczenie obowiązków administracyjnych, które w czasach rozprzestrzeniania się COVID-19 mogłyby stanowić dla przedsiębiorców nadmierne obciążenie
Art. 42. W ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701, z późn. zm.18) ) w art. 236a:
1) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
1. W okresie do dnia 31 grudnia 2020 r. dopuszcza się sporządzanie dokumentów ewidencji odpadów w formie papierowej, z tym, że prowadzenie karty przekazania odpadów lub karty przekazania odpadów komunalnych w formie papierowej jest dopuszczalne, jeżeli przekazujący odpady wystawi kartę przekazania odpadów lub kartę przekazania odpadów komunalnych w tej formie.”;
2) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, dokumenty ewidencji odpadów sporządzone w formie papierowej wprowadza się do Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami niezwłocznie. Wprowadzanie tych dokumentów należy zakończyć nie później niż w terminie do dnia 31 stycznia 2021 r.”.
Czytaj także:
BDO powiązane z JPK VAT, czyli jak ograniczyć szarą strefę w obrocie odpadami? Czy to na pewno skuteczne rozwiązanie?
Szereg technicznych pytań o BDO. Resort odpowiada
---
Czy w dobie zakazu przemieszczania jest sens czekać na klientów? Czy można wysłać pracownika (lub czy można zostać wysłanym) na przymusowy urlop bezpłatny? Kwestie BDO w warsztacie. Czy możemy w całości wyręczać naszych klientów, którymi są firmy transportowe? Jak zadbać o dobre imię w internecie i walczyć z krytycznymi opiniami? Na nasze pytania odpowiada mec. Agnieszka Książkiewicz ze Stowarzyszenia Prawników Rynku Motoryzacyjnego.
Komentarze (0)